Dieta bioskładnikowa – zasady, efekty i opinie

Każdy z nas znalazł się kiedyś w sytuacji, w której szybko i w krótkim czasie próbował schudnąć. Najlepiej do tego nadaje się dieta bioskładnikowa, która obiecuje zrzucić nawet 3 kg w ciągu tygodnia! Jednak jest ona zaliczana do restrykcyjnych diet – dlatego nie wolno stosować jej dłużej niż 7 dni.

Co warto wiedzieć czyli zasady diety bioskładnikowej

Diecie zawdzięcza się oczyszczanie i usuwanie nadmiaru wody z organizmu – co niweluje skutki opuchniętego ciała. W diecie nie liczą się kalorię tylko składniki mające na celu znacznie przyspieszyć przemianę materii i wzbogacić efekt odchudzania. Często porównywana jest do głodówki gdyż zaliczane są do niej tylko 3 do 4 minimalnych posiłków. Zalecane jest picie 1,5 litra wody dziennie lub owocowych herbat. Podczas silnego głodu można sięgnąć po kiszoną kapustę, ale w małych ilościach.

Co jeść na diecie bioskładnikowej ?

Dieta opiera się na przyjmowaniu wyszczególnionych substancji, by jak najszybciej schudnąć. Bazuje na takich właściwościach jak jod – który odpowiada za produkcję hormonów tarczycy, potas – wspomagający utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi i witaminę C – sprzyjającą oczyszczaniu organizmu i wzmacniającą układ odpornościowy. Z tych mikroelementów powinna być ułożona dieta bioskładnikowa.

Przykładowy jadłospis diety bioskładnikowej na tydzień

1. Dzień pierwszy powinien opierać się na spożywaniu jodu.

  • Śniadanie – szklanka naparu z alg lub jabłka
  • Obiad – dorsz duszony lub pieczony w folii
  • Kolacja – szklanka naparu z alg lub jabłka

2. Dzień drugi opiera się na spożywaniu potasu – przygotowujemy koktajl warzywny z marchwi, szpinaku, natki pietruszki, łodyg selera naciowego i łyżki oleju. Pijemy go na śniadanie, obiad i kolację.

3. Dzień trzeci polega na zrobieniu koktajlu bananowego. Dwa banany wraz z 1,5% mlekiem mieszkamy i pijemy na śniadanie, obiad i kolację.
4. Dzień czwarty

  • śniadanie – sałatka ze szparagów i pomidora
  • obiad – ryż ze szparagami (risotto)
  • kolacja – krem ze szparagów i ulubionych przypraw

5. Dzień piąty

  • Śniadanie – jeden ziemniak z odrobiną koperku
  • Obiad – dwa ziemniaki z łyżką twarożku i jogurtu
  • Kolacja – jeden ziemniak z odrobiną koperku

6. Dzień szósty polega na spożywania Witaminy C – zalecane jest jedzenie owoców cytrusowych i picie zielonej herbaty.
7. Dzień siódmy

  • Śniadanie – kiwi
  • Obiad – warzywa
  • Kolacja – upieczona pierś z kurczaka

Dieta bioskładnikowa – efekty i opinie

Rezultaty końcowe są zniewalające. Dieta doskonale wpływa na szybką utratę tłuszczu przez co efekty są widoczne już po kilku dniach. Najczęściej spożywana jest przez kobiety, które chcą osiągnąć efekt talii osy lub pozbyć się spuchniętego brzucha. Niestety jest bardzo rygorystyczna i nie każdy może sobie na nią pozwolić. Nie należy również obciążać ciała zbyt silną aktywnością fizyczną podczas stosowania tej diety, bo może dojść do zasłabnięcia.

Diety niosą za sobą szereg korzystnych plusów. Odpowiadają za poprawę samopoczucia, oczyszczanie organizmu z toksyn i utratę niechcianych kilogramów. Jednak zawsze powinniśmy kierować się najpierw zdrowiem, a co za tym idzie – pogodą ducha, spełnieniem i szczęściem.

Dieta bioskładnikowa – zasady, efekty i opinie
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *