Dieta jogurtowa – zasady, efekty, przykładowy jadłospis

Dieta jogurtowa to dwutygodniowa dieta odchudzająca, której podstawą są produkty mleczne: jogurty i kefiry. Dieta zakłada jedzenie jogurtu z każdym posiłkiem. Nie więcej niż trzy jogurty dziennie powinny zapewnić stopniową utratę wagi. Dieta pozwala na utratę nawet 6 kilogramów, kształtuje sylwetkę, a przy tym nie pozbawia organizmu najważniejszych składników odżywczych.

Dieta jogurtowa – zasady diety

Dieta jogurtowa polega na spożywaniu każdego dnia 4 kubeczków jogurtu bądź kefiru. Można także spożywać inne produkty, które stanowią bazę bezpiecznego odchudzania. Oprócz jogurtów dieta pozwala na spożywanie owoców, pieczywa oraz warzyw. Dieta ta skupia się na łatwo strawnym białku, którego najważniejszym zadaniem jest budowa komórek oraz wytwarzanie hormonów i enzymów. Dostarcza witaminę A, B1, B12 oraz niacynę, które wpływają na proces przemiany materii.

Dieta jogurtowa przykładowy jadłospis

Jak powinien wyglądać jadłospis przy stosowaniu diety jogurtowej? Niżej podajemy kilka propozycji na śniadania, obiady, kolacje i przekąski.

Śniadania:

  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków crunchy, jabłko,
  • jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z polędwicą, pomidor,
  • jogurt naturalny z 3 łyżkami muesli, pomarańcza,
  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków owsianych, banan,
  • kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami,
  • jogurt zmiksowany z owocami (shake), 2 wafle ryżowe,
  • jogurt owocowy, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, grejpfrut.

Obiady:

  • filet rybny ugotowany na parze z warzywami, ryż, surówka w białej kapusty, jogurt naturalny,
  • pierś kurczaka, ziemniaki, duszone warzywa, jogurt naturalny,
  • pierś z indyka, ryż z warzywami gotowanymi na parze, jogurt naturalny,
  • smażony filet rybny, kasza gryczana, brokuły gotowane na parze, jogurt naturalny,
  • kotlet schabowy saute, niełuskany ryż, pomidor, jogurt owocowy.

Przekąski:

  • jogurt owocowy,
  • owoce (grejpfrut, pomarańcza, banan, kiwi).

Kolacje:

  • zestaw owoców (pomarańcza, kiwi, banan) z naturalnym jogurtem,
  • kefir naturalny zmiksowany z owocami,
  • kromka chleba razowego, połowa papryki, jogurt naturalny,
  • twarożek z chudego białego sera z pomidorem i ogórkiem, pieczywo chrupkie, jogurt owocowy,
  • graham z plasterkiem chudego żółtego sera, jogurt naturalny, banan,
  • pieczywo chrupkie z chudą wędliną, pomidor, kefir.

Co ważne, to należy pić co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie.

Dieta jogurtowa efekty

Dieta jogurtowa to dieta, dzięki której można schudnąć do 6 kilogramów w 14 dni, ponieważ jest dobra na trawienie. Jogurty są także naturalnym źródłem wapnia i fosforu, budulców kości i zębów. Najważniejsze w tym programie żywieniowym są jednak żywe kultury bakterii, które ułatwiają i przyśpieszają trawienie. Dieta jogurtowa szybko przynosi zauważalne efekty, nie tylko wspomaga odchudzanie, ale poprawia samopoczucie oraz sprawia uczucie lekkości. Jogurty pomagają również oczyścić organizm z toksyn.

Dieta jogurtowa opinie

Dieta przez wielu specjalistów uznawana jest za jedną z najzdrowszych i najskuteczniejszych: dzięki zróżnicowaniu produktów szczególnie w witaminy, fosfor i wapń oraz łatwe do przyswojenia białko. Do jej wad może należeć to, że nie jest dietą tanią, oraz, że może być monotonna. Dieta jogurtowa nie jest polecana osobom, które mają problemy z metabolizmem białka oraz skarżą się na dolegliwości wynikające z niewłaściwej pracy nerek. Jak każda „szybka” dieta, również dieta jogurtowa może spowodować efekt jojo.

Dieta jogurtowa – zasady, efekty, przykładowy jadłospis
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *