Dieta tropikalna – zasady, efekty i opinie

Powoli rozpoczyna się sezon wakacyjny. Wszyscy mają już przed oczami piękne polskie plaże i nowa kolekcje strojów kąpielowych. Kobiety masowo starają zrzucić zbędne kilogramy i ujędrnić sylwetkę. To świetny moment by spróbować diety tropikalnej. Dzięki supermarketom oferującym produkty z całego świata klienci nie muszą już biegać po kilkudziesięciu sklepach. Coraz więcej firm oferuje też dowóz świeżych warzyw do domów lub biur. Znalezienie owoców z drugiego końca świata nigdy nie było łatwiejsze.

Efekty planu żywieniowego

Dieta pozwala na schudnięcie około półtora kilograma tygodniowo. Skupia się na dostarczeniu organizmowi około tysiąca kalorii. Z powodu dużej restrykcyjności nie należy stosować jej dłużej niż dwadzieścia jeden dni. Warto wracać do niej co dwa miesiące. Dlatego, że jest bogata w wiele witamin i minerałów. Świetnie oczyszcza organizm.

Na czym polega dieta tropikalna?

Zasady żywienia są bardzo proste. Dieta skupia się na owocach tropikalnych. Jemy na niej banany, kiwi, pomarańcze, grejpfruty, mango czy pitahaye. Świetnie nadaje się na lato dlatego, że jest niezwykle lekka. Niestety z powodu trudnych składników, których nie przyrządzamy na co dzień jest bardzo czasochłonna. Potrzeba dużej dozy kreatywności by stworzyć smaczną zupę owocową. Na szczęście w internecie znajdziemy wiele porad i przepisów. Egzotyczne owoce nie są też najtańszymi produktami. Trzeba się przygotować, że na posiłki wydamy więcej pieniędzy, niż normalnie.

Kto nie powinien stosować diety skupionej na owocach?

Dieta nie jest dla wszystkich. Dietetycy apelują, że duża ilość cytrusów może podrażnić żołądek. Nie wolno stosować jej kobietom w ciąży, ani karmiącym matkom. Osoby, które mają alergię na niektóre owoce też powinny przy jej stosowaniu bardzo uważać. Standardowo nie jest polecana dla nastolatków. Rozwijający się organizm potrzebuje bardzo dużej liczby różnorodnych kalorii, a ta dieta jest dość monotonna.

Jak przygotowywać posiłki?

Owoce tropikalne można jeść na wiele różnych sposobów. Przykładowy jadłospis umieszcza je w centrum każdego posiłku. Na śniadanie warto przygotować koktajl z jogurtem. Następny posiłek to szklanka wyciśniętego soku. Na obiad pierś z kurczaka z sałatką owocową. Wieczorem warto wybrać lekką zupę z owoców. To z czego posiłki będą się składać nie jest istotne. Internetowe książki kucharskie oferują tysiące prostych przepisów wykorzystujących egzotyczne owoce.

Lekarze mówią by jeść odpowiedzialnie

Dietetycy zgodnie twierdzą, że rola owoców w diecie jest przeceniania. Bez ograniczeń można spożywać tylko warzywa. Dlatego, że owoce mają bardzo dużo fruktozy, mało węglowodanów złożonych oraz brak zdrowych tłuszczy. Warto o tym pamiętać przechodząc na dietę tropikalną. Nie można mówić tutaj o stosowaniu jej w długim okresie czasu. Może to doprowadzić do poważnych niedoborów innych składników odżywczych. W efekcie zamiast na plaży, wakację spędzimy w szpitalu.

Można przeżyć jedząc tylko owoce i warzywa

Z drugiej strony ten sposób żywienia jest bardzo podobny do frutarianizmu – diety, który pozwala na jedzenie tylko i wyłącznie owoców i warzyw. Steve Jobs, przez lata wyznawał tą ideologię. Frutarianie twierdzą, że jedzenie dużej ilości różnorodnych owoców to ich sposób na zdrowie. Wszyscy jednogłośnie głoszą by słuchać swojego organizmu, który podpowiada na co ma ochotę.

Dieta tropikalna jest świetnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów i dostarczenie swojemu organizmowi witamin i minerałów. Poszerza też nasze kulinarne horyzonty i uczy kreatywności. W kontrolowanych warunkach, na krótki okres czasu może być świetnym rozwiązaniem dla osób chcących oczyścić organizm przed latem. Zgubienie dodatkowych kilogramów to tylko jedne z jej plusów.

Dieta tropikalna – zasady, efekty i opinie
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *