Dieta bananowa – efekty i zasady oraz jadłospis

Dieta bananowa dostarcza wielu składników odżywczych. Jest również bardzo polecana, dla które osób chcą poprawić funkcjonowanie swojego organizmu. Składa się z dwóch składników: bananów, płatków owsianych. Jest prosta, nie wymaga wielu wyrzeczeń i każdy może ją zacząć.

Wartości odżywcze bananów

Banany mają bardzo dużo witamin oraz składników potrzebnych dla naszego organizmu. W tym: selen, cynk, miedź. Warto pamiętać, że mimo kaloryczności, są bardzo zdrowe. Idealnie nadają się do diet odchudzających. Do diety, potrzeba: 6 łyżek płatków owsianych, 1 banana, butelka niesłodzonego soku, 2 łyżeczki miodu, 1 jabłko. Trzy razy dziennie, należy spożywać przygotowaną przez nas mieszankę. Najlepiej, żeby były to dwie łyżki. Na drugie śniadanie oraz podwieczorek można zjeść jabłko. W ciągu dnia należy wypić ok. litr wody. Ta dieta jest bardzo bogata w wiele witamin, dlatego jest bardzo bezpieczna. Rolę oczyszczającą spełniają płatki owsiane. Ważnym składnikiem jest również miód.

Zasady diety bananowej – co jeść i jak często?

Dieta bananowa może być stosowana w trzech wariantach: trzydniowa, tygodniowa oraz miesięczna. Jadłospis, który jest dość prosty do przygotowania pozwala zrzucić od 3 do nawet 7 kg w ciągu miesiąca. Dieta bananowa to najprostszy sposób na odchudzanie, ponieważ  nie wymaga liczenia kalorii. Opracował ją Hitoshi Watanabe – japoński absolwent medycyny. Dieta bananowa dostarcza wielu składników odżywczych, oczyszcza organizm i poprawia nastrój.

Dieta bananowa trzydniowa

Dieta jak sama nazwa wskazuje trwa 3 dni i polega na spożywaniu w ciągu dnia trzech bananów i wypijaniu 3 szklanek mleka oraz 2 litrów niegazowanej wody mineralnej. Pozwala ona na zrzucenie 3 kg.

Dieta bananowa siedmiodniowa

Podczas siedmiu dni spożywamy trzy razy dziennie posiłki oparte na bananach i płatkach owsianych. Dodatkowo zalecane jest spożywanie 1,5 litra wody dziennie, a w między czasie pomiędzy posiłkami zjadanie małego jabłka.

Dieta bananowa miesięczna

Podczas miesięcznej kuracji spożywamy bananowe śniadanie, po którym następują posiłki komponowane wedle naszego uznania. Istnieje jednak kilka zasad, czyli nie jemy słodyczy, nie spożywamy alkoholu i ograniczamy nabiał. Podczas miesięcznej diety możemy stracić około 7 kg.

Przykładowy jadłospis diety bananowej

  • śniadanie – banan, szklanka mleka,
  • obiad – banan, szklanka mleka,
  • kolacja – obiad, szklanka mleka.

Zalety diety bananowej

Mimo wszystko żadna dieta nie zastąpi nam aktywności fizycznej. Warto o to zadbać, jeśli chcemy zrzucić parę kilogramów. Do zalet diety należy cena. Składniki można kupić w każdym sklepie. Można do niej dołączyć również różnego rodzaju owocowe przekąski. Najbardziej nadają się jabłka, ze względu na to, że pozytywnie wpływają na zdrowie. Dzięki niej można poprawić wygląd, nie mając przy tym wielkich wyrzeczeń. Jest dużo lepsza niż tradycyjne diety, polegające na jedzeniu dwóch posiłków. Pozwala również nauczyć się jedzenia dużo mniejszych porcji.

Jej dużym plusem jest przede wszystkim duża ilość witamin oraz widoczne efekty. Służy przede wszystkim do pozbycia się małej nawagi. Nie jest to również sposób odżywiania, ponieważ nie zawiera wszystkich niezbędnych elementów. Nie sprawdzi się u osób, które mają cukrzyce. Należy najpierw udać się do lekarza. Nie wolno jej również stosować u dziewczyn poniżej 18 roku. Nie zawiera również soli, która jest dość niezbędna dla zdrowia. Może również powodować efekt jo-jo. Aby tego unikać, należy po stosowaniu diety jeść małe porcje.

Dieta bananowa – efekty i zasady oraz jadłospis
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *