Fitness i sport

Ławka rzymska to wielofunkcyjne urządzenie, na którym jesteś w stanie wykonać ćwiczenia na każdą część ciała. Nadaje się świetnie podczas treningu pleców, ale sprawdzi się także podczas ćwiczeń brzucha czy pośladków. Unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – zasady i wykonanie Najczęściej wykonywane ćwiczenia na ławce rzymskiej dotyczą mięśni pleców i brzucha. W Czytaj więcej
Okres wakacyjny to doskonały czas na wypróbowanie nowych form aktywności fizycznej, korzystając z właściwości miejsc, do których udajemy się przede wszystkim w celach wypoczynkowych. Jedną z możliwości, która nie jest dostępna dla wszystkich na co dzień, jest uprawianie joggingu nad brzegiem morza. Jeżeli nie jesteś przekonany czy taki trening jest odpowiedni dla Ciebie, Czytaj więcej
Runmageddon choć kojarzy się nam z filmem z 1998 roku o nazwie Armageddon wcale nie jest z nim związany. Runmageddon to nic innego niż wyścig biegowy, którego pokonanie nie należy do łatwych zadań odbywający się cyklicznie. Jak wygląda Runmageddon i na czym polega? Co to jest Runmageddon? Runmageddon to wyścig biegowy o ekstremalnym stopniu. Uczestnik […]Czytaj więcej
Ekstremalna jazda górska jest zarezerwowana głównie dla prawdziwych pasjonatów i doświadczonych rowerzystów. To świetny sposób na pobudzenie różnych partii mięśni, a przy tym na aktywny wypoczynek i nietypową formę zwiedzania nowych miejsc. Rower to ten typ pojazdu, który szczególnie dobrze sprawdza się na górskich szlakach. Jednak do takiej wyprawy trzeba się odpowiednio Czytaj więcej
Popularne ćwiczenie ze sztangą, które angażuje prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. Martwy ciąg podnosi pośladki, dba o mięśnie czworogłowe uda, wzmacnia mięśnie grzbietu, modeluje brzuch oraz buduje mięśnie ramion. Badania przeprowadzone przez ekspertów udowadniają iż martwy ciąg aż w 60% wpływa na mięśnie brzucha. Dlatego też, ćwiczenie to polecamy zwłaszcza tym, Czytaj więcej
Pani Katarzyna Wiklańska oficjalnie dołączyła do grupy specjalistów portalu PoradyFit.pl. Odpowiedzialna będzie za Atlas ćwiczeń czyli dział „Jak poprawienie wykonywać ćwiczenia oraz na co zwrócić szczególną uwagę podczas treningu”. Pani Kasia sama o sobie mówi dość skromnie, lecz z wielką pasją: „Jestem trenerem personalnym, instruktorem fitness, salsation ® oraz tańca Czytaj więcej
Stosunkowo nowy, trzynasty program popularnej trenerki, która bazując na swoim rozpoznawalnym imieniu, stworzyła kolejne, autorskie video. Czy naprawdę przyczynia się on do rewolucji w wyglądzie naszego ciała? Na czym polega ta trening rewolucja? Jest to trening interwałowy, skierowany zarówno dla kobiet jak i dla… mężczyzn! Interwały są naprzemiennie przeplatane krótkimi Czytaj więcej
Wysportowana i pięknie wyrzeźbiona sylwetka to coś więcej niż wyćwiczony biceps oraz uwidocznione mięśnie brzucha. Jednym z najważniejszych mięśni, nad którymi należy pracować jest również mięsień czworoboczny, zwany także mięśniem kapturowym. Mięsień czworoboczny odpowiada przede wszystkim za wyprostowaną sylwetkę, zatem odpowiednie wyćwiczenie go, gwarantuje uniesienie Czytaj więcej
Każdy kto stara się osiągnąć formę i wyrzeźbić zgrabną sylwetkę w którymś momencie swojej przygody z aktywnością fizyczną popada w rutynę. Monotonia w treningu z czasem może prowadzić do spadku motywacji, a co za tym idzie braku dalszych postępów. Trening funkcjonalny to świetna propozycja dla wszystkich spragnionych odmiany. Pallof Press to rodzaj ćwiczenia którego Czytaj więcej
Wiele osób kojarzy saunę jako skuteczny sposób na odchudzanie. Producenci twierdzą, że podczas korzystania z sauny można spalić średnio 300 kalorii. To tyle, ile organizm zużywa podczas godzinnego treningu lub przebiegnięcia około czterech kilometrów. Brzmi to bardzo zachęcająco. Bowiem kto by wolał biegać, czy ćwiczyć przez godzinę, skoro w tym samym czasie może spalić Czytaj więcej
Ilu trenerów na świecie, tyle ćwiczeń wysmuklających uda. Jak zatem wybrać te najwłaściwsze? W poniższym artykule zaproponujemy ćwiczenie kozak squat, które nie tylko pomoże Ci wyszczuplić uda co, jak powszechnie wiadomo, nie jest wcale zadaniem łatwym, ale i wzmocni oraz wyrzeźbi Twoje pośladki. Jeżeli nudzą Cię zwyczajne przysiady, kozak squat będzie dla nich świetnym Czytaj więcej
Karnety na siłownię, wejścia na basen, zajęcia grupowe… każdy z tych treningów powoduje koszty, na które nie każdy z nas może sobie pozwolić. Czy wybór ćwiczeń domowych rozwiąże ten problem, gwarantując przy tym ogromną skuteczność? Jak zawsze w przypadku treningów odpowiedź jest prosta: każdy trening daje lepsze i bardziej spektakularne rezultaty, niż ich brak. Oznacza Czytaj więcej
Każdy piłkarz ma świadomość tego, że najważniejszym elementem jego ubioru są buty. Powinny być one odpowiednio dobrane do rodzaju nawierzchni, a także dopasowane do stopy. Muszę być przystosowane do częstotliwości gry, ale też do umiejętności. W sklepach dostępne są buty różnego rodzaju, wzbogacone o więcej i mniej zaawansowanych technologii. Wśród nich są buty Czytaj więcej
Jeden z pierwszych programów powstałych we współpracy z innym trenerem. Przez wielu uważany za jeden z najtrudniejszych treningów, który mogą wykonywać pary. Ile kalorii dzięki niemu spalimy? Dla kogo jest on wskazany? Jakie rezultaty możemy dzięki niemu osiągnąć? Dlaczego trening nazywa się Turbo Power? Trening stworzony z myślą o tych, którzy oczekują trudnego, Czytaj więcej
Ćwiczenie posiada zarówno zwolenników, ze względu na swoją efektywność, ale także osoby, sceptycznie podchodzące do tego rodzaju aktywności. Niewątpliwie trzeba przy nim zachować dużą precyzje, a także posiadać już nieco zbudowane mięśnie. Jeśli nie czujesz, aby ćwiczenie było dla Ciebie, skup się na innych, angażujących te same partie. W tej sprawie apelują trenerzy Czytaj więcej
Metalowe drabinki gimnastyczne to idealne akcesoria, które będą doskonałym uzupełnieniem nie tylko typowych siłowni, klubów sportowych, czy też klubów fitness. Drabinki z powodzeniem wykorzystuje się coraz częściej do indywidualnych treningów w domowym zaciszu. Dlaczego warto wyposażyć domową siłownię w drabinkę sportową? Zacznijmy od tego, że regularne korzystanie z Czytaj więcej
Czas, w którym kształtujemy swoją sylwetkę można podzielić zasadniczo na dwa etapy: pierwszy z nich to czas tak zwanego „robienia masy”, czyli budowania masy mięśniowej, natomiast drugi etap to czas redukcji tkanki tłuszczowej. O treningu na rzeźbę można mówić wówczas, gdy osoba planująca uwydatnić swoje mięśnie posiada stosunkowo niską zawartość tkanki tłuszczowej – Czytaj więcej
Każdy z nas, w pewnym momencie swojej sportowej drogi, postanawia coś zmienić. Zapisuje się na siłownię, na basen, na fitness. Co robić gdy napotykamy na tej drodze wstyd przed innymi? “(…) Niedawno zapisałam się na basen, licząc, że pójdzie mi lepiej niż podczas treningów na siłowni. Zmieniłam aktywność bo onieśmielali mnie uczestnicy na zajęciach. Wysportowane […]Czytaj więcej
Trening Secret powstał z myślą o fanach treningów typu pilates lub joga. Czy faktycznie jest to trening relaksujący i czy przynosi założone rezultaty? Sprawdziliśmy to dla Was! Na czym polega trening Ewy Chodakowskiej Secret Pilates? Secret to zdecydowanie inny tryb treningu, niepodobny do stylu trenerki i dotychczasowych nagranych programów. Nie jest to bowiem trening Czytaj więcej
Trening klatki piersiowej, jak każdy inny, wymaga dobrej techniki. Skutkiem źle wykonywanych ćwiczeń tej partii może być efekt w postaci rozbudowy mięśni naramiennych. A przecież nie o to nam chodzi, kiedy w zamyśle mamy rozbudowę klatki piersiowej. Jeżeli do tej pory katowaliście się seriami łączonymi, ale nie byliście do końca pewni czy poprawnie wykonujecie ćwiczenia, Czytaj więcej