Dieta 3D chili – zasady, efekty i jadłospis

Dieta 3D chili nie wymaga liczenia kalorii i jest oparta na zróżnicowanym oraz bogatym w składniki odżywcze jadłospisie. Stosuje się w niej przyprawy przyspieszające przemianę materii, takie jak chili, czarny pieprz, papryka, imbir, cynamon i kardamon.

Zasady diety 3D chili

Dieta 3D chili to dieta, która ma na celu redukcję masy ciała. Nie wymaga liczenia kalorii, lecz opiera się na zasadach racjonalnego żywienia. Najlepiej wybrać produkty z pełnego przemiału: grube kasze oraz pieczywo razowe. Każdemu posiłkowi towarzyszyć powinna spora porcja warzyw, raz dziennie porcja owoców.

Podstawę diety stanowią przyprawy, które można podzielić kolejno na trzy kolory – żółty, czerwony i zielony. Do przypraw czerwonych zaliczamy chili, paprykę, pieprz czarny i curry. Ostre przyprawy wspomagają proces spalania kalorii, ponieważ zawarta w nich kapsaicyna przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Przyprawy żółte – inaczej korzenne stymulują wydzielanie soków żołądkowych oraz poprawiają krążenie, co ułatwia trawienie i hamuje apetyt. Przyprawy zielone, czyli zioła wspomagają i regulują pracę jelit, a zatem działają stabilizująco na żołądek. Po odpowiednim połączeniu kolorów zaczyna działać trójwymiarowy system spalania kalorii.

Jakie składniki wybrać?

Głównym składnikiem diety jest papryczka chili, a pozostałe przyprawy zapobiegają uodpornieniu organizmu na jej działanie. W konsekwencji mogłoby dojść do spowolnienia procesu spalania tłuszczu. Oprócz wymaganych przypraw dieta 3D chili nie opiera się na rygorystycznych zasadach, które wymagałyby wielu wyrzeczeń. Wystarczy zachować higienę snu i pamiętać o jedzeniu śniadania. Niewyspanie spowalnia tempo przemiany materii, a ponadto komórek uwalnia się grelina, czyli hormon odpowiedzialny za podwyższony apetyt. Zaleca się spanie przynajmniej 8 godzin, aby temu zapobiec.

Przykładowy jadłospis diety 3D chili

  • śniadanie: pomidor faszerowany rozdrobnionym tuńczykiem doprawionym czarnym pieprzem i ziołami prowansalskimi
  • II śniadanie: 150 g jogurtu naturalnego z pomarańczą i cynamonem
  • obiad: 100 g królika pieczonego w musztardzie
  • podwieczorek: deser jogurtowy z musem z mango i szczyptą chili (150 g)
  • kolacja: rukola z gruszką, polana sosem przygotowanym z łyżki oliwy z oliwek, szczypty cynamonu i czarnego pieprzu

Efekty i opinie o diecie 3D chili

Zaletą diety jest wprowadzenie w życie praktyki stosowania przypraw o cennych właściwościach. Nie należy się jednak łudzić, że same przyprawy przyniosą większy efekt niż dobrze zbilansowana dieta. Pomysłodawcy diety 3D Chili gwarantują, że po jej zakończeniu nie wystąpi efekt jo-jo.

Na koniec trzeba pamiętać, że dieta 3D chili nie jest wskazana dla osób z wrzodami żołądka, nadciśnieniem lub chorobami układu pokarmowego. Dieta 3D Chili nie jest zalecana kobietom w ciąży. Jeśli borykasz się z takim problemem, warto skonsultować się z lekarzem, który ustali, czy możesz ją stosować.

Dieta 3D chili – zasady, efekty i jadłospis
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *