Atlas diet

Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca, której podstawą są produkty mleczne: jogurty i kefiry. Dieta zakłada jedzenie jogurtu z każdym posiłkiem. Nie więcej niż trzy jogurty dziennie powinny zapewnić stopniową utratę wagi. Dieta pozwala na utratę nawet 6 kilogramów, kształtuje sylwetkę, a przy tym nie pozbawia organizmu najważniejszych składników odżywczych. Czytaj więcej
Jednym z czynników wpływających na zniechęcenie do diety jest czasochłonność przygotowania posiłków ze specjalnie wyselekcjonowanych produktów. Osoby nie przejmujące się zbytnio tym, co jedzą mogą słusznie zauważyć, że zrobienie kanapki z nutellą zajmuje dosłownie kilka minut, a przygotowanie zdrowego śniadania, które zapewni energię na cały poranek przeciąga się nawet do Czytaj więcej
Jedną z największych obaw każdego, kto planuje rozpocząć dietę jest mnogość wyrzeczeń związana z tym przedsięwzięciem. Jak się okazuje, dieta redukcyjna wcale nie musi oznaczać niekończącej się udręki, i co najważniejsze, stwierdzenie to potwierdzają badania naukowe. Michel Montignac, ceniony dietetyk i specjalista do spraw żywienia opracował metodę, dzięki której jesteśmy Czytaj więcej
Dieta zone, czyli dieta strefowa- jej nazwa może być myląca, bo ten sposób żywienia nie ma nic wspólnego ze strefami czasowymi czy produktami regionalnymi. Jej twórca, Barry Sears (amerykański dietetyk i biotechnolog) twierdzi, że utrzymując tę dietę przez całe życie, będziemy znajdować się w tzw. „strefie”. Głównym założeniem diety zone jest utrzymanie odpowiednich Czytaj więcej
Moda na odchudzanie opanowała ludzi już od paru dobrych lat. Szczególnie teraz, gdy w mediach ciągle natykamy się na zdjęcia pięknych sylwetek, próbujemy sami zrzucić trochę z wagi, by dorównać naszym ideałom. Wtedy często sięgamy po różnego rodzaju diety, czasem nawet radykalne, które niekoniecznie dobrze wpływają na nasz organizm. Jedną z nich jest dieta tybetańska, […]Czytaj więcej
Każdy z nas znalazł się kiedyś w sytuacji, w której szybko i w krótkim czasie próbował schudnąć. Najlepiej do tego nadaje się dieta bioskładnikowa, która obiecuje zrzucić nawet 3 kg w ciągu tygodnia! Jednak jest ona zaliczana do restrykcyjnych diet – dlatego nie wolno stosować jej dłużej niż 7 dni. Co warto wiedzieć czyli zasady […]Czytaj więcej
Nie od dziś wiadomo, że istnieje ogromny związek pomiędzy sposobem naszego odżywiania, a płodnością. Według statystyk, co piąta para w Polsce ma problemy z poczęciem dziecka, a liczba ta z każdym rokiem niebezpiecznie wzrasta. Odpowiednio zbilansowana dieta, złożona z mało przetworzonych, wartościowych produktów, jest niezbędna dla zachowania prawidłowej masy ciała oraz Czytaj więcej
Większość z nas jest świadoma dobroczynnego działania wody, która w dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie, kondycję i wygląd skóry. Naukowcy odkryli również, że jest ona ściśle powiązana z odczuwaniem głodu. Jak to możliwe? Okazało się, że przy niedoborze płynów nasz mózg otrzymuje od organizmu sygnał, który błędnie interpretuje jako pilną potrzebę zjedzenia posiłku. Może Czytaj więcej
Dieta Atkinsa ma na celu drastyczne ograniczenie spożycia węglowodanów prostych i złożonych do minimum. Dlatego, że nie jest dostarczana wystarczająca ilość węglowodanów dla organizmu, do odżywiania mózgu, aby mógł odpowiednio funkcjonować, organizm zaczyna pozyskiwać energię prawie wyłącznie z rozpadu kwasów tłuszczowych. Ciała ketonowe, które powstają w ten sposób są Czytaj więcej
Colette Lefort to francuska dietetyczka, która zasłynęła autorskim sposobem na odchudzanie. Jej program żywieniowy dopuszcza jedzenie większości produktów, bez konieczności głodzenia się i odmawiania sobie czegokolwiek. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad. Pierwszą, koronną zasadą diety jest niełączenie ze sobą białek i węglowodanów w jednym posiłku. Separacja Czytaj więcej
Marchew ma niską kaloryczność i jest doskonałym źródłem witamin i błonnika. Podstawą niektórych diet jest marchewka, która jest głównym źródłem pożywienia i dzięki licznym korzyściom zdrowotnym, może przyspieszyć odchudzanie. Podczas gdy marchew powinna być włączona do zdrowego planu żywienia, jej nadmiar może mieć nieprzyjemne konsekwencje. Marchew – wartości Czytaj więcej
Diety to nieodłączny element zdrowego trybu życia. Każda ma swoje zasady, ale większość zazwyczaj układana jest ze względu na nasze preferencje żywieniowe, alergie czy cel jaki chcemy osiągnąć, A jakby tak dopasować dietę pod względem naszych cech fizycznych i psychologicznych? Brzmi ciekawie, dlatego pod lupę bierzemy dzisiaj dietę genotypową. Czym jest dieta genotypowa? Czytaj więcej
Dieta Sirtfood, popularna również jako dieta długowieczności. Jest to metoda żywieniowa, która polega na wprowadzeniu do codziennego żywienia jak największej ilości produktów zasobnych w przeciwutleniacze, ponieważ wykazują one wysoce korzystny wpływ na ludzki organizm. Dieta długowieczności jest stworzona przez dwóch ekspertów w dziedzinie żywienia Aidana Gogginsa i Glena Czytaj więcej
Niewiele planów dietetycznych promujących utratę wagi, opiera się na węglowodanach. Dlatego dieta fasolowa jest wyjątkowa. Niektórzy odchudzający się przysięgają, że stracili kilogramy, jedząc tylko „dobre” węglowodany. Więc jaka jest różnica między „dobrymi” i „złymi” węglowodanami? Przetworzona żywność składa się głównie z prostych węglowodanów. Powszechnie są one Czytaj więcej
Nowojorski System Radykalnej Przebudowy Ciała, taką nazwę nosi dieta Davida Kirscha – nowojorskiego trenera, która pozwala w ciągu czternastu dni zrzucić zbędne kilogramy i, dzięki ćwiczeniom, wymodelować sylwetkę. Dieta oparta na spożywaniu wysokobiałkowych pokarmów oraz na regularnych ćwiczeniach. Przeznaczona jest dla osób, które w szybkim czasie chcą schudnąć i Czytaj więcej
Dieta niskowęglowodanowa polega na znacznym ograniczeniu węglowodanów z przyjmowanych posiłków i zastąpienie ich zdrowymi tłuszczami. Zamiana proporcji ma spowodować szybką utratę wagi. Spożywane cukry, szczególnie przetworzone, szybciej niż inne składniki odżywcze, odkładają się w tkane tłuszczowej, co powoduje nadwyżkę kilogramów. Dlatego właśnie będąc na diecie należy Czytaj więcej
W księgarniach półki uginają się od książek nawiązujących do zdrowego żywienia, diet i złotych środków na zrzucenie zbędnych kilogramów. Odchudzanie system Nowaka z elementami fizjologii i biochemii – to książka o nieco skomplikowanym tytule. Jednak nic co jest w niej zwarte nie przekracza ludzkie możliwości. Główna idea zamysłu Nowaka Autor książki obala mit stosowania Czytaj więcej
Pierwszą rzeczą jaką należałoby zrobić, gdy wątroba odmawia posłuszeństwa jest przede wszystkim wprowadzenie i stosowanie odpowiedniej diety. Dieta wątrobowa jest dietą lekkostrawną. Niestety przez wielu uważana za trudną do spożywania, gdyż trzeba dokonać restrykcyjnych zmian. Jednak czy tak rzeczywiście jest – każdy powinien rozważyć indywidualnie. Dla kogo dieta Czytaj więcej
Tłuszcz odkładający się w okolicach brzucha jest zazwyczaj wynikiem spożywania zbyt dużej ilości pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym, do których należą przede wszystkim słodycze, wyroby mączne i potrawy smażone na głębokim tłuszczu. Otyłość brzuszna jest niebezpieczna dlatego, iż jest jednym z głównych czynników sprzyjających powstawaniu chorób metabolicznych, takich Czytaj więcej
Zespół jelita drażliwego, zwany inaczej w skrócie IBS, jest przewlekłą chorobą utrzymującą się przez co najmniej trzy miesiące i charakteryzującą się zaburzeniami czynnościowymi przewodu pokarmowego. Według statystyk na IBS cierpi 10-20% dorosłych ludzi, z czego większość stanowią kobiety. W zespole jelita wrażliwego poleca się dietę FODMAP, która w skuteczny sposób Czytaj więcej