Dieta Colette Lefort – zasady, efekty, opinie i przykładowy jadłospis

Colette Lefort to francuska dietetyczka, która zasłynęła autorskim sposobem na odchudzanie. Jej program żywieniowy dopuszcza jedzenie większości produktów, bez konieczności głodzenia się i odmawiania sobie czegokolwiek. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad.

Pierwszą, koronną zasadą diety jest niełączenie ze sobą białek i węglowodanów w jednym posiłku. Separacja tych dwóch grup produktów ma na celu pobudzenie do pracy hormonów odpowiedzialnych za osiągnięci i utrzymanie wymarzonej wagi.

Po drugie ważne jest, aby zachować umiar i nie przejadać się. To wystarczy, nie musimy wówczas obsesyjnie liczyć kalorii. Zalecane jest spożywanie trzech posiłków dziennie. Dieta obfituje w sałatki, warzywne surówki i owoce. Pojawiają się także kasza, ryż, makaron i ziemniaki.

Śniadanie powinno być zastrzykiem energii na cały dzień (zanim po nie sięgniemy należy wypić herbatkę ziołową), obiady złożone z dań mięsnych, a kolacje obfite w nabiał. W razie odczucia głodu dopuszczalne są skromne przekąski np. chudy twarożek między trzema, głównymi posiłkami. Raz w tygodniu możemy pozwolić sobie na coś słodkiego.

7 zasad głównych diety Colette Lefort

Dieta Colette opiera się na siedmiu, żelaznych zasadach, których przestrzeganie stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu:

  •  dozwolone są niemal wszystkie produkty- możliwie najmniej przetworzone, świeże, przyrządzone tak, by były lekkie – bez smażenia i dużych ilości tłuszczu;
  • węglowodany i białka nie powinny być jedzone razem (mogą być łączone z warzywami i owocami z wyjątkiem bananów);
  • posiłki popijamy gorzką kawą lub herbatą, a w międzyczasie pijemy wodę mineralną- przynajmniej 2 litry dziennie;
  • przyrządzając posiłki używamy minimalnych ilości tłuszczów, najlepsze jest gotowanie (normalnie lub na parze) oraz pieczenie;
  • nie używamy jednocześnie tłuszczów roślinnych (oleje, margaryny) i zwierzęcych (smalcu, masła i śmietany);
  • dania przyprawiamy dowolnymi ziołami i sosem winegret, najlepiej samodzielnie przygotowanym;
  • rezygnujemy jedynie ze słodyczy i alkoholu (można wypić lampkę wytrawnego wina raz w tygodniu), a także z sosów (wyjątek stanowi winegret).

Przykładowy jadłospis diety Colette Lefort

Śniadanie : sałatka owocowa, jogurt odtłuszczony, herbata lub kawa
Obiad : ryba pieczona na ruszcie, fasolka szparagowa lub brokuł lub kalafior gotowany na parze, ciemny makaron z odrobiną oliwy i czosnkiem
Kolacja : pulpety drobiowe (2 szt.) z grillowaną cukinią lub ciemny ryż z warzywami z sokiem cytrynowym

Efekty diety Colette Lefort

Niewątpliwą zaletą diety Calette jest to, że jest ona łatwa. Wystarczy poznać produkty, których nie należy ze sobą łączyć. Można ją stosować wszędzie, zarówno w domu jak i w pracy czy np. na wakacjach. Chudniemy stopniowo, ale systematycznie. Jest to bezpieczny sposób osiągania upragnionej wagi, minimalizujemy ryzyko tzw. efektu jo-, czyli powrotu do poprzedniej wagi. Na ten styl odżywiania składa się duża ilość owoców oraz warzyw, przez co jest bogata w witaminy i mikroelementy. Nie jest typem diety cud opartej na głodówkach, a jej fundamentem są zdrowe, nieprzetworzone potrawy.

Minusy diety Colette Lefort

Niestety, dieta ma także swoje słabe strony. Przede wszystkim zrzucanie wagi może przebiegać opornie u osób, których metabolizm „lubi zwalniać”. Trzy posiłki dziennie powodują, że po 4 godzinach organizm przestawia się na tryb oszczędzania energii i spala mniej. Taki efekt można zaobserwować na początku stosowania diety, do momentu aż organizm nie przyzwyczai do nowego sposobu odżywiania.

Przerwy pomiędzy posiłkami (dłuższe niż 3-4 godziny) powodują znaczny spadek poziomu cukru (glukozy) we krwi. Z jednej strony obniża to wydolność umysłową i fizyczną, z drugiej zaś niski poziom cukru we krwi powoduje, że chętniej sięgamy po wysokokaloryczne przekąski.

Zbyt długie przerwy między posiłkami przyczyniają się do rozwoju choroby wrzodowej, a sięganie ciągle po takie same przekąski (twarożek lub herbata) jest nie tylko mało urozmaicone, ale wszystkim dostarcza zbyt mało energii.

Dieta Colette Lefort – zasady, efekty, opinie i przykładowy jadłospis
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *