E-podróznik – jak sprawnie zaplanować podróż?

Żyjemy w czasach, w których komunikacja międzymiastowa i międzykrajowa znajduje się na porządku codziennym dużej części społeczeństwa. Zarówno podróże biznesowe jak i wakacje turystyczne wymagają od podróżników zaplanowania trasy i wyboru odpowiedniego środka komunikacji. Poszukiwanie przewoźnika i dostępnych biletów na własną rękę może zająć sporą ilość czasu. Z pomocą przychodzi firma Teroplan S.A, która przy pomocy internetowego portalu E-podróżnik daje nam możliwość błyskawicznego zaplanowania podróży.

E-podróżnik jest jedną z największych wyszukiwarek połączeń w Europie oraz największym portalem tego typu w Polsce. Daje możliwość wyszukania tanich połączeń kolejowych i autobusowych oraz sprawdzenia rozkładów jazdy komunikacji miejskiej.

Na chwilę obecną mamy dostęp do rozkładów 1162 przedsiębiorstw komunikacyjnych. Pozwala na zaplanowanie podróży od adresu do adresu oraz na wizualizację jej trasy za pomocą umieszczenia punktów A i B na mapie. W szybki, bezpieczny i łatwy sposób pozwala na zakup biletów na podróż w obrębie kraju jak i trasę zagraniczną.

Planowanie podróży – wyszukiwanie połączeń i zakup biletów

Jak wyszukać interesujące nas połączenie? Przejrzysta i prosta w obsłudze wyszukiwarka znajduje się na samej górze ekranu. Wystarczy wpisać miejsce, w którym rozpoczynamy podróż oraz nasz punkt docelowy. Może to być nazwa miasta, dokładny adres bądź charakterystyczny punkt np. Pałac Kultury w Warszawie. W tym miejscu możemy zaznaczyć bądź odznaczyć opcję podróży z przesiadkami oraz poinformować system, że interesuje nas opcja zakupu biletu online. Klikamy przycisk „Wyszukaj połączenie… I voilà!
Ukazuje się nam strona z połączeniami dostępnymi dla interesującej nas trasy. W obrębie kraju często pojawia się opcja podróży Blablacarem. Kierowcy udający się do punktu docelowego, który wybraliśmy bądź w jego okolice podają nam informację o cenie za miejsce w samochodzie oraz o lokalizacji i godzinie wyjazdu. Tutaj dowiemy się także jakim samochodem będzie odbywać się podróż oraz czy wolno przewozić zwierzęta. W celu kontaktu z kierowcą bądź zarezerwowania miejsca konieczna jest rejestracja w serwisie Blablacar zajmuje ona jednak dosłownie kilka minut.

Kolejną możliwością jest wybranie przejazdu spośród usług przewoźników kolejowych i autobusowych. I tak np. wybierając podróż z Dworca Głównego w Krakowie do Warszawy Zachodniej za pośrednictwem PKP Intercity zostajemy bezpośrednio przekierowani na stronę, na której możemy dokonać zakupu biletu. Portal e-podróżnik pokazuje nam przybliżony czas kursu, dokładną trasę pociągu wraz z przystankami oraz mapkę podróży. W wyszukiwarce głównej możemy także zaznaczyć planowaną datę powrotu – system automatycznie przypisze nam możliwości przejazdu w drugą stronę.

Analogicznie, przy wyborze podróży autokarem, pojawia nam się strona z formularzem do wypełnienia. Podajemy dane osobowe oraz numer kontaktowy, widzimy również opcję zaznaczenia bagażu dodatkowego oraz chęci charytatywnego wsparcia ochrony środowiska symboliczną kwotą określoną indywidualnie dla konkretnego przejazdu. System odsyła nas do strony, na której wybieramy sposób płatności i potwierdzamy zakup.

Spośród opcji płatności możemy wybrać przelew, płatność kartą bankową, płatność przez Google Play bądź Paypal. Płatności powinniśmy dokonać w przeciągu 30 minut od zarezerwowania miejsca, w przeciwnym wypadku bilet wróci do puli dostępnych.

Przy przeglądaniu ofert możemy zorientować się jak duże jest obłożenie na dany przejazd, niektóre z nich mogą być nieaktywne – jeżeli nie masz możliwości zakupu za pomocą przycisku „Kup bilet” oznacza to brak wolnych miejsc lub fakt, że przewoźnik nie prowadzi sprzedaży internetowej. Sprzedaż biletów na niektóre trasy zamykana jest 24 godziny przed planowanym wyjazdem.

Zakupu biletu możesz dokonać także za pośrednictwem płatnej infolinii bądź bezpośrednio na dworcu lub u kierowcy. E-podróżnik oferuje również możliwość odwiedzenia jednego z punktów sprzedaży stacjonarnej, są to głównie kioski sieci Kolporter oraz biura turystyczne. Sprzedaż internetowa jest jednak najbardziej dogodną i szybką metodą zaplanowania podróży – decydując się na zakup na dworcu nie masz gwarancji dostępności miejsc u danego przewoźnika.

Bilet należy zachować w formie elektronicznej bądź drukowanej, konieczne jest również posiadanie dokumentu tożsamości. Zmiany daty przejazdu można dokonać za pośrednictwem portalu podając numer biletu jako dane logowania. Jeżeli chcemy zmienić godzinę podróży konieczny jest zwrot kuponu i zakup kolejnego.

Zwrot biletów oraz reklamacje

Portal e-podróżnik w większości przypadków zapewnia możliwość zwrotu biletu za pośrednictwem portalu. Wystarczy zalogować się do konta podając numer vouchera. Istnieje także możliwość reklamacji w przypadku, gdy środek komunikacji nie przyjechał bądź uległ awarii. W takiej sytuacji należy zadzwonić do biura obsługi klienta bądź złożyć skargę pisemną.

Ceny biletów w portalu e-podróżnik są zazwyczaj takie same jak w kasach biletowych i u kierowców. Zdarza się jednak, że przewodnicy wyznaczają specjalny pułap cenowy dla sprzedaży internetowej – często jest on bardziej opłacalny niż ten w punktach bezpośredniej obsługi.

Rejestracja w portalu nie jest konieczna jednak niesie ze sobą szereg korzyści takich jak zapisywanie danych osobowych, rabaty oraz możliwość założenia skarbonki, na której konto wpłacamy pieniądze i za jego pośrednictwem kupujemy bilety.

E-podróżnik pozwala także na zakup biletów okresowych oraz doładowanie EM- kart. Portal jest zdecydowanie jedną z najlepszych możliwości szybkiego i bezpiecznego zaplanowania podróży, zarówno tej międzymiastowej i zagranicznej. Starannie opracowany system jest udogodnieniem dla tych z nas, dla których indywidualne wyszukiwanie połączeń i stanie w kolejkach do kas biletowych to największa zmora podróżowania.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *