Dziennik odchudzania – 3 powody, dlaczego warto go prowadzić

Dla skutecznej i długofalowej utraty wagi niezbędne jest poznawanie swoich błędów żywieniowych i ich korygowanie. Niezwykle przydatne tutaj okazuje się prowadzenie dzienniczka odchudzania, który służy do zapisywania dokładnych godzin i produktów (a także ich wartości wagowej) spożywczych spożytych każdego dnia. Prowadzony skrupulatnie pozwoli kontrolować cały proces odchudzania. Zapewne wielu z Was uważa, że do zmiany złych nawyków żywieniowych nie potrzeba się tak rozpisywać. Jednak dzięki tym trzem najważniejszym powodom przekonasz się, że prowadzenie dzienniczka odchudzania okaże się warte poświęconego temu czasu. Często dziennik odchudzania zastępuje dziennik treningowy, który tak na prawdę zakłada podobne cele.

Jak poprawnie prowadzić dziennik odchudzania?

Po pierwsze !

Dzięki temu, że dziennik jest prowadzony na bieżąco, czyli nie wieczorami podsumowując cały dzień, ale regularnie po każdym posiłku/ przekąsce, można zwrócić uwagę na częstotliwość i godziny ich spożywania, a także na zależności między objętością danego posiłku a porą dnia bądź stanami emocjonalnymi.

Po drugie !

W rzeczywistości prowadzenie dzienniczka żywieniowego jest złotym standardem czy to odchudzania czy generalnej zmiany złych nawyków żywieniowych. Dokładne oszacowanie wartości odżywczych diety (zarówno makro- jak i mikroelementów) pozwala na idealne dopasowanie diety do danej osoby poprzez wprowadzenie odpowiednich zmian w konkretnych partiach codziennego jadłospisu i w proporcjach białko-tłuszcze-węglowodany.

A na koniec !

Jednak najważniejszym pozytywnym oddźwiękiem prowadzenia dzienniczka żywieniowego nie jest sam aspekt zapisywania szczegółowych wartości, ale fakt iż motywuje on do dokładnej analizy tego co się zjadło i zyskania pełnej świadomości. Proces ten jest niezwykle trzeźwiący dla większości osób, które po raz pierwszy zdecydowały się na zastosowanie dzienniczka w ramach odchudzania. Naturalnie nie jest to sposób na całe życie. Wystarczy korzystać z niego do momentu, w którym zaczniesz automatycznie myśleć o tym co i w jakich ilościach spożywasz zamiast jeść automatycznie wcale nie myśląc.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *