Dieta meal replacement – zasady, efekty i opinie

Będąc na restrykcyjnej diecie nie trudno znudzić się przygotowywaniem posiłków na cały tydzień. Na widok tych samych produktów nie jednemu odechciewa się wymarzonego beach body. Istnieje jednak wyjście z tej patowej sytuacji monotonni jadłospisu w postaci zdrowych zamienników zwanych meal replacements.

Czym są meal replacements?

Najczęściej występują w postaci niskokalorycznych szejków lub batonów, które zawierają proteiny, węglowodany oraz tłuszcz, a także bogate są w witaminy i minerały. Szejki są dostępne w formie gotowej do spożycia lub jak w przypadku szejków białkowych, w postaci proszku o różnych smakach. Meal replacements, czyli po prostu zamienniki normalnych posiłków na talerzu, zostały stworzone z myślą o promowaniu utraty wagi i utrzymaniu wypracowanej formy. Niektóre z nich mają za zadanie ulepszyć siłę oraz wytrzymałość. Dostępne produkty zawierają 300-400 kalorii, jednakże ostatnie wyniki badań potwierdziły przypuszczenia, jakoby zamienniki posiłków o kalorystyce 800-1800 przyczyniały się do takiej samej utraty wagi, jak w przypadku tych niskokalorycznych. Dlatego też zaniżone kalorie w dostępnych napojach i batonach nie są rekomendowane przez profesjonalistów. Znane szejki białkowe mają za zadanie uzupełnić jadłospis w brakujące proteiny, natomiast meal replacements są całkowitymi substytutami dużych posiłków spożywanych w ciągu dnia.

Zasady spożywania meal replacements

W diecie nie ma ustawionej poprzeczki, ani żaden z producentów nie narzuca planu dietetycznego. Jedyne, na czym należy się skupić, to wybranie odpowiednich produktów, które w bogaty i różnorodny sposób zastąpią przynajmniej jeden duży posiłek w ciągu dnia, ale jednocześnie dostarczy dokładnie takich samych wartości odżywczych, jak talerz protein, warzyw i węglowodanów. Wybrany szejk lub baton muszą odpowiadać takim samym wartościom, w które bogaty jest na przykład filet z indyka z brązowym ryżem i warzywami.

Efekty diety z zamiennikami posiłków

Badania dowiodły, że osoby, które zamieniły dwa główne posiłki w ciągu dnia na szejki lub batony, zgubiły po 3 miesiącach prawie 3 kilogramy więcej niż osoby spożywające pełne dania w surowej postaci. Największy problem zawsze leży w sytuacji, kiedy osoby na diecie redukcyjnej muszą ucinać kalorie, borykają się także z niedoborem wartości odżywczych, które znikają wraz z węglowodanami. Nic takiego nie ma miejsca, gdy zamieniają niskokaloryczny posiłek meal replacement. Są to produkty o różnej wartości kalorycznej, dopasowywanej do odmiennych potrzeb, ale nadal dostarczające bogactwo protein, tłuszczy i węglowodanów. Podczas gdy u niektórych nie doszło do znaczących zmian w trakcie stosowanie diety, spożywanie zamienników do codziennych posiłków utrzymało ich organizm w doskonałej kondycji i poprawiło rezultaty siłowe.

Ukryty efekt wspomagający trening osób chorych na cukrzycę

Dobra wiadomość dla cukrzyków, albowiem dieta meal replacement uchodzi za jedną z najlepszych, z którą takie osoby mogą się zetknąć w czasie swojej przygody z fitnessem. Diabetycy muszą szczególnie dbać o swoje ciało i na to, co spożywają w codziennym życiu. Cukrzycy z II typem tej choroby walczą z utratą wagi znacznie wolniej niż zdrowe osoby. Badania nad meal replacements wykazały, że pacjenci z cukrzycą II typu zrzucają wagę minimalnie szybciej, jeśli przejdą na dietę z szejkami i batonami. Najważniejsze jednak jest to, że te produkty zaniżają cukier we krwi oraz zły cholesterol LDL. Pomagają także w utrzymaniu efektów diety na dłużej.

Meal replacements zmieniają postrzeganie diety restrykcyjnej w zabieganym życiu cywilizacyjnym. Są łatwe w przygotowaniu, ogólnodostępne, można je konsumować dosłownie wszędzie, nie trzeba spędzać godzin w kuchni, ani zmuszać się do zasiadania przed stołem. Najistotniejszym faktem jest jednak to, że są pełne wartości odżywczych, których potrzebuje ludzkie ciało do codziennego funkcjonowania plus intensywnych treningów i utrzymania dziennej dawki kalorii w celu uzyskania wymarzonej sylwetki. Sprawdzą się także podczas podróży. Warto włączyć je do swojego jadłospisu choćby po to, aby dostarczyć pełni wartości odżywczych.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *