Home Archive by category Fitness i sport

Fitness i sport

Jesteś kobietą, chcesz być atrakcyjna i czuć się świetnie w swoim ciele? Mamy różne sylwetki, upodobania i uwarunkowania genetyczne, a każda z nas ma swoje własne kompleksy. Jednym z nich mogą być szerokie biodra – dziś podpowiemy co zrobić, by wyglądały szczuplej! Szerokie biodra – czy to na pewno Twój problem? Pamiętaj, że Twój problem, […]Czytaj więcej
Ewa Chodakowska od kilku lat aktywnie działa w mediach, tam promuje zdrowy tryb życia, układa plany treningowe i żywieniowe, zachęcając ludzi do pracy nad ciałem oraz sposobem postrzegania świata. Program HOT BODY, to jeden z jej najnowszych projektów. Sprawdzamy, czy jest efektywny! Ewa Chodakowska – Instagram Działalność Ewy jest oparta głównie na social mediach. Czytaj więcej
W ramach podjętej współpracy z wydawnictwem Vital przedstawiamy kolejną pozycję literacką Jak schudnąć w 4 krokach – dieta 4×4 – Erin Oprea. Autorka, certyfikowana trenerka gwiazd Hollywood, prezentuje program żywieniowy połączony z 4-minutowymi treningami – sesjami ćwiczeń tabata. W pierwszej części książki skupia się na zdrowym stylu życia, czyli Czytaj więcej
Zaproszenie do krainy czarów FIWE Fitness Trade Show nadal aktualne! Lista niespodzianek, które czekają na wszystkich odwiedzających, nieustannie się powiększa. Wśród eventów towarzyszących znajdują się między innymi spotkania z Deynn i Majewskim, zawody crossfit, kulturystyczne, koncerty live i zmagania sztuk walki. FIWE Fitness Trade Show Wonderland to kraina czarów dla Czytaj więcej
Leż przez 5 minut 3 razy w tygodniu i chudnij, a przy okazji pozbądź się również problemów z kręgosłupem. Brzmi co najmniej jak zaklinanie rzeczywistości , a jednak japoński fizjoterapeuta Toshiki Fukutsuji opracował prostą metodę, która ma zapewnić zmniejszenie obwodu w talli i zlikwidowanie bólu pleców. Na czym polega ta cudowna metoda? Przeczytajcie nasz artykuł […]Czytaj więcej
Z roku na rok staje się coraz bardziej popularną formą ćwiczeń na całym świecie. Na korzyść tego sportu przemawia bardzo wiele, począwszy od rodzaju i sposobie wykonywania ćwiczeń, a kończąc na specjalnych wymaganiach, jak wiek, czy miejsce ćwiczeń. Street workout to rodzaj ćwiczeń, który rozrasta, ewoluuje i rozprzestrzenia się w niesamowitym tempie. Zdecydowanie Czytaj więcej
Wewnętrzna strona ud to część, o której zwykle zapominamy w trakcie treningu. A to, jak się okazuje, jedna z ważniejszych partii mięśni w całym ciele, które odpowiadają nie tylko za estetykę, ale również za siłę i stabilizację tułowia. Jakie ćwiczenia możemy wykonywać, aby wzmocnić wewnętrzną stronę ud? Jakie mięśnie znajdują się po wewnętrznej stronie ud […]Czytaj więcej
Kobiety, które spodziewają się dziecka, zmieniają swoje przyzwyczajenia diametralnie. Niektóre zaczynają jeść zdecydowanie wyższej wartości jedzenie a inne szczególnie dbają o swój wypoczynek. Te, które interesuje zdrowy tryb życia i uprawianie sportów, wcale nie muszą całkowicie porzucać ćwiczeń. Wszystko jest dobre, ale z głową. Przyszłe mamy mogą grzeszyć nie tylko Czytaj więcej
Choroby zawodowe to schorzenia spowodowane działaniem czynników szkodliwych na zdrowie pracownika. Czynniki szkodliwe występują w miejscach pracy i są trwale połączone ze sposobem jej wykonywania. Ich wykaz jest co roku aktualizowany, a do najpopularniejszych należą rozległe przeciążenia, związane z dźwiganiem ciężkich przedmiotów, działanie mikrourazów w związku z Czytaj więcej
Sauna jest to pomieszczenie, gdzie panuje temperatura wyższa niż temperatura ciała, przy wysokiej lub niskiej wilgotności (różne rodzaje sauny). Po wyjściu z sauny schładzamy organizm i można ten cykl można kilka razy powtórzyć. W saunie spędza się od kilku do kilkunastu minut. Zmiana temperatur ciała wpływa kojąco przy chorobach takich jak anoreksja, przewlekłe zapalenie Czytaj więcej
Nadchodzące wakacje to świetna motywacja, by poprawić wygląd swojej sylwetki. A ponieważ czasu zostało już niewiele, chętnie sięgamy po metody, które szybko i efektywnie zredukują tkankę tłuszczową. Jeśli chcesz cieszyć się płaskim brzuchem w miesiąc, koniecznie zapoznaj się z naszymi poradami! Przede wszystkim musimy pamiętać, że o wiele lepszym pomysłem jest zaplanowanie Czytaj więcej
Rozpoczynając przygodę ze sportem, często nie wiemy, jak się do tego przygotować, jakie ćwiczenia wykonywać i w jakiej częstotliwości. Pomocny będzie plan treningowy. Musimy jednak pamiętać, że powinien on być dopasowany indywidualnie oraz być dostosowany do możliwości organizmu. Plan treningowy-jak wybrać najlepszy? Plan treningowy powinien zawierać informacje dotyczące Czytaj więcej
Ból kolana to częsta dolegliwość, szczególnie jeśli doświadczyliśmy urazu stawu kolanowego. Sposobem na wzmocnienie kolan są ćwiczenia, które możemy wykonywać w domu. Musimy jednak pamiętać, aby nie ćwiczyć, gdy ból jest bardzo ostry, aby nie przeciążyć kolan i nie uszkodzić ich. Lekkie ćwiczenia bardzo dobrze zapobiegają bólowi kolan, nie możemy ich jednak wykonywać, gdy Czytaj więcej
Rynek fitness w Polsce przeżywa swój rozkwit a osób, które regularnie uprawiają aktywność fizyczną, przybywa. Same siłownie oferują bardzo różnorodne zajęcia i maszyny do ćwiczeń, na których możemy wytrenować prawie każdy mięsień. Osoba, która odwiedza siłownię po raz pierwszy, może czuć się nieco zagubiona, dlatego poniżej przedstawiamy profesjonalne wyposażenie do Czytaj więcej
Rozpiętki są bardzo popularnymi ćwiczeniami na mięśnie klatki piersiowej. Świetnie rozwijają kształt, siłę i wytrzymałość mięśni piersiowych. Dedykowane są one zarówno początkującym użytkownikom siłowni jak i doświadczonym kulturystom. Jak je wykonywać? Komu rozpiętki przydają się najbardziej? Rozpiętki działają przede wszystkim kompleksowo na mięsień piersiowy większy. Czytaj więcej
Szerokie ramiona i rzeźba pleców w kształcie litery V są celem niemal wszystkich trenujących osób. Duże plecy dodają estetyki, ale pomagają też uniknąć kontuzji i są istotne dla ogólnej siły naszego organizmu. Mięsień najszerszy grzbietu i mięśnie czworoboczne to największe i najmocniejsze mięśnie pleców, dlatego to właśnie one są odpowiedzialne za ich szeroki kształt. Czytaj więcej
Trening obwodowy, interwałowy a może cardio? Propozycji ćwiczeń na uzyskanie wymarzonej sylwetki nie brakuje, czym jednak powinniśmy się kierować, by wybrać te, najbardziej odpowiednie? Ćwiczyć czy nie ćwiczyć? Zapewne każdy z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że ruch to zdrowie. Niestety, wraz z wiekiem nasza motywacja do aktywności fizycznej maleje a czasami wręcz Czytaj więcej
Masywne i zarazem silne ramiona to marzenie wielu trenujących. Jak je osiągnąć i co ćwiczyć, by dostrzec efekty?Większość osób na pytanie który z tych mięśni najlepiej uwzględnić w swoich treningach odpowie bez zastanowienia: biceps. To on kojarzy się nam z rozbudowanymi ramionami, które wielu tak chętnie pręży, popisując się przed innymi. Tak naprawdę jednak mięsień […]Czytaj więcej
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu, czyli w praktyce ćwiczenia na plecy, przede wszystkim zapewniają prostą postawę, co jest niezwykle istotne głównie dla osób spędzających mnóstwo czasu przy biurku. Systematyczne wykonywanie takich ćwiczeń sprawia, że mięsień czworoboczny oraz mięśnie grzbietu delikatnie się zarysowują, a w dodatku cała sylwetka staje się przy tym smuklejsza. Czytaj więcej
Widok biegacza o piątej rano albo dwudziestej drugiej wieczorem już nikogo nie dziwi. Coraz więcej polaków decyduje się na ten rodzaj aktywności fizycznej. Jest bardzo tani, ponieważ wystarczy tylko dobre obuwie i stanik sportowy w przypadku kobiet. Przez zmiany klimatu sport na świeżym powietrzu można uprawiać przez cały rok. Bieganie pozwala na zrzucenie zbędnych Czytaj więcej