Home Archive by category Fitness i sport

Fitness i sport

Druga edycja największych targów dla branży BIO w Polsce odbędzie się w terminie 8 – 10 października 2020 roku w PTAK WARSAW EXPO. Swój udział w Międzynarodowych Targów Żywności i Produktów Ekologicznych BIOEXPO Warsaw potwierdziło blisko 250 wystawców oferujących szeroką gamę produktów, usług i rozwiązań, a wszystko to w jakości BIO, EKO, ORGANIC i naturalnej, FAIRTRADE, Czytaj więcej
Praca nad ciałem to jego sposób na życie. Mariusz Czerniewicz w swoich mediach społecznościowych pokazuje, jak w rzeczywistości wygląda profesjonalna kulturystyka. Otwarcie pisze o ciężkich treningach oraz konsekwencji w diecie, których efektem jest zdrowe, umięśnione ciało. Sportowiec prowadzi także kanał na YouTubie- Teamnatural, na którym pokazuje swoje codzienne życie- Czytaj więcej
Wielu osobą nadmierny tłuszczyk na brzuchu przysparza kompleksy. Niektórzy ludzie rezygnują z tego powodu z korzystania z basenu, czy sauny. Ćwiczenie, jakim jest russian twist z kettlebel powinno być prostym i skutecznym sposobem na poradzenie sobie z tym problemem i uzyskaniem upragnionej talii osy. Oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć. Russian twist- co musisz Czytaj więcej
Żadnych dodatkowych przyrządów, tylko ty i twoje ciało. To wszystko, czego trzeba na kalistenikę, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem masy swojego ciała. Brzmi bardzo obiecująco, ale łatwo nie będzie. Przynajmniej nie od razu. Nieformalne motto kalisteniki „czyń sobie ciało poddanym” doskonale oddaje sedno tych ćwiczeń. W treningu wykorzystujemy bowiem siłę, która pochodzi z Czytaj więcej
Osoby zmagające się z cellulitem oraz pragnące, aby ich uda nabrały zachodzą w głowę, w jaki sposób mogą to zrobić najefektywniej nie mając czasu wiele w większości dni tygodnia. Idealnym wyborem w tym przypadku może okazać się trening, który stworzyła znana z efektywnych treningów Ewa Chodakowska- Extra Figurą trwa jedynie 45 minut i przyniesie upragniony efekt, stosując Czytaj więcej
Wbrew pozorom istnieje ścisła korelacja pomiędzy słuchaniem muzyki do ćwiczeń a szybkością i długością ich wykonywania. Istnieją nawet badania przeprowadzone na rowerzystów, w których to stwierdzono, że odpowiednia muzyka może zwiększać szybkość pedałowania. Ta zależność jest związana odkryciem, że ciało naturalnie dostosowuje swoje ruch do muzyki oraz rytmu, które Czytaj więcej
Dziś mamy nadzieje uda nam się udowodnić, że ta popularna w praktyce jogi w Indiach pozycja siedząca nie służy jedynie ćwiczeniu prawidłowego oddychania. Pozycja siedząca ze skrzyżowanymi nogami, prostymi plecami oraz rękami spoczywającymi na udach była już niezwykle popularna w czasach średniowiecza. To wszystko za sprawą występowaniu w wielu ikonografiach różnych Czytaj więcej
Skolioza jest bocznym skrzywieniem kręgosłupa pojawiającym się zazwyczaj w fazie gwałtownego wzrostu zaraz przed rozpoczęciem okresu dojrzewania. Częstość występowania skoliozy u dojrzewających ludzi szacuje się na około 3%. Mimo wszystko wystąpienie choroby może być również jednym z wielu objawów choroby, z którym zmagają się osoby w różnych grupach wiekowych, do takich Czytaj więcej
Martwy ciąg w wersji sumo to jedno z podstawowych ćwiczeń w planie treningowym. Bardzo dobrze oddziałuje na mięśnie ud czy pośladków. Stabilizuje kręgosłup. Wskazane zalety to tylko kropla w morzu pozytywów płynących z wykonywania tego ćwiczenia. Poznaj pozostałe plusy martwego ciągu, prawidłową technikę wykonywania oraz wskazówki, w jaki sposób je robić, żeby nie skończyć Czytaj więcej
W biegu do osiągnięcia zgrabnej sylwetki startują wszystkie kobiety. Która z nas nie chciałby wyglądać jak modelka z okładki? To, w jaki sposób prezentuje się nasza figura zależy w głównej mierze od nas samych. Wystarczy pofolgować sobie z niezdrowym jedzeniem, pić słodkie napoje i bardzo szybko niechciane kilogramy i tłuszcz będą gromadziły się na udach. […]Czytaj więcej
Dogtrekking, czyli bieg na orientację z psem jest doskonałym sposobem na spędzenie czasu ze swoim pupilem. Możemy traktować go czysto rekreacyjnie, możemy też potraktować go bardziej poważnie i wystartować w cyklu Pucharu Polski. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami tej wyjątkowo przyjemnej aktywności. Na czym polega dogtrekking? Dogtrekking narodził się w Stanach Czytaj więcej
Policjant, który został 8 krotnym Misterem Olimpia – Ronni Coleman. W sezonie startowym ważącym do 140 kg poza sezonem powyżej 140 kg amerykański kulturysta jest inspiracją dla wielu zawodników i osób pasjonujących się ćwiczeniami siłowymi. Nie każdy wie, że o mały włos, ten słynny zawodnik, zamiast zostania jednym z najlepszych kulturystów wszechczasów nie zostałby Czytaj więcej
W dzisiejszym świecie przysiad zyskał miano ćwiczenia, które wzmacnia uda i pośladki. O ile to ostatnie jest prawdą, wielu z nas zapomina, że zanim przysiad stał się popularnym ćwiczeniem, był i tak naprawdę nadal jest naturalną pozycją dla człowieka. Wystarczy popatrzeć na małe dzieci, jak żeby nie mieć co do tego wątpliwości. W dzisiejszym artykule […]Czytaj więcej
Rola regeneracji po treningu jest bardzo ważna. W czasie intensywnych treningów różnego rodzaju dochodzi do wielu mikrourazów czy też niewielkich stanów zapalanych. Jest to normalna kolej rzeczy. W świecie sportu od wielu lat stosuje się kąpiele lodowe, lodowe masaże, korzystanie z kriokomór, a nawet okłady z lodu. Nie jest to przypadkowe, a regeneracja zimnem stosowana Czytaj więcej
Ból pleców, skrzywienia kręgosłupa, spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej…większość z nas męczy się z tego typu problemami. Poduszka sensomotoryczna pomoże nam przeciwdziałać bólom kręgosłupa w biurze, a ćwiczenia sensomotoryczne dodatkowo wzmocnią całe nasze ciało i poprawią równowagę. Poduszka sensomotoryczna – co to takiego? Poduszka sensomotoryczna a jeszcze Czytaj więcej
Rozgrzewka to nic innego, jak zestaw ćwiczeń fizycznych o narastającej intensywności, który poprzedza trening właściwy. Jest ona niezwykle istotnym elementem treningu. Niestety jest często pomijana, a szkoda, bo niesie za sobą wiele korzyści. Jest tylko jeden warunek – musi być wykonana poprawnie przed każdym treningiem! Wtedy po pierwsze, będzie ona spełniała funkcję Czytaj więcej
Trening Jacobsona, nazywany też progresywną relaksacją mięśni jest szczególnie rekomendowany dla osób żyjących w ciągłym stresie, pośpiechu, permanentnie zmęczonych i spiętych. Historia Trening opracowany został przez lekarza psychiatrę Edmunda Jacobsona na przełomie lat 20. i 30. XX wieku. Na podstawie wielu obserwacji, wysunął on wniosek, iż zmniejszenie napięcia Czytaj więcej
Mięśnie pleców często są zapominaną partią ciała podczas treningu. Nieważne czy ćwiczymy na siłowni czy w domowym zaciszu. Naszą uwagę zwracamy bardziej na mięśnie brzucha, nóg, pośladków czy ramion. Jednak trening pleców traktujemy po macoszemu, jakby to nie one były najbardziej obciążane w ciągu całego dnia. Za co odpowiedzialne są mięśnie pleców? Plecy pełnią szczególną Czytaj więcej