Home Archive by category Fitness i sport

Fitness i sport

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z crossfitem, czy też jesteś już bardziej zaawansowany, podstawą Twojego wyposażenia treningowego powinny być dobre buty. Intensywny i dynamiczny trening wymaga nie tylko doskonałej techniki wykonywania ćwiczeń, ale też odpowiedniej amortyzacji i stabilizacji. Do tego niezbędne jest solidne obuwie treningowe. Czytaj więcej
Biustonosz sportowy najczęściej ubieramy na treningi. Bardzo ważne jest, aby dobrać odpowiedni stanik, aby zapewnić sobie wygodę, podtrzymać biust oraz zabezpieczyć go przed urazami podczas wysiłku fizycznego. Istnieje wiele kryteriów, którymi powinnyśmy się kierować przy wyborze biustonosza sportowego. Stanik sportowy-jak wybrać idealny? Rodzaj sportu a biustonosz Wybór Czytaj więcej
Mięsień równoległoboczny to jeden z mięśni grzbietu, położony pod mięśniem czworobocznym. Osoby, które borykają się z bólem tych części ciała mogą wykonywać ćwiczenia mające na celu wzmocnienie tych mięśni. Ćwiczenia przeznaczone są również dla tych, którzy chcą osiągnąć dobrze wypracowaną sylwetkę. Ćwiczenia na wzmocnienie mięśnia równoległobocznego Ćwiczenie 1 Pierwszym Czytaj więcej
Wyposażenie sportowe to bardzo ważny element w budowaniu zespołów od najmłodszych lat. Gra w piłkę wymaga także odpowiedniego wyposażenia w sprzęt sportowy – bramki piłkarskie niezbędny element do gry Młodzi zawodnicy, którzy dzielą pasję uprawiania sportu drużynowego to element podstawowy. Natomiast warto też pamiętać, że wysoka jakość treningów od najmłodszych lat Czytaj więcej
Podczas ćwiczeń, czy to w domu czy na siłowni, niezwykle ważna jest wygoda, co najczęściej oznacza sportową koszulkę, spodnie oraz odpowiednie buty. Jeżeli jednak chcesz regularnie biegać, chodzić na zajęcia z jogi czy pracować na kształtem swojego brzucha oraz pośladków poszukaj także sportowego biustonosza. Z nim ćwiczenie stanie się znacznie wygodniejsze. W odróżnieniu Czytaj więcej
Jazda na deskorolce staje się coraz bardziej popularną formą sportu. Szczególnie młodzi ludzie decydują się na uprawianie takiej formy aktywności fizycznej, ponieważ w młodszym wieku łatwiej jest się nauczyć trudniejszych deskorolkowych trików. Ten sport jest jednak odpowiedni dla ludzi w każdym wieku. Jazda na deskorolce może przyczyniać się do poprawy kondycji fizycznej Czytaj więcej
Szukasz profesjonalnego klubu w Krakowie? Chcesz ćwiczyć pod okiem profesjonalistów i zależy Ci na zróżnicowanej ofercie treningowej? Kładziesz nacisk na to, aby ośrodek wyposażony był w najnowszy sprzęt? Jeśli tak, skorzystaj z naszych podpowiedzi! Ćwiczenia w wodzie Lubisz aktywny wypoczynek? Chcesz się zrelaksować, jednocześnie dbając o zdrowie i kondycję. W takim razie Czytaj więcej
Budowa dobrej sylwetki to właściwie dwie proste rzeczy: nabranie masy mięśniowej i pozbycie się masy tłuszczowej. Proste tylko z opisu, bo wielu przekonało się, że jedno i drugie wymaga sporego wysiłku. I chociaż wysiłek często gwarantuje sukces, może nie wystarczać. Jeśli można skorzystać z pomocy, to dlaczego nie? Skupimy się dzisiaj na tym, jak łatwiej […]Czytaj więcej
Teraz bardziej niż kiedykolwiek dotąd mamy ogromny wybór zegarków do biegania. Nowoczesne urządzenia są jak trenerzy – śledzą nasze trasy, podają międzyczasy i dane dotyczące wysiłku w trakcie biegu, a także uczą, jak utrzymywać odpowiednie tempo. Zegarek z GPS,to model poinformuje również znajomych z Facebooka, ile kilometrów przebiegłeś w sobotni poranek, zanim oni Czytaj więcej
Przepona jest głównym mięśniem oddechowym. Pełni bardzo ważną rolę, ponieważ ma wpływ na narządy w jamie brzusznej, układ oddechowy, krwionośny i kręgosłup. Istnieje wiele ćwiczeń, które pomagają wzmocnić przeponę. Ćwiczenia, które możemy wykonać, aby wzmocnić przeponę Pierwszym ćwiczeniem ma na celu ukazanie nam, na czym dokładnie polega oddychanie przeponą. Kładziemy się Czytaj więcej
Zbilansowana dieta oraz aktywność to kluczowe, ale nie jedyne składniki pozwalające nam na zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Organizm jest zjawiskiem tak skomplikowanym, że niekiedy pomimo naszych nieustannych starań waga nie zmienia swej wartości. Często potrzebny jest dodatkowy bodziec, który umożliwi nam pozbycie się tkanki tłuszczowej. Jak zatem przyspieszyć ten Czytaj więcej
Choć do rozpoczęcia biegania nie potrzeba rozbudowanego wyposażenia, jedną z najważniejszych rzeczy są buty. Aby bezpiecznie biegać i chronić swoje stawy, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie obuwie, stworzone właśnie do biegania. Zwykłe sportowe buty nie tylko się nie sprawdzą do tego sportu, ale mogą także stwarzać ryzyko kontuzji i zniechęcić do ruchu. Jeśli dopiero Czytaj więcej
Wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna jest świetnym rozwiązaniem, niosącym spore korzyści, nawet dla kobiet w ciąży. Stan ten jest uznawany za wyjątkowy, jednakże kobiety nie powinny całkowicie rezygnować z wysiłku. Jak powszechnie mówiono, ciąża to nie choroba. Fit blogerki i osoby cieszące się niesamowitą popularnością oraz zasięgami, wręcz zachęcają do odrobiny ruchu. Czytaj więcej
Przysiady jako ćwiczenia w głównej mierze angażujące mięśnie pośladkowe oraz mięśnie łydek i ud, działają wyszczuplająco na nogi. Ujędrniają także nasze pośladki oraz są świetnym sposobem na utratę nadprogramowych kilogramów. Choć wydawać, by się mogło, iż ich wykonywanie nie powinno stanowić żadnych trudności, bardzo często są one wykonywane niepoprawnie. Co za tym idzie? Czytaj więcej
Większość z nas dobrze zna skipy ze szkolnych rozgrzewek. Jednak zwykle nie przywiązywaliśmy do nich większej uwagi. Były to zwykłe ćwiczenia, które wykonywaliśmy w ramach rozgrzewki i przez które trzeba było przejść. Okazuje się jednak, że są to świetne ćwiczenia na wydolność i wytrzymałość. Często wykorzystywane są przez maratończyków i sprinterów. Skipy – do czego […]Czytaj więcej
Niektóre dyscypliny sportowe i konkurencje wymagają odporności na długotrwałe zmęczenie. Jak można dowiedzieć się, czy ciało jest na to przygotowane? Czy podoła długotrwałemu, męczącemu wysiłkowi? Na pewno są jakieś metody, które umożliwią sprawdzenie tego. Faktycznie są. Test na wydolność – o co chodzi? Wytrzymałość to kontynuacja wykonywania czegoś, bez utraty Czytaj więcej
Każdy sportowiec i każda osoba, która chce dobrze i świadomie dobrać trening i jego intensywność, powinna znać taki parametr jak tętno maksymalne. Dzięki temu uda się nam poprawić poziom sportowy, wytrzymałość i siłę mięśni. Znajomość swojego tętna maksymalnego jest niezbędna dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia. Tętno maksymalne – co to jest? Możemy je […]Czytaj więcej
Łatwo zaobserwować, że o swój wygląd podczas sportowych zajęć troszczą się przede wszystkim kobiety. Panowie nieco bardziej stawiają na inne aspekty aktywności. Mogłoby się zatem wydawać, że wybór sportowej odzieży to ostatnie, czego przy treningach biegowych chcą mężczyźni. Jest jednak inaczej, zwłaszcza w przypadku obuwia. Dobre męskie buty do biegania to absolutna Czytaj więcej
Katabolizm mięśni? Co to za określenie? Nazwa brzmi ciekawie i niezwykle, a co skrywa? Zaraz przedstawimy wszystkie niezbędne informacje na ten temat. Katabolizm mięśni – co to? Żeby zrozumieć katabolizm, należy przypomnieć sobie co to takiego metabolizm. Jest to ogół reakcji chemicznych, które odbywają się w komórkach żywych organizmów. Związany jest z przepływem Czytaj więcej
Obcisłe spodnie, sukienki… myślisz, że nie są dla Ciebie bo niestety masz odstający na dole brzuch – czyli tak zwaną oponkę. Nie załamuj się! Na to też są sposoby. Tyle się mówi o ćwiczeniach na górną partię brzucha, a co z tą dolną? Na to też mamy metody. Płaski brzuch, a oponka Jak to jest, […]Czytaj więcej