Home Archive by category Fitness i sport

Fitness i sport

Social media i wyidealizowane zdjęcia półnagich sylwetek, które obiegają Internet, sprawiły wręcz, iż na przestrzeni lat wdaliśmy się w pogoń za ideałami. Szczupłe ciało, wąska talia, wysmuklone uda, stały się wręcz zmorą każdej kobiety. Przy normalnym trybie życie, opartym o pracę na pełen etat, często połączoną z opieką nad dziećmi i domowymi obowiązkami, ciężko znaleźć Czytaj więcej
Kortyzol, powszechnie określany jako hormon stresu, ma duży wpływ na stężenie glukozy we krwi. Jako organiczny związek chemiczny, jest naturalnym hormonem glikokortykosteroidoym, a jego stężenie ma charakter zmienny. Poziom kortyzolu we krwi zależny jest od pory dnia. W godzinach porannych jest on najwyższy, wieczorem zaś najniższy. Jak zatem działa kortyzol? Jak każdy Czytaj więcej
Bezsenność jako zaburzenie prawidłowego rytmu, stało się schorzeniem, doskwierającym znacznej części społeczeństwa. Czuwanie, głębokość i czas trwania snu są zaburzone. Sen jest zwykle płytki, niespokojny, jednocześnie sprawia, iż nie czujemy się w ogóle wypoczęci. Choć zwykle jest to stan krótkotrwały, może się przez długi czas utrzymywać i nieustannie powracać. Ze Czytaj więcej
Komfort psychiczny potrzebny jest nam na każdej istniejącej płaszczyźnie. Momentami ciężko jednak o niego zadbać, skarżymy się na jego brak, łapiemy przysłowiowy „dół”, jednocześnie tracimy chęć do działania. Negatywne emocje potrafią zdominować naszą codzienność, zmniejszyć poczucie wartości i zapewnić nam słabe samopoczucie psychiczne. Gniew, znużenie czy rozdrażnienie Czytaj więcej
Curling jest sportem zimowym i zespołowym, rozgrywanym na prostokątnej tafli lodu. Do gry używane są kamienie. W 1998 roku curling stał się oficjalną dyscypliną zimowych igrzysk olimpijskich. O co chodzi ze ślizgającymi się po lodzie zawodnikami, wyposażonymi w dziwne szczotki, którymi szorują powierzchnię w celu zmiany kierunku lub przyspieszenia ruchu kamiennego Czytaj więcej
Suwnica Smitha jest niezwykle popularnym urządzeniem w większości klubów fitness. Została wynaleziona w latach 50. XX wieku. Może być idealnym uzupełnieniem treningu z obciążeniem. Pomaga pracować nad budową masy, rzeźbą oraz siłą. Martwy ciąg, podciąganie w podporze czy wyciskanie na suwnicy to najpopularniejsze ćwiczenia wykonywane za pomocą tego urządzenia. Suwnica Czytaj więcej
W domowym zaciszu również z powodzeniem można dbać o kondycję. Inspiracji nie brakuje. Jak zacząć dbać o kondycję W dbaniu o kondycję najtrudniejsze jest zmobilizowanie się do systematycznych treningów. Wielu osobom łatwiej jest ćwiczyć w grupie, z trenerem, na konkretnych zajęciach. Wtedy gdy jednak nie mamy możliwości zapisać się na fitness czy siłownię nie powinniśmy Czytaj więcej
Dieta kroków opiera się na aktywności fizycznej – robieniu 10 tysięcy kroków dziennie. Sposób ten pozwoli na wprowadzenie zdrowego trybu życia i pozbycia się zbędnych kilogramów. Dieta kroków – na czym polega? Dieta kroków nie jest dietą w dosłownym rozumieniu tego słowa. Opiera się przede wszystkim na stopniowym wprowadzaniu zmian, które mają doprowadzić do Czytaj więcej
W treningu motorycznym nie ma miejsca na przypadek. Stosowane metody i zalecane ćwiczenia zawsze opierają się na indywidualnie opracowanym planie treningowym, uwzględniając konkretne możliwości i potrzeby, które diagnozuje wstępny test. Ale na czym dokładnie polega trening motoryczny? I kto może wykonywać tego rodzaju ćwiczenia? Trening motoryczny Trening motoryczny to Czytaj więcej
Ostatnimi czasy ogromną popularność zyskały treningi dostępne on-line w różnych serwisach internetowych. Dają one możliwość realizowania codziennego planu treningowego i możliwość prawidłowego wykonywania ćwiczeń, pod warunkiem uważnego obserwowania trenera. Co ważne, do ciągle rosnącej popularności tego rodzaju treningów przyczyniła się ich cena, bowiem koszt przykładowo Czytaj więcej
Z pewnością każdy z nas będąc dzieckiem wspinał się na drzewa lub inne, podobne rzeczy, jak chociażby drabinki. Będąc na sali gimnastycznej, na lekcji wychowania fizycznego, to samo robiliśmy na linie. Czy zastanawialiśmy się kiedykolwiek, dlaczego ona tam wisi? Jeżeli doćwiczeń, to do jakich? No i jak powinniśmy przygotować się do tych ćwiczeń? Postaramy się […]Czytaj więcej
Spoglądając wstecz możemy zauważyć widoczne różnice pomiędzy podejściem ludzi do uprawiania sportu. Kiedyś to siłownia była przeznaczona wyłącznie dla mężczyzn, kobiety natomiast chodziły głównie na fitness. Obecnie te różnice się zatarły i panie również są stałymi bywalcami siłowni. Jednak w dalszym ciągu pojawiają się pewne wątpliwości związane z określonymi ćwiczeniami. Czytaj więcej
Plan treningu to zestawienie ćwiczeń, informacja o ich intensywności i harmonogram realizacji. Z kolei plan dietetyczny zawiera porcje jedzenia z informacją o składnikach odżywczych, dostosowany do indywidualnych potrzeb. Kto potrzebuje takich informacji? Dieta to słowo, które wielu osobom kojarzy się nierozerwalnie z bólem i cierpieniem, których synonimem jest suchy chleb Czytaj więcej
Brzuszki to ćwiczenia na mięśnie brzucha, które zna każdy z nas. Nie są one skomplikowane, jednak nieznajomość techniki ich wykonywania nie przyniesie oczekiwanych efektów. Jakie mamy rodzaje brzuszków i jak je robić, aby efekty były widoczne? Ćwiczenia o nazwie brzuszki Brzuszki to potoczna nazwa ćwiczeń, które pozwalają wzmocnić mięśnie brzucha i zginaczy bioder. Czytaj więcej
Odpowiednia dieta i trening dają nam receptę na idealną figurę. Czy aby na pewno? Jak ćwiczyć, aby efekty naszego wysiłku pojawiły się jak najwcześniej? Sprawdźmy. Aktywność fizyczna Większość z nas prowadzi bardzo podobny tryb życia, w którym brakuje miejsca na ruch. Wstajemy rano, podążamy do pracy, wracamy do domu na obiad, robimy w międzyczasie zakupy, […]Czytaj więcej
Szukasz ćwiczenia, które zwiększy Twoją mobilność oraz będzie idealną formą rozgrzewki? W takim razie, World's greatest stretch jest właśnie dla Ciebie! Jest to jedna z najbardziej dynamicznych form rozciągania. Wykonując takie ćwiczenia możesz zapobiec powstawaniu urazów, poprawia również zakres ruchu w stawach. Te ćwiczenia można wykonywać codziennie. World's greatest Czytaj więcej
Ewa Chodakowska – osoba, która zaangażowała tysiące kobiet do aktywności fizycznej, pokazując i radząc jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę i poprawić swoją kondycję. Trenerka osiągnęła w naszym kraju niebywały sukces, zmotywowała, wydała wiele płyt z ćwiczeniami otworzyła własną firmę- dlatego nie tylko jest autorytetem w dziedzinie sportu, ale dla wielu kobiet jest też wzorem Czytaj więcej
Procesy anaboliczne powodują wzrost wielkości ciała, obejmujących syntezę złożonych cząsteczek. Przyczyniają się do wzrostu i zróżnicowania komórek w ludzkim organizmie oraz budują również narządy i tkanki. Za sprawą procesów anabolicznych doświadczamy zwiększenia masy mięśniowej oraz wzrostu i mineralizacji kości. Dlatego miłośnicy atletycznej sylwetki i sportów siłowych Czytaj więcej
Jak korzystać z rollera do masażu mięśni? Rollowanie mięśni – co to jest i dla kogo jest polecane? Roller do mięśni, czyli wałek do masażu jest przyrządem, który stanowi nierozłączny element uzupełniający trening. Jest to narzędzie, które pomaga w rozluźnieniu mięśni po ćwiczeniach. Wykonany jest z wytrzymałej, syntetycznej pianki. Najczęściej występuje w formie podłużnego Czytaj więcej