Dieta zasadowa – zasady, efekty oraz opinie

Nowy rok, nowa Ja! Noc sylwestrowa to dobry moment na odcięcie grubą linią zeszłorocznych nawyków, które nie zawsze były dobre. Nadmierne spożywanie alkoholu, niedostateczny poziom aktywności fizycznej, palenie papierosów, nieodpowiednie żywienie… i wiele, wiele innych. W głównej mierze to właśnie jednak dieta jest czynnikiem, od którego powinniśmy zacząć wprowadzanie zmian w nasze życie. Wraz z wiekiem jest niestety coraz trudniej…

Chcę schudnąć, ale nie wiem jak!

Internet, a zwłaszcza Instagram na przestrzeni kilku ostatnich lat nieustannie zasypuje nas zdjęciami fit celebrytek oraz natłokiem postów o zdrowym trybie, nowych dietach, które działają cuda! Nie od dziś jednak wiadomo, że często nieświadomie popełniamy diametralne błędy, które hamują nasz rozwój i nie przynoszą spodziewanych wówczas efektów. Zbilansowana i zdrowa dieta, połączona z wysiłkiem fizycznym, to klucz do gwarantowanego sukcesu. Nie zawsze jednak zależy nam na szybkim schudnięciu. Czy zatem warto przetestować polecane obecnie diety czy po prostu zmienić pewne nawyki żywieniowe i uzbroić się w cierpliwość?

Szkodliwe, nieszkodliwe…

… Dukana, Atkinsa, śródziemnomorska, Paleo, Kliniki Mayo… Choć wszystkie określane są mianem diet, nie zawsze są one dla nas dobre. Brak odpowiedniego zapotrzebowania kalorycznego, niedostarczanie niezbędnych dla organizmu wartości odżywczych, nie przyczyni się do spadku wagi, a do anemii, odwapnienia kości czy chorób nerek i wątroby. Nadprogramowe kilogramy wymagają więc przede wszystkim czasu oaz konkretnej wiedzy, tak by sobie pomóc, a nie zaszkodzić. Jaką dietę więc wybrać? Czy może postawić na dietę odchudzającą czy zaś oczyszczającą?

Dieta zasadowa, czyli wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć

Rodzaj ten jest świetnym, a zarazem naturalnym i prostym sposobem na zakwaszenie organizmu i utrzymanie prawidłowego poziomu pH. Dieta ta oparta jest na produktach, które w trakcie trawienia zachowują odczyn alkaliczny, uogólniając silnie zasadowy. Ma ona na celu przywrócenie organizmowi równowagi kwasowo-zasadowej, by poprawić stan naszego zdrowia i samopoczucia psychicznego. Problem zakwaszenia ludzkiego organizmu w ostatnim czasie stał się coraz częstszą przypadłością wśród młodych pokoleń. Nadmierny stres z jakim młodzi ludzie się zmagają, niezdrowy, codzienny tryb życia czy liczne obowiązki sprawiają, iż nasze zdrowie podlega negatywnym przemianom. Brak czasu powiązany ze słabo zbilansowaną dietą, burzy wszelką równowagę.

Zmiana diety to podstawa

Dieta zasadowa nie stawia jako pierwszy i główny cel zrzucenia zbędnych kilogramów, tak jak te wyżej wymienione. By jednak nasz organizm funkcjonował, tak jak powinien, zacznijmy od zmiany nawyków żywieniowych. Dieta zasadowa zakłada spożycie cytrusów oraz warzyw i owoców, które mimo wszystko ułatwią nam proces spalania tkanki tłuszczowej oraz przyczynią się do poprawy zdrowia. Z pewnością sprawdzą się buraki, sałata, jabłko, kiwi, banany i melony. Jeśli zdecydujemy się na posiłek w postaci kilku kromek chleba, dodajmy do niego pomidora czy natkę pietruszki. Mięso powinno również znaleźć miejsce w naszej diecie, tuż obok gotowanych bądź surowych warzyw. Lepiej zaś unikać nabiału, soli, alkoholu i kofeiny.

Efekty zauważalne szybciej niż myślisz

Nieodpowiedni styl życia warunkuje nie tylko naszą wagę, a również nasze samopoczucie. Dieta zasadowa dzięki swej wartości, pozwoli nam pozbyć się dotychczas dokuczających nam dolegliwości zdrowotnych. Bóle głowy, apatia, brak energii, senność, katar przestaną nas męczyć. Dodatkowo pozbędziemy się uciążliwych skurczy oraz problemów z oddychaniem. Dieta zasadowa z pewnością znakomicie wpłynie na naszą kondycję fizyczną oraz psychiczną!

Dieta zasadowa w kuchni

Dieta nie zawsze musi być nudna i zwyczajna. Dla utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej, wzbogaćmy nasze przepisy w składniki bogate w sód, potas, wapń i magnes. Warto więc skupić większą uwagę na kaszy jaglanej, która posiada odczyn zasadowy. Dodatkowo postawmy na koktajle pełne wartości odżywczych. Ich przygotowanie zajmuje zaledwie kilkanaście minut. Wystarczą 2 kiwi, garść jarmużu, garść szpinaku, jabłko i limonka. Składniki po dokładnym umyciu oraz osuszeniu, wystarczy obrać i przy pomocy blendera wymiksować. Posiłek ten zastąpi nam drugie śniadanie, zwłaszcza latem, gdy wysokie temperatury odbierają nam apetyt!

Zanim zdecydujemy się na jakąkolwiek dietę, pamiętajmy o zdrowym podejściu. Jeżeli organizm zaczyna dawać znak, że dzieje się coś złego, nie róbmy niczego na siłę. Diety niezależnie od zakładanych efektów, powinny być zdrowe. To, co dla nas szkodliwe, natychmiast porzućmy!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *