Dieta odkwaszająca organizm – TOP5 jadłospisów

Ostatnio bardzo często mówi się o zakwaszeniu organizmu. Jakie produkty możemy zaliczyć do odkwaszających nasz organizm? Będą to m.in. warzywa i owoce, można stosować również suplementy odkwaszające organizm. Sprawdź, jak utrzymać równowagę kwasowo-zasadową, przygotowując smaczne i zdrowe dania.

Odkwaszanie organizmu – krok 1

ODKWASZAJĄCY SOK Z BURAKA

Jego przygotowanie jest bardzo proste. Wystarczy zaopatrzyć się w składniki i je wszystkie zmiksować:

  • Jeden burak
  • Jedna pomarańcza
  • ½ szklanki truskawek
  • Sok z limonki – parę kropel

Następnie musimy wycisnąć sok ze wszystkich podanych wyżej składników w blenderze. Ważną rolę odgrywa w tym koktajlu limonka, ponieważ oczyszcza ona i odkaża nasz organizm, a oprócz tego działa na niego zasadotwórczo.
(Przepis zaczerpnięty ze strony: https://www.milionkobiet.pl/zdrowie/7-koktajli-odkwaszajacych-organizm,22141,1,a.html).

Odkwaszanie organizmu – krok 2

ZUPA ODKWASZAJĄCA

Na drugim miejscu polecamy zupę, która posiada właściwości odkwaszające. Jest ona zdrowa i naturalna, sycąca, ale nie tucząca.

Do jej przyrządzenia potrzebujemy następujących składników:

  • Cztery lub pięć średnich marchewek
  • Dwie średnie pietruszki
  • Niewielki kawałek selera
  • ½ szklanki kaszy jaglanej
  • Dwie łyżki koperku drobno posiekanego
  • Dwie łyżki natki pietruszki drobno posiekanej
  • Jedna łyżka masła
  • Przyprawy do smaku – sól i pieprz
  • Liść laurowy
  • Jedno ziarenko ziela angielskiego
  • Dwa litry wody

Jak przygotować?

Do garnka należy wlać wodę, następnie do wody wrzucić starte na tarce warzywa oraz dokładnie opłukaną kaszę jaglaną. Wszystko gotować około 15 minut. Na sam koniec dodać drobno posiekane koperek oraz natkę pietruszki. Doprawić wszystko solą i pieprzem. Na sam koniec dodać łyżkę masła i dokładnie wymieszać.
(Przepis ze strony: http://gurbacka.pl/te-zupe-mozesz-jesc-nawet-codzienniea/).

Odkwaszanie organizmu – krok 3

SAŁATKA ODKWASZAJĄCA

Przedstawiamy sałatkę odkwaszającą, która zachwyca swoim smakiem, a przy tym jest bardzo niskokaloryczna. Zawiera w sobie wiele składników mineralnych, takich jak: potas, wapń, magnez, żelazo i cynk oraz witaminy: A, D, E, C, z grupy B oraz PP.

Czego będziemy potrzebowali do przygotowania tej bomby witaminowej?

  • 200 gram fasolki szparagowej
  • 100 gram pomidorków koktajlowych
  • Jeden ogórek
  • Łyżeczka oliwy
  • Jedno jajko
  • Trochę cebuli

Sposób przyrządzenia:
Fasolę należy ugotować w posolonej wodzie. Następnie musimy ją pokroić na małe kawałki. Na pół przekrawamy pomidorki koktajlowe, a ogórka i cebulę kroimy w plasterki. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy jajo sadzone.
Na kawałkach fasoli kładziemy jajo sadzone i dodajemy resztę warzyw.
(Przepis zaczerpnięty z: https://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2014/08/odkwaszajaca-saatka.html).

Odkwaszanie organizmu – krok 4

Przepis 4 – SPAGHETTI ODKWASZAJĄCE

Danie nie jest typowym spaghetti, jest to alternatywna odkwaszająca wersja. W swoim składzie posiada składniki, które mają działanie odkwaszające.

Składniki dla dwóch osób:

  • Jedna średnia cukinia
  • Jedna cebula
  • Dwa ząbki czosnku
  • Cztery pomidory średniej wielkości
  • Szklanka czerwonej soczewicy
  • Oliwa
  • Przyprawy: sól, pieprz, bazylia.

Najpierw gotujemy soczewicę czerwoną – zalewamy ją wodą i gotujemy przez kwadrans (soczewicę soli się około pięć minut przed gotowaniem). Podczas gotowania soczewicy, podgrzewamy oliwę na głębokiej patelni i smażymy czosnek oraz cebulę przez około pięć minut. Pomidory kroimy w plasterki, dodajemy je do cebuli i czosnku, na sam koniec dodajemy bazylię i dusimy pod przykryciem przez około kwadrans.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie makaronu z cukinii. Kroimy ją na małe paseczki, najlepiej obieraczką do warzyw, pozbywamy się pestek i gniazd nasiennych. Makaron cukiniowy przyprawiamy solą i pieprzem.

Gdy soczewica już się ugotuje to przecedzamy ją i dodajemy do ugotowanych pomidorów. Mieszamy ze sobą wszystko, doprawiamy solą, pieprzem i bazylią i zostawiamy na wolnym ogniu.

W tym czasie zajmujemy się cukiniowym makaronem. Na patelnię dajemy oliwę, rozgrzewamy ją, a potem wrzucamy na dwie minuty makaron przyprawiony solą i pieprzem. Po tym czasie ściągamy go z patelni, nakładamy na talerz i na sam koniec dodajemy sos z soczewicy i pomidorów.
(Przepis ze strony: http://relaxmarket24.pl/przepyszne-spaghetti-przepis-diety-odkwaszajacej-i-odchudzajacej/).

Odkwaszanie organizmu – krok 5

KOKTAJE I PRZEKĄSKI

Oprócz odkwaszającego soku z buraków, możemy skorzystać z szeregu innych odkwaszających koktajli. Należą do nich koktajle mleczno-owocowe, zielone koktajle z warzyw (np. z ogórka, jabłka, selera naciowego, imbiru i jogurtu naturalnego).
Przekąskami odkwaszającymi mogą być chrupiące rzodkiewki, marchewki, seler naciowy czy kalarepa.

Odpowiednie odżywianie to krok do lepszego samopoczucia. Zafunduj sobie zdrowie na długo!

Dieta odkwaszająca organizm – TOP5 jadłospisów
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *