Czy kobiety powinny trenować klatkę? Sprawdzamy!

Dodano: 10.12.2020 20:12
Aktualizowano: 22.11.2020 20:52
Udostępnij

Spoglądając wstecz możemy zauważyć widoczne różnice pomiędzy podejściem ludzi do uprawiania sportu. Kiedyś to siłownia była przeznaczona wyłącznie dla mężczyzn, kobiety natomiast chodziły głównie na fitness. Obecnie te różnice się zatarły i panie również są stałymi bywalcami siłowni. Jednak w dalszym ciągu pojawiają się pewne wątpliwości związane z określonymi ćwiczeniami.

Kobiety chodzące na siłownie poza korzystaniem z podstawowych sprzętów, takich jak rowerki czy bieżnie, coraz to odważniej sięgają po trening siłowy. Czy ćwiczenia wyrabiające klatkę piersiową mogą być przez nie wykonywane, czy może lepiej zostawić je dla mężczyzn?

Budowa biustu

Aby móc przejść do konkretnej odpowiedzi na pytanie, czy kobieta powinna robić trening klatki piersiowej warto pochylić się nad jej budową. Pierś zbudowana jest z tkanki tłuszczowej, łącznej oraz gruczołów. Pod nią samą znajduje się mięsień piersiowy, który zbudowany jest z trzech części: obojczykowej, mostkowo-żebrowej oraz brzusznej. Przyczep końcowy wszystkich tych części znajduje się w tym samym miejscu, a więc na guzku większym kości ramiennej. Natomiast przyczepy początkowe umiejscowione są w różnych miejscach i dlatego też na każdą z tych części należy wykonywać inne ćwiczenia, tak aby angażować mocniej poszczególne partie mięśnia.

Czy kobiety powinny trenować klatkę piersiową?

Kobiety decydujące się na trening klatki piersiowej, powinny zwrócić szczególną uwagę na część obojczykową. Poświęcenie jej czasu i prawidłowy trening sprawią, że piersi mogą się nieco podnieść. Najlepszym ćwiczeniem do wzmocnienia części obojczykowej jest wyciskanie hantli czy też sztangi na skosie dodatnim. Trening klatki piersiowej u kobiet jest wskazany, chociażby dlatego, że ćwiczenia na tą partię ciała ujędrniają oraz zaokrąglają biust. Niepodważalnym faktem jest, że większą część piersi stanowi tkanka tłuszczowa, która na skutek ćwiczeń może zmaleć powodując tym samym zmniejszenie się piersi. Jednak pod tkanką tłuszczową znajduje się mięsień pierścieniowy, który można odpowiednio wypracować.

Strefa ciężarów również dla kobiet

Kobiety uczęszczające na siłownie najczęściej korzystają z bieżni czy innych sprzętów, unikając treningu siłowego. Tłumaczą to zazwyczaj obawą o nadmierny rozwój sylwetki – większość pań chce zrzucić nadprogramowe kilogramy, aniżeli budować masę mięśniową. Jest to bezpodstawna obawa, gdyż panie posiadają zdecydowanie mniejszy poziom testosteronu w porównaniu do mężczyzn. Trening siłowy ma dobry wpływ na nasz organizm – poprawia wydolność i sprawność, a także wzmacnia układ kostny, chroniąc nas przed osteoporozą. Pomaga on również nabrać siły, dzięki czemu ciężkie przedmioty nie będą stanowiły dla nas problemu.

Zalety treningu siłowego dla kobiet

Coraz większa liczba kobiet dba o siebie, chodzi na fitness, siłownie, ale i trenuje z ciężarami. Ładna sylwetka powinna być przede wszystkim rozwinięta, a żeby tak się stało, trzeba trenować wszystkie partie mięśni. Do podstawowych zalet treningu siłowego należy:

  • Ujędrnienie ciała,
  • Pomoc w spaleniu tkanki tłuszczowej,
  • Przyśpieszenie metabolizmu,
  • Zapobieganie osteoporozie,
  • Wysmuklenie sylwetki,
  • Wzmocnienie funkcjonalności ciała.

Jak trenować mięśnie klatki piersiowej?

Do prawidłowej aktywizacji górnej części ciała wystarczą nam trzy ćwiczenia. Pierwsze z nich to wyciskanie hantli na skosie dodatnim. Pomoże ono nieco podnieść kobiece piersi. Drugie ćwiczenie to rozpiętki na ławce poziomej. Ćwiczenie to pozwali na rozciągnięcie mięśni piersiowych, polepszając naszą sylwetkę. Ostatnie z ćwiczeń początkowo wyda nam się trudne i ciężkie do wykonanie – mowa tu o klasycznych pompkach. Wykonywanie ich zwiększy koordynację, wytrzymałość i doda nam siły.

Trening klatki piersiowej jest, wobec tego wskazany dla kobiet. Prawidłowo wykonany nie przyniesie żadnych skutków ubocznych, a jednocześnie może poprawić wygląd kobiecego biustu.

Zostaw komentarz
Odpowiedź na komentarz użytkownika

Zobacz również

Ćwiczenia na prosty kręgosłup – jak zniwelować wadę postawy?

09 stycznia 2022

Problemy z kręgosłupem są dziś powszechnym zjawiskiem. Przyczyniają się do tego: siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej, szkodliwe nawyki związane z postawą. Jeśli nie zadbamy odpowiednio o nasz kręgosłup – skutki mogą być opłakane. Bóle kręg...więcej

Zipro – przegląd najpopularniejszych urządzeń do ćwiczeń

19 grudnia 2021

Regularne wykonywanie ćwiczeń to podstawa dobrego zdrowia i samopoczucia. Obecnie każdy może włączyć do swojej codziennej aktywności trening na urządzeniach. Nie musisz odwiedzać siłowni, ponieważ większość takich sprzętów bez problemu ustawisz we wł...więcej

Prezent dla rowerzysty – najciekawsze propozycje z rowerowego sklepu internetowego!

19 grudnia 2021

Podarunek, który nawiązuje do pasji, zainteresowań czy hobby obdarowywanego to zawsze idealny wybór. Jeśli bliska Ci osoba uwielbia jazdę na rowerze, uprawia ją regularnie lub jest wyczynowcem, postaw na prezent związany z jednośladem. Sprawdź, co wa...więcej

Roller do masażu – sprawdzony sposób na regenerację ciała

07 grudnia 2021

Rolowanie mięśni i powięzi to metoda, którą pokochali zawodowi sportowcy oraz rehabilitanci. Wałki i piłki do masażu doskonale sprawdzają się także przy domowej fizjoterapii. Regularne automasaże pozytywnie wpływają na elastyczność stawów i mięśni, ł...więcej