Fakty i mity odchudzania

Jabłko na kalorii dwa razy więcej niż banan. Jogurt naturalny ma 44kcal w 100g produktu. Gotowy sok przecierowy,na bazie owoców i warzyw to 33 kcal w 100ml. Liczby nas zalewają – zapisanie i zliczenie ich wszystkich jest trudne. Poświęcamy na to wiele czasu – wszystko w imię jednego. Aby schudnąć. Pytanie jakie się w tym […]Czytaj więcej
Coraz częściej spotykamy się z internetowymi, złotymi radami, dotyczącymi naszego zdrowia, diety idealnej i medycyny. Prawda jest taka, że to co dla jednej osoby jest zdrowe i wskazane, dla drugiej, może być szkodliwe. Każdy z nas jest indywidualnym przypadkiem, z szeregiem schorzeń, chorób i medycznych przeciwskazań. W trosce o wasze zdrowie i bezpieczeństwo przedstawimy Czytaj więcej
Odstawiamy pieczywo, fast foody, ziemniaki, tłuste mięsa i makarony. Stajemy w kuchni i jedyne co nam przychodzi na myśl to sałatka. Bo w końcu jest zdrowa, posiada witaminy i minerały, potrafi być pożywna, ma wiele wariancji smaku, jest lekkostrawna i bezpieczna dla naszych bioder. Czy jedzenie sałatek na diecie to gwarancja skutecznego odchudzania? Czy sałatki […]Czytaj więcej
Marchew ma niską kaloryczność i jest doskonałym źródłem witamin i błonnika. Podstawą niektórych diet jest marchewka, która jest głównym źródłem pożywienia i dzięki licznym korzyściom zdrowotnym, może przyspieszyć odchudzanie. Podczas gdy marchew powinna być włączona do zdrowego planu żywienia, jej nadmiar może mieć nieprzyjemne konsekwencje. Marchew – wartości Czytaj więcej
Woda gazowana ma kalorie. Woda gazowana sprzyja tyciu i rozpycha żołądek. Woda gazowana nie jest tak zdrowa. Kto z nas, przynajmniej raz, spotkał się z powyższymi mitami dotyczącymi wody? Dziś, raz na zawsze, obalimy mity, mówiące o tym iż jedynym słusznym, zdrowym wyborem jest zakup wody niegazowanej. Woda gazowana czy niegazowana? Zacznijmy od tego iż […]Czytaj więcej
Wytyczne co do diety zmieniają się jak w kalejdoskopie. Nowe trendy dają nam nowe wytyczne, co do codziennych jadłospisów. Ostatnie przesłanki mówią nam iż gwarancją ubytku kilku kilogramów jest przejście na dietę bezmięsną. Ile w tym jest prawdy? Czy taka dieta faktycznie odchudza? Weganizm a wegetarianizm – czym się różni? Odpowiedź na zadane w tytule […]Czytaj więcej
Na temat twarogu powstało wiele nieprawdziwych założeń, które nie zostały potwierdzone żadnymi badaniami naukowymi. Wielu ludzi, którzy się z nimi spotkali, głęboko w nie wierzą i są przekonani w ich prawdziwość. Okazuje się jednak, że mogą być w błędzie. Dlatego, by raz na zawsze rozwiać wszelkie wątpliwości, obalamy sześć mitów, które zwykło się słyszeć o […]Czytaj więcej
Ciągle w świecie diet i odchudzania panuje proste przekonanie: obcinanie tłuszczu i cukru to klucz do sukcesu. Oprócz tego w każdej porze posiłku należy pamiętać by nie łączyć białek z węglowodanami, bo to prosta droga do kilku dodatkowych centymetrów w pasie. Niby proste, niby logiczne, ale często prowadzi do rozczarowań i pogarszających się wyników badań. […]Czytaj więcej
W każdej diecie i wytyczonych sposobach żywienia są zakazy i nakazy. Nie wolno nam pić soków gazowanych, jeść słodyczy czy chleba pszennego. Należy je zastąpić owocami, chilli i innymi produktami, które nagle, w magiczny sposób, mają nam pomóc schudnąć i podkręcić metabolizm. Lista takich produktów jest długa, szeroka i często… nieprawdziwa. Dlatego też dziś obalimy […]Czytaj więcej
Kawa, sok, herbata, woda… pijemy je codziennie, mamy swoje ulubione trunki, często nie zastanawiając się w jaki sposób ich spożywanie może wpłynąć na nasze sukcesy w odchudzaniu. Media, prasa, znajomi, wszyscy przekazują coraz to nowe informacje dotyczące tego co wolno pić, w jakiś ilościach i kiedy. Nie trudno się pogubić w natłoku tych wiadomości, dlatego […]Czytaj więcej
Kto z nas nie słyszał o magicznych herbatkach, zbawiennym działaniu danego produktu, czy odchudzającej mocy pewnych owoców? Jesteśmy zalewani z każdej strony, coraz to nowymi informacjami, o produktach które koniecznie musimy włączyć do naszej codziennej diety. Dziś, na tapetę, weźmiemy 5 najbardziej popularnych informacji dotyczących konkretnych produktów na sklepowych Czytaj więcej
Jedz godzinę po wstaniu, co 3 godziny regularnie, a potem pamiętaj by nie jeść po 18:00. Trzymaj się godzin z zegarkiem w ręku, a najlepiej ustaw sobie budzik, by wiedzieć, kiedy możesz zacząć jeść. Słyszałeś to już, prawda? Regularność posiłków często mylona jest z nadgorliwością i ogólnymi zasadami, dostosowanymi do całego społeczeństwa. Nie ma jednej, […]Czytaj więcej
Produkty, których nie można ich jeść, łączyć albo przemycać pomiędzy posiłkami. Są wrogiem diety. Wszystko byłoby jasne i łatwe do pilnowana, gdyby nie fakt, że większość z nich ma złą sławę zupełnie bez powodu. Dziś obalimy mity dotyczące 4 produktów, które wcale nie są tak złe, jak się je maluje Jajka podczas diety nie są […]Czytaj więcej
Dieta kojarzy się z wieloma wyrzeczeniami – stronimy od fast foodów, cukru i przede wszystkim łakoci. Nie oznacza to wcale rezygnowania ze słodkich przyjemności. Oprócz zdrowych zastępników i mniej kalorycznych, domowych wypieków, często zaleca się, by włączyć do zdrowego jadłospisu gorzką czekoladę. Czy słusznie? Przeciwnicy zarzucają czekoladzie kaloryczność i Czytaj więcej
Moda na oczyszczanie organizmu z toksyn poprzez soki i zielone koktajle nie traci na aktualności. Przynajmniej kilka razy dziennie pojawiają się w sieci pytania: co wybrać? Nic dziwnego, że wokół tematu sokowirówek i wyciskarek narósł ogrom mitów i trudno wyłowić niezbędne fakty. Dzisiaj rozwiejemy Wasze wątpliwości! Sokowirówka czy wyciskarka? To zależy od Twoich potrzeb. Czytaj więcej
W natłoku informacji i mody na zdrową żywność często jesteśmy zalewani rozbieżnymi ciekawostkami. Dietetycy prześcigają się w tym co zdrowe, a co zabronione. Dziś na tapetę bierzemy mleko. Zmora dla wielbicieli kawy, owsianek czy wypieków, którzy mimo swojej ogromnej miłości do tego napoju odstawiają go i zamieniają na inne produktu. Osoby na diecie w obawie […]Czytaj więcej