Dieta zgodna z grupą krwi – zasady, efekty i opinie

Wybór odpowiedniej diety to kwestia niezwykle ważna nie tylko w przypadku osób, które planują odchudzanie, ale także dla wszystkich, którym zależy na zdrowym trybie życia. Niezbędne jest zatem dokładne przeanalizowanie wszystkich dostępnych wariantów i wybranie odpowiedniej wersji dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Jedną z propozycji jest dieta zgodna z grupą krwi, która wciąż budzi wiele kontrowersji wśród dietetyków.

Zasady diety zgodnej z grupą krwi

Podstawowym założeniem tej diety jest teza, iż sposób odżywiania powinien być dostosowany do konkretnej grupy krwi. Według autorów, pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów bez efektu jo-jo, a także stanowi pewnego rodzaju „nowy tryb życia”. Dietę tą poleca się szczególnie osobom, które mają problemy ze zrzuceniem wagi,ale również tym, które chcą zmienić i poprawić swój sposób odżywiania się.

Niewątpliwym atutem tej diety jest zrównoważony jadłospis. Wszystkie jej warianty opierają się na zasadzie, że sprawne funkcjonowanie organizmu to klucz do zdrowia, dlatego nie eliminuje niezbędnych składników. Przemawiać na jej korzyść może także fakt, iż dieta układana jest w oparciu o nasze genetyczne uwarunkowania, które regulują zachowanie organizmu.

Dieta dla grup krwi opiera się na doborze pokarmów, które organizm będzie najlepiej przyswajał i  łatwo trawił. Unika się w niej produktów, które mogą mieć szkodliwe działanie na organizm.

Dieta dla osób z grupą krwi AB

W założeniu, osoby z grupą krwi AB, powinny jeść sporo mięsa, jednak mają problemy z jego trawieniem. Stąd magazynowanie go w organizmie w postaci tłuszczu. W tym przypadku dietę uzupełnia się warzywami oraz tofu i ogranicza przyjmowanie mięsa, szczególnie czerwonego. Dla osób z grupą krwi AB podstawowymi składnikami w codziennej diecie powinny być: warzywa, owoce (z wyjątkiem pomarańczy i bananów), ryż brązowy, soja, a także zielona herbata. Wyklucza się natomiast czerwone mięso, kaszę gryczaną, pełne mleko oraz masło.

Dieta dla osób z grupą krwi A

W tym przypadku dietetycy układają dietę z całkowitym wyłączeniem spożywania mięsa i produktów mięsnych. Wynika to z faktu, iż osoby z grupą krwi A, mają skłonność do gromadzenia tłuszczu i spowalniania metabolizmu poprzez spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego. Wyklucza się także nabiał, który wywołuje niepożądane reakcje insulinowe i który również jest słabo trawiony. Dodatkowo, w przypadku grupy krwi A, produkty mleczne, które są źródłem nasyconych tłuszczów, mogą prowadzić do cukrzycy, nieprawidłowej pracy serca i otyłości. Zaleca się natomiast dodawanie do dań oliwy, śliwek, wiśni oraz większości warzyw. Nie należy spożywać za to ziemniaków, niektórych ryb, mięsa, nabiału, a także napojów gazowanych.

Dieta dla osób z grupą krwi B

Według przeprowadzonych badań, osoby z grupą krwi B, są bardziej skłonne do problemów z systemem odpornościowym, jednak przestrzeganie odpowiedniej diety ma im pomóc w zachowaniu odpowiedniego stanu zdrowia. Ta dieta oparta jest na większości warzyw, baraninie, dziczyźnie, twarogach i zielonej herbacie. Unikać należ natomiast drobiu, orzechów, olejów pochodzenia roślinnego, pomidorów, pszenicy.

Dieta dla osób z grupą krwi 0

Osoby z grupą krwi 0, w założeniu tej diety, bardzo dobrze trawią białko zwierzęce i mają skłonność do tycia przez gluten. Dodatkowo, są bardziej podatne na niedobór hormonów tarczycy. Podstawowym założeniem jest tutaj wykluczenie większości produktów pochodzenia mlecznego oraz zbożowego. Ta dieta będzie się opierała przede wszystkim na rybach, owocach morza, czerwonym mięsie, szpinaku, brokułach, a także soli jodowanej. Nie zaleca się natomiast spożywania ziemniaków, kalafiora, a także należy unikać piwa.

Dieta zgodna z grupą krwi a opinie

Według dietetyków i naukowców dieta zgodna z grupą krwi jak każda dieta odchudza poprzez eliminację określonych grup produktów spożywczych. Największym problemem diety zgodnej z grupą krwi jest niewątpliwie fakt, iż w wielu wariantach wyklucza się spożywanie składników niezbędnych do poprawnego funkcjonowania organizmu. Całkowite odrzucenie pewnych produktów może być groźne, dlatego wokół diety wciąż toczą się dyskusje na temat jej bezpieczeństwa i skuteczności. Im mniejszy mamy wybór tym mniej zjadamy dostarczając mniejszą liczbę kalorii.

Do negatywnych skutków diety możemy wymienić anemię, osteoporozę oraz inne dolegliwości zdrowotne. Po zaprzestaniu stosowania diety stracone kilogramy bardzo szybko wracają. Dlatego pamiętajmy, że jakakolwiek decyzja dotycząca odżywiania powinna być zatem skonsultowana ze specjalistą, który po odpowiednim wywiadzie i badaniach, będzie mógł przygotować taki plan żywieniowy, który nie zaburzy naszego stanu zdrowia.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *