Atlas diet

Obecnie jest wiele diet, których stosowanie pozwala na utrzymanie zbilansowanego trybu życia. Każda osoba, która pragnie zdrowo się odżywiać, dbać o kondycję swojego organizmu oraz dobry wygląd może po prostu przebierać wśród różnego rodzaju dietach. Każda z nich opiera się na innych regułach, jej jadłospis składa się z odmiennych składników, a efekty, które przynosi są Czytaj więcej
Anemia (niedokrwistość) jest to zespół chorobowy, który charakteryzuje się obniżonym stężeniem hemoglobiny oraz erytrocytów (czerwonych krwinek) we krwi w stosunku do ustalonych norm. Przebieg samej anemii w dużej mierze zależy od tryby życia i prawidłowej diety – im szybciej nauczymy radzić sobie podczas choroby, tym szybciej uda nam się ją zwalczyć. Przyczyny anemii Czytaj więcej
W dobie pogoni za idealną figurą, co krok można natknąć się na nowe, rewolucyjne diety, które mają pomóc w osiągnięciu tego celu. Ostatnim hitem jest dieta aztecka, obiecująca wspaniałe rezultaty oraz gwarantująca brak efektu jo-jo. A co najlepsze – można jeść czekoladę! Dieta aztecka – historia, podstawowe zasady oraz wartości odżywcze Doktor Bob Arnot to […]Czytaj więcej
Dieta jajeczna zaliczana jest do diet ekspresowych ponieważ dzięki niej możemy stracić na wadze w niesamowitym tempie. Szybko zyskała na popularności, gdy okazało się że można schudnąć dzięki niej nawet 5 kilogramów w ciągu kilku dni. Lekarze ostrzegają jednak by jej nie nadużywać ze względu na to że jest rygorystyczna a jej jadłospis opiera się […]Czytaj więcej
Każdy z nas chce czuć się atrakcyjnie czy poprawić stan zdrowia. Obecnie dietetycy proponują nam wiele rozwiązań ku zrzuceniu zbędnych kilogramów. Coraz częściej słyszymy o diecie ryżowej. Posiada ona zarówno zwolenników jak i osoby, krytycznie nastawione do tego sposobu odchudzania. Zapewne dzieje się to za sprawą wielu ograniczeń, jakie nakazuje nad proponowany Czytaj więcej
Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca, której podstawą są produkty mleczne: jogurty i kefiry. Dieta zakłada jedzenie jogurtu z każdym posiłkiem. Nie więcej niż trzy jogurty dziennie powinny zapewnić stopniową utratę wagi. Dieta pozwala na utratę nawet 6 kilogramów, kształtuje sylwetkę, a przy tym nie pozbawia organizmu najważniejszych składników odżywczych. Czytaj więcej
Jednym z czynników wpływających na zniechęcenie do diety jest czasochłonność przygotowania posiłków ze specjalnie wyselekcjonowanych produktów. Osoby nie przejmujące się zbytnio tym, co jedzą mogą słusznie zauważyć, że zrobienie kanapki z nutellą zajmuje dosłownie kilka minut, a przygotowanie zdrowego śniadania, które zapewni energię na cały poranek przeciąga się nawet do Czytaj więcej
Jedną z największych obaw każdego, kto planuje rozpocząć dietę jest mnogość wyrzeczeń związana z tym przedsięwzięciem. Jak się okazuje, dieta redukcyjna wcale nie musi oznaczać niekończącej się udręki, i co najważniejsze, stwierdzenie to potwierdzają badania naukowe. Michel Montignac, ceniony dietetyk i specjalista do spraw żywienia opracował metodę, dzięki której jesteśmy Czytaj więcej
Dieta zone, czyli dieta strefowa- jej nazwa może być myląca, bo ten sposób żywienia nie ma nic wspólnego ze strefami czasowymi czy produktami regionalnymi. Jej twórca, Barry Sears (amerykański dietetyk i biotechnolog) twierdzi, że utrzymując tę dietę przez całe życie, będziemy znajdować się w tzw. „strefie”. Głównym założeniem diety zone jest utrzymanie odpowiednich Czytaj więcej
Moda na odchudzanie opanowała ludzi już od paru dobrych lat. Szczególnie teraz, gdy w mediach ciągle natykamy się na zdjęcia pięknych sylwetek, próbujemy sami zrzucić trochę z wagi, by dorównać naszym ideałom. Wtedy często sięgamy po różnego rodzaju diety, czasem nawet radykalne, które niekoniecznie dobrze wpływają na nasz organizm. Jedną z nich jest dieta tybetańska, […]Czytaj więcej
Każdy z nas znalazł się kiedyś w sytuacji, w której szybko i w krótkim czasie próbował schudnąć. Najlepiej do tego nadaje się dieta bioskładnikowa, która obiecuje zrzucić nawet 3 kg w ciągu tygodnia! Jednak jest ona zaliczana do restrykcyjnych diet – dlatego nie wolno stosować jej dłużej niż 7 dni. Co warto wiedzieć czyli zasady […]Czytaj więcej
Nie od dziś wiadomo, że istnieje ogromny związek pomiędzy sposobem naszego odżywiania, a płodnością. Według statystyk, co piąta para w Polsce ma problemy z poczęciem dziecka, a liczba ta z każdym rokiem niebezpiecznie wzrasta. Odpowiednio zbilansowana dieta, złożona z mało przetworzonych, wartościowych produktów, jest niezbędna dla zachowania prawidłowej masy ciała oraz Czytaj więcej
Większość z nas jest świadoma dobroczynnego działania wody, która w dużym stopniu wpływa na nasze zdrowie, kondycję i wygląd skóry. Naukowcy odkryli również, że jest ona ściśle powiązana z odczuwaniem głodu. Jak to możliwe? Okazało się, że przy niedoborze płynów nasz mózg otrzymuje od organizmu sygnał, który błędnie interpretuje jako pilną potrzebę zjedzenia posiłku. Może Czytaj więcej
Dieta Atkinsa ma na celu drastyczne ograniczenie spożycia węglowodanów prostych i złożonych do minimum. Dlatego, że nie jest dostarczana wystarczająca ilość węglowodanów dla organizmu, do odżywiania mózgu, aby mógł odpowiednio funkcjonować, organizm zaczyna pozyskiwać energię prawie wyłącznie z rozpadu kwasów tłuszczowych. Ciała ketonowe, które powstają w ten sposób są Czytaj więcej
Colette Lefort to francuska dietetyczka, która zasłynęła autorskim sposobem na odchudzanie. Jej program żywieniowy dopuszcza jedzenie większości produktów, bez konieczności głodzenia się i odmawiania sobie czegokolwiek. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad. Pierwszą, koronną zasadą diety jest niełączenie ze sobą białek i węglowodanów w jednym posiłku. Separacja Czytaj więcej
Marchew ma niską kaloryczność i jest doskonałym źródłem witamin i błonnika. Podstawą niektórych diet jest marchewka, która jest głównym źródłem pożywienia i dzięki licznym korzyściom zdrowotnym, może przyspieszyć odchudzanie. Podczas gdy marchew powinna być włączona do zdrowego planu żywienia, jej nadmiar może mieć nieprzyjemne konsekwencje. Marchew – wartości Czytaj więcej
Diety to nieodłączny element zdrowego trybu życia. Każda ma swoje zasady, ale większość zazwyczaj układana jest ze względu na nasze preferencje żywieniowe, alergie czy cel jaki chcemy osiągnąć, A jakby tak dopasować dietę pod względem naszych cech fizycznych i psychologicznych? Brzmi ciekawie, dlatego pod lupę bierzemy dzisiaj dietę genotypową. Czym jest dieta genotypowa? Czytaj więcej
Dieta Sirtfood, popularna również jako dieta długowieczności. Jest to metoda żywieniowa, która polega na wprowadzeniu do codziennego żywienia jak największej ilości produktów zasobnych w przeciwutleniacze, ponieważ wykazują one wysoce korzystny wpływ na ludzki organizm. Dieta długowieczności jest stworzona przez dwóch ekspertów w dziedzinie żywienia Aidana Gogginsa i Glena Czytaj więcej
Niewiele planów dietetycznych promujących utratę wagi, opiera się na węglowodanach. Dlatego dieta fasolowa jest wyjątkowa. Niektórzy odchudzający się przysięgają, że stracili kilogramy, jedząc tylko „dobre” węglowodany. Więc jaka jest różnica między „dobrymi” i „złymi” węglowodanami? Przetworzona żywność składa się głównie z prostych węglowodanów. Powszechnie są one Czytaj więcej
Nowojorski System Radykalnej Przebudowy Ciała, taką nazwę nosi dieta Davida Kirscha – nowojorskiego trenera, która pozwala w ciągu czternastu dni zrzucić zbędne kilogramy i, dzięki ćwiczeniom, wymodelować sylwetkę. Dieta oparta na spożywaniu wysokobiałkowych pokarmów oraz na regularnych ćwiczeniach. Przeznaczona jest dla osób, które w szybkim czasie chcą schudnąć i Czytaj więcej