Gumy oporowe – czyli intensywny trening

Dodano: 18.10.2017 20:10
Aktualizowano: 11.01.2018 16:43
Udostępnij

Sport to zdrowie, to wiadomo od wielu lat. Często jednak z niego rezygnujemy bo uważamy, że aktywny tryb życia wiąże się z dużymi wydatkami. Karnety na siłownie, karnety na basen, sprzęt do tenisa… wymieniać można wiele, ale warto zaznaczyć, że są pewne wyjątki. Jednym z najtańszych sportów cardio jest jogging, a siłowych, gumy oporowe. Dziś poświęcimy chwilę na ten drugi rodzaj treningu, który, jeśli tylko zechcemy, może być bardzo intensywny!

Parę słów o gumach

Trening siłowy charakteryzuje się tym iż za pomocą dodatkowych przyrządów budujemy swoją tkankę mięśniową. Używa się do tego hantli, kettlebell czy gum oporowych, które świetnie sprawdzą się w zaciszu domowym. Gumy oporowe służą przede wszystkim poprawie gibkości ciała oraz zwiększeniu zakresu ruchu. Dodatkowo, używając gum walczymy z osteoporozą. Zastosowanie jest bardzo dowolne, więc korzystać z nich mogą zarówno początkujący jak i zaawansowani sportowcy.

Jakie gumy są najlepsze do treningu intensywnego?

Tak, z gumami oporowymi można się naprawdę porządnie zmęczyć! Wszystko zależy od tego jak intensywne ćwiczenia wybierzemy oraz… jakie gumy kupimy. W zależności od tego czego oczekujemy od treningu i jakie mamy możliwości wybieramy odpowiednią dla siebie gumę. Na rynku dostępnych opcji jest wiele – od koloru po firmę. Tu wybór zależy od Was, ale najważniejszy jest tzw. opór gumy. Im większy opór, czyli im większy level gumy, tym większa intensywność treningu. Tak oto możemy wybrać gumę z oporem 9kg, ale także z oporem 70kg! Pamiętajmy również by w wyborze gumy sugerować się dobrej jakości lateksem, bez dodatków takich jak np. zwykła guma, dzięki czemu starczy nam ona na dłużej.

Przykład treningu intensywnego

Oczywiście, im większy opór gumy tym większa trudność w jej naciągnięciu, a więc tym większa praca mięśni. Dlatego podstawą jest odpowiedni wybór. Gdy już wybierzemy taką, która angażuje nasze mięśnie do pracy, proponujemy kilka ćwiczeń:

  1. Strój prosto. Wsadź część gumy pod stopę. Resztę chwyć obiema rękami. Zrób duży wykrok do przodu, zginając nogę w kolanie. W tym samym czasie podnieś ręce nad głowę naprężając maksymalnie gumę.
  2. Klasyczne brzuszki robione na ukos, z tą różnicą iż nogi utrzymujemy 10-15cm nad ziemią. Gumę wkładamy pod stopy, w taki sposób, by dodatkowo naciskać ją przy każdym skręcie. Nóg nie stawiamy na ziemii.
  3. Leżymy na macie, na plecach, ręce wzdłuż ciała. Guma włożona na wysokości naszych ud. Pośladki uniesione najwyżej jak się da, nogi twardo na ziemi. Brzuch i kolana na linii prostej. Pośladki mocno napięte. Nogi łączymy ze sobą i otwieramy w rytmicznych, szybkich ruchach. Nie odrywamy pleców i nóg od powierzchni.

Cena treningu

Na początku wspominaliśmy iż jest to jeden z najtańszych opcji treningu siłowego. Dlaczego? Ceny, oczywiście, wahają się w zależności od oporu i firmy, ale przy odrobinie szczęścia już za 30 zł jesteście w stanie kupić dobrą gumę i rozpocząć trening.

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Ćwiczenia na prosty kręgosłup – jak zniwelować wadę postawy?

09 stycznia 2022

Problemy z kręgosłupem są dziś powszechnym zjawiskiem. Przyczyniają się do tego: siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej, szkodliwe nawyki związane z postawą. Jeśli nie zadbamy odpowiednio o nasz kręgosłup – skutki mogą być opłakane. Bóle kręg...więcej

Zipro – przegląd najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń

19 grudnia 2021

Regularne wykonywanie ćwiczeń to podstawa dobrego zdrowia i samopoczucia. Obecnie każdy może włączyć do swojej codziennej aktywności trening na urządzeniach. Nie musisz odwiedzać siłowni, ponieważ większość takich sprzętów bez problemu ustawisz we wł...więcej

Prezent dla rowerzysty – najciekawsze propozycje z rowerowego sklepu internetowego!

19 grudnia 2021

Podarunek, który nawiązuje do pasji, zainteresowań czy hobby obdarowywanego to zawsze idealny wybór. Jeśli bliska Ci osoba uwielbia jazdę na rowerze, uprawia ją regularnie lub jest wyczynowcem, postaw na prezent związany z jednośladem. Sprawdź, co wa...więcej

Roller do masażu – sprawdzony sposób na regenerację ciała

07 grudnia 2021

Rolowanie mięśni i powięzi to metoda, którą pokochali zawodowi sportowcy oraz rehabilitanci. Wałki i piłki do masażu doskonale sprawdzają się także przy domowej fizjoterapii. Regularne automasaże pozytywnie wpływają na elastyczność stawów i mięśni, ł...więcej