Dieta Montignac – zasady, efekty i jadłospis

Jedną z największych obaw każdego, kto planuje rozpocząć dietę jest mnogość wyrzeczeń związana z tym przedsięwzięciem. Jak się okazuje, dieta redukcyjna wcale nie musi oznaczać niekończącej się udręki, i co najważniejsze, stwierdzenie to potwierdzają badania naukowe. Michel Montignac, ceniony dietetyk i specjalista do spraw żywienia opracował metodę, dzięki której jesteśmy w stanie schudnąć i żyć zdrowo, nie rezygnując przy tym z codziennych przyjemności.

Montignac dieta – co to jest?

Metoda Montignaca zakłada, że powinniśmy spożywać produkty o niskim indeksie glikemicznym (najlepiej nie wyższym niż 50). Dzięki temu dłużej będzie towarzyszyć nam uczucie sytości, ponieważ niski indeks glikemiczny danego produktu nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu glukozy w organizmie, zatem nie następuje także jej gwałtowny spadek, który przyczynia się do napadów głodu.

Dieta Montignac zasady

Jedną z największych zalet diety Montignaca jest samodzielne tworzenie jadłospisu wedle indywidualnych preferencji. Nie ma określonej ilości pochłanianych kalorii ani listy produktów zakazanych. Jest jednak kilka wytycznych, do których musimy się stosować, jeżeli zależy nam na poprawie sylwetki. W momencie, w którym osiągniemy wagę, która nas satysfakcjonuje, zasady Montignaca można potraktować bardziej jako wskazówki. Należy bowiem pamiętać, że dieta Montignaca jest bezterminowa – ma za zadanie nie tylko doprowadzić nas do wymarzonej sylwetki, ale i utrzymać nas w dobrym zdrowiu.

Poniżej znajdują się zasady, którymi należy kierować się podczas praktykowania metody Montignaca:

  1. dzień rozpoczynamy od obfitego śniadania, a kończymy go lekką kolacją – tego stwierdzenia chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Od dawna wiadomo, że obfita kolacja zaraz przed snem nie tylko stanowi przyczynę trudności z zasypianiem, ale i przybierania na wadze, ponieważ posiłek nie zostaje strawiony tak, jak w ciągu dnia;
  2. niski indeks glikemiczny to podstawa – choć nie musimy ograniczać ilości produktów o niskim indeksie glikemicznym, spożywanie ich w dużych porcjach jest trudne do zrealizowania, ponieważ rzadziej dopada nas uczucie głodu. W związku z tym chudniemy nawet jeżeli nie liczymy kalorii;
  3.  spożywamy dużo błonnika – zalecana ilość to około 40 gramów dziennie. Taka porcja błonnika gwarantuje przyspieszenie przemiany materii.

Metoda Montignaca efekty

Metoda Montignaca nie ma nic wspólnego z głodówkami i dietami typu 10 kilogramów mniej w tydzień. Zmiana nawyków żywieniowych ma prowadzić do zdrowej utraty wagi, gwarantującej brak efektu jojo. Ilość utraconych kilogramów będzie różna w zależności od tego czy osoba rozpoczynająca dietę ma nadwagę, czy też nie. Podsumowując, utrata wagi w trakcie stosowania tej metody jest kwestią indywidualną.

Dieta Montignaca przykładowy jadłospis

Poniżej przedstawiamy propozycję jadłospisu opartego wyłącznie na produktach o niskim indeksie glikemicznym:
I śniadanie: otręby owsiane z jogurtem naturalnym i borówkami, kanapka z chleba orkiszowego z twarożkiem;
II śniadanie: sałatka z czerwonej fasoli, szparagów, cukinii i ciecierzycy z kromką pumpernikla;
Obiad: kasza gryczana ze szpinakiem i papryką;
Podwieczorek: dziki ryż na słodko, np. z owocami sezonowymi;
Kolacja: gotowany kalafior.

Dieta Montignaca to propozycja z pewnością warta przetestowania, ponieważ nie ma nic wspólnego z restrykcyjnymi dietami, tak popularnymi w ostatnim czasie. Lista produktów o niskim indeksie glikemicznym jest naprawdę długa, dlatego na pewno każdy znajdzie na niej coś dla siebie.

Dieta Montignac – zasady, efekty i jadłospis
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *