Dieta tłuszczowa na masę mięśniową- na czym polega?

Dieta, dieta, dieta temat, który cały czas jest odnawiany i krąży wokół nas, coraz to nowsze innowacyjne metody na bycie fit, jednak dziś nie będę się skupiać na schudnięciu lecz wręcz przeciwnie dowiemy się jak przybrać na wadze.

Dieta tłuszczowa – zasady i zastosowanie

Dieta tłuszczowa czyli inaczej dieta z mała ilością węglowodanów. Redukują one apetyt na głód, a to on jest naszym najgorszym wrogiem gdy staramy się zgubić zbędne kilogramy. Na podstawie wielu badań i obserwacji dowiedziono, że gdy odstawimy węglowodany na rzecz białek i tłuszczów spożywamy mniej kalorii, proste prawda?

Dieta na masę jest odpowiednim sposobem łączenia i wykorzystania składników odżywczych w swoim jadłospisie, który ma za zadanie zwiększenia masy mięśniowej. Podstawowym zadaniem jest zwiększenie kaloryczności posiłków, niemniej jednak należy pamiętać, że kalorie powinny pochodzić z jak najlepszych źródeł, aby nam pomogły a nie zaszkodziły i poprowadziły nas do zguby.
Kolejnym czynnikiem, który wpływa na efektowne budowanie masy mięśniowej, jest sen i regeneracja. W czasie odpoczynku dochodzi do znacznej odbudowy strat powstałych w trakcie treningu. Codzienna długość snu powinna wynosić od 7 do 9 godzin dziennie.

Zadajmy sobie bardzo ważne pytanie otóż dlaczego tyjemy, dlaczego z biegiem czasu przybywa nam tkanki tłuszczowej?
Otóż w dużej mierze jest za to odpowiedzialna insulina czyli hormon, który ma za zadanie pilnowanie poziomu cukru we krwi.
Mała ciekawostka o, której pewnie większość z was nie wiedziała otóż insulina jest produkowana przeze trzustkę, więc zanim jeszcze zaczniemy jeść stymuluje ją sama myśl o nadchodzącym posiłku.

Gdy poziom insuliny wzrasta, organizm magazynuje tłuszcz i go odkłada gdy spada gromadzi go lecz wtedy jest wykorzystywany jako paliwo jednocześnie zmniejsza się jego ilość. Pamiętajmy, że za odkładanie tłuszczu w organizmie odpowiadają węglowodany.

Dieta tłuszczowa odpowiada za pozbycie się węglowodanów ze swojej diety na rzecz białka i tłuszczu, które nas nie tuczą.
Pod terminem „dieta na masę” kryje się nie tylko właściwy plan żywieniowy, bo gdy będziemy się opierać tylko na diecie nie uzyskamy wymarzonego efektu.
Warto pamiętać, że podstawą w każdej aktywności fizycznej jest regularny i odpowiednio ułożony trening w zależności jaki chcemy uzyskać efekt.

Przykładowy jadłospis w diecie tłuszczowej

Poniżej przykładowy rozpis diety dla mężczyzny o wadze 65kg.
Kaloryczność wymagana na utrzymanie masy dla 65kg – 2733 kcal
Ustalona kaloryczność aby nabierać masy mięśniowej-3000 kcal
Ilość posiłków dziennie – 5

Posiłek  I
Płatki owsiane – 100 gram
Białko serwatkowe – 20 gram
Jajka – 2 całe
Orzechy – 30gram

Posiłek II
Pieczywo pełnoziarniste – 150gram
Szynka z gotowanego kurczaka – 80gram
Pomidor/ ogórek – 100 gram
Jajka – 2 całe

     Posiłek  III
Makaron pełnoziarnisty – 100gram
Pierś z kurczaka – 150gram
Oliwa z oliwek – 10gram
Warzywa – 100gram

     Posiłek  IV
Ryż paraboliczny – 100gram
Pierś z kurczaka – 100gram
Oliwa z oliwek – 8gram
Warzywa – 100gram

    Posiłek  V
Wafle ryżowe – 60gram
Dorsz – 100gram
Oliwa z oliwek – 10gram
Avocado – 100gram

Czytaj więcej:



Dieta tłuszczowa na masę mięśniową- na czym polega?
5 (100%) 1 głosów