Fitness i sport

Dzięki rozgrzewce powoli wzrasta temperatura mięśni, stopniowo zwiększa się krążenie krwi, a hemoglobina łatwiej uwalnia tlen, którego z każdą minutą wdychasz coraz więcej. Zatem bieganie nie może zacząć się bez rozgrzewki. Lepiej zapewnić sobie długotrwałą radość z treningu, a przygotowane do pracy mięśnie pozwolą Ci cieszyć się lepszymi wynikami. Zestaw ćwiczeń, który Czytaj więcej
Michelle Lewin jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd fitnessu. Jej historia jak z bajki inspiruje coraz to nowych ludzi do podjęcia własnych wyzwań i zmiany stylu życia. Skromna, pochodząca z rozbitej rodziny dziewczyna z Maracay wyrosła na internetowy fenomen, a przede wszystkim na zdrową i spełnioną kobietę. Wenezuelską piękność śledzi na instagramie Czytaj więcej
Zawody strongmanów są niezwykle popularne, bardzo ciekawe, zadziwiające jest oglądanie nadludzkiej siły. Żeby osiągnąć taką niemożliwą sprawność fizyczną, potrzeba wielu godzin treningu, prawidłowej diety i mocnego charakteru. Kim jest strongman? Po polsku oznacza siłacz. Określa spotrowca, który uprawia sport siłowy, polegający na podnoszeniu rzeczy o dużej masie. W 19 Czytaj więcej
Twój organizm, wbrew temu co myślisz, codziennie wysyła ci sygnały, które mogą być objawem niepokojących schorzeń. Nadwaga, stres, albo brak energii – w walce z każdym z tych problemów pomogą ci odpowiednio dobrane ćwiczenia. 1. NADWAGA I BRAK KONDYCJI Najpoważniejszym powodem, dla którego powinno się zacząć ćwiczyć, jest oczywiście nadwaga. Problem ten nie ma charakteru Czytaj więcej
Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są nasze stopy. Nie tylko dźwigają ciężar całego ciała, ale zapewniają także prawidłową jego postawę. Dlatego warto poświęcić odrobinę czasu na trening również tej partii mięśni. Ćwiczenia stóp – czy warto to robić? Zdecydowanie tak. Mięśnie stóp, tak jak każde inne muszą się zrelaksować oraz wzmocnić. […]Czytaj więcej
Ćwiczenie to nosi nazwę od nazwiska trenera Gleen’a Pendlaya. Wiosłowanie pendlay’a jest ćwiczeniem wielostawowym, pozwalającym zaangażować mięśnie grzbietu przy użyciu dużego ciężaru w stosunku do standardowego wiosłowania ze sztangą w opadzie tułowia. Ta odmiana jest bowiem wykonywana z martwego punktu, polega na przyciągnięciu sztangi z ziemi do tułowia. Na czym polega Czytaj więcej
Najpierw wyznaczamy sobie cele. Następnie układamy plan, aby krok po kroku zrealizować nasze zamierzenia. Kiedy motywacja i determinacja doprowadzają nas do końcowego momentu cieszymy się uzyskanym rezultatem. Te słowa brzmią pięknie, ale każdy kto zrealizować choć jedno marzenie, wie że droga do celu jest często mozolna i wymaga od nas wiele samozaparcia. Dlatego tak Czytaj więcej
W internecie roi się od kilkuminutowych treningów, których systematyczne wykonywanie powinno doprowadzić nas do wymarzonej sylwetki. Niestety, rzeczywistość wygląda nieco inaczej i 5 minut treningu dziennie nie sprawi, że nasze uda będą smukłe, pośladki jędrne, a brzuch płaski. Nie oznacza to jednak, że jedyną słuszną drogą do idealnego ciała jest spędzanie połowy dnia na Czytaj więcej
Aktywność fizyczna jest modna, ale jest to na pewno jeden z najzdrowszych trendów, oczywiście traktowany rozsądnie i z umiarem. Możemy biegać, jeździć, dźwigać ciężary i skakać w popularnych klubach fitness czy na siłowniach. Nie każdy jednak chce, lubi lub może korzystać z takiej formy aktywności. Wiele osób preferuje treningi w domowym zaciszu. Domowa siłownia, miejsce Czytaj więcej
Ludzie wciąż szukają nowych sposobów na aktywność fizyczną i zdrowie, gdy tymczasem najprostszym ćwiczeniem wpływającym na całe ciało jest bieganie. Jak zacząć biegać? Bieganie dla początkujących to wymóg zapoznania się z pewnymi wymaganiami, aby móc biegać bez żadnych problemów. Przede wszystkim osobą chcąca rozpocząć bieganie powinna wykonać podstawowe badania, co Czytaj więcej
Jesień to szczególna pora kiedy zaczynamy odczuwać spadki nastroju i formy. Nadchodzące ponure i krótkie dni oraz odmienny styl codzienności, powodują, że czujemy się znacznie bardziej zmęczeni i ospali. Chętniej zamykamy się w domu i zaczynamy odpoczywać z przysłowiowym pilotem w ręku. Dlatego warto zadbać o siebie przede wszystkim w tym czasie. Dbając o nasz organizm Czytaj więcej
Marzysz o estetycznej i atrakcyjnej sylwetce ? A może chciałbyś być silny jak lew lub zwinny jak jaszczurka ? Po pomoc w uzyskaniu efektów sportowych, oczywiście najlepiej udać się do specjalisty, który będzie mógł pomóc w odpowiednim doborze ćwiczeń, a także nauczy techniki ich wykonywania, aby Twoja sportowa kariera nie zakończyła się kontuzją. Jednak jak […]Czytaj więcej
Ławeczka to jeden z podstawowych elementów wyposażenia każdej domowej siłowni. Obecnie na rynku mamy bardzo duży wybór tego rodzaju sprzętu, dlatego w tym artykule dowiesz się na co zwrócić uwagę przy wyborze ławeczki do ćwiczeń, aby zapewniała ona komfort użytkowania oraz bezpieczeństwo. Na rynku możesz znaleźć taki sprzęt już od około 100 zł, a najdroższe […]Czytaj więcej
Barki to część ciała każdego z nas, na którą trzeba zwrócić uwagę podczas wykonywanych treningów i ćwiczeń. Takie działanie szczególnie zalecane jest dla mężczyzn, którzy dzięki wyćwiczeniu tej partii mogą stać się bardziej męscy. Jednak trzeba pamiętać o tym, aby nie doprowadzić do przetrenowania tych mięśni. Bowiem może mieć to dla nas przykre konsekwencje. Jednym […]Czytaj więcej
Przy obecnie panującej modzie na zdrowe odżywianie i ciągłe udoskonalanie swojej sylwetki, gama ćwiczeń na poszczególne partie ciała stale powiększa się, a znane nam dotąd przyrządy, często otrzymują coraz to kolejne, równie ciekawe zastosowania. Tak jest również w przypadku sztangi, która, po odkręceniu jednego z odważników, może okazać się wspaniałym narzędziem do Czytaj więcej
Rysów chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Choć zdobycie tego najwyższego szczytu w Polsce nieustannie kusi miłośników górskich wypraw, to należy mieć świadomość, że nie jest to góra dla każdego. W końcu wejście na Rysy do najłatwiejszych nie należy: duża wysokość względna, wymagające podejścia i ekspozycja – z wszystkim tym musimy się liczyć, wybierając się w […]Czytaj więcej
Bóle kręgosłupa to bardzo powszechny problem. Praca wykonywana zza biurka, noszenie ciężkich torebek czy plecaków, niewygodne buty to tylko nieliczne przyczyny nieprawidłowej postawy ciała i co za tym idzie również problemów z kręgosłupem. A o ten organ powinniśmy dbać ze szczególną uwagą. Bóle pleców – skąd się biorą? Mięśnie wokół kręgosłupa odgrywają bardzo ważną rolę Czytaj więcej
Nawet najlepiej wykonany trening właściwy może być kontuzjogenny, jeśli nie poprzedzimy go odpowiednio przeprowadzoną rozgrzewką. Niezależnie od tego, czy ćwiczysz w domu, na siłowni czy w szkole, powinieneś wiedzieć, jak przygotować swoje ciało do wysiłku! Po co nam rozgrzewka? Rozgrzewka jest zestawem ćwiczeń o narastającej intensywności, których wykonanie przygotowuje Czytaj więcej
Dążąc do pięknej, wysportowanej sylwetki kobiety często skupiają całą swoją uwagę na ćwiczeniach angażujących mięśnie brzucha, nóg i pośladków, zapominając o innych partiach ciała. Najlepsze efekty jednak osiągniemy trenując całe swoje ciało. Dzięki temu unikniemy dysproporcji spowodowanych większym nadbudowaniem tkanki mięśniowej tylko w niektórych partiach ciała. Jedną z Czytaj więcej
Kalistenika to ze starogreckiego „piękno i siła”. Brzmi kusząco? Technika polegająca na wykonywaniu ćwiczeń z wykorzystaniem własnej masy ciała ma coraz więcej fanów. Dopiero zaczynasz przygodę z tą formą aktywności fizycznej, a może jesteś jej długoletnią fanką? Warto skorzystać z porad „Paula Wade’a, autora kompendium wiedzy o kalistenice „Skazany na trening. Zaprawa Czytaj więcej