Dbanie o sylwetkę a apetyt na słodycze

Osoby, które zaczynają się odchudzać, niekiedy radykalnie zmieniają swoje nawyki i w jednej chwili porzucają wszelkie niezdrowe jedzenie, w tym także słodycze. Jak się okazuje, takie całkowite odmawianie sobie przyjemności może doprowadzić do upadku, czyli porzucenia swoich celów.

Trzeba pamiętać, że wszelkie działania skrajne mogą spowodować, że po kilku tygodniach zupełnie bez słodyczy, może wystarczyć jedna czekoladka, by wrócić do nałogowego objadania się nimi. Zdecydowanie lepiej mieć zdrowe i rozsądne podejście, czyli pozwolić sobie na coś słodkiego od czasu do czasu. Na przykład jeżeli otrzymamy prezent na Mikołajki w postaci czekoladek, nie warto rozpaczać, że znów negatywnie wpłynie to na naszą sylwetkę, ale po prostu delektować się słodyczami od czasu do czasu.

Jak w czasie świątecznym być fit?

Oczywiście wtedy jest to bardzo trudne, ponieważ w większości prezenty na święta to właśnie słodycze. Kluczem jest oczywiście zachowaniu umiaru. Takie prezenty świąteczne nie wpłyną negatywnie na naszą sylwetkę, jeżeli już przed świętami przemyślimy to, w jaki sposób poradzić sobie z pokusą. Jeżeli dostaniemy czekoladki na prezent od kilku osób, można część nich podarować dzieciom z rodziny lub komuś, kto lubi słodycze. Warto także część takich zapasów, które powstaną przeznaczyć na prezenty na inne okazje, na przykład imieniny czy urodziny. Warto pamiętać jednak, że kilka czekoladek w tygodniu nie będzie stanowić nadwyżki kalorycznej, szczególnie jeżeli stale pamiętamy o ruchu i zachowujemy zdrową dietę. Takie słodkie prezenty pod choinkę można potraktować jako możliwość dodania sobie energii na przykład po treningu.

Jedna czekoladka czy całe pudełko?

Oprócz tego, co znajdzie się pod choinką, słodycze w święta będą także na stole. Czy w imię szczupłej sylwetki trzeba sobie odmawiać dosłownie wszystkiego, nawet ulubionego sernika czy innego ciasta, bądź słodkich pralinek? Jeżeli czujesz, że ta jedna czekoladka czy kawałek ciasta może Cię doprowadzić do przerwania diety i powrotu do złych nawyków żywieniowych, być może faktycznie warto podarować sobie chwilę przyjemności, zwłaszcza jeżeli ma ona zakończyć się wyrzutami sumienia. Osoby uzależnione od cukru niestety czasem nie mogą sobie pozwolić nawet na jeden mały kęs, ponieważ od tego zaczyna się objadanie słodyczami, które powoduje ogromną nadwyżkę kaloryczną. Jeżeli jednak ufasz sobie na tyle, by zjeść kawałek ciasta czy też kilka czekoladowych cukierków i później kontynuować bycie fit, to oczywiście w tak szczególnych okolicznościach można sobie na to pozwolić.

Jak spalać kalorie w czasie świąt?

Najlepiej każdą wolną chwilę poświęcać na spacery. Nie opuszczajmy także treningów aerobowych czy siłowych. Należy pamiętać, żeby każdy posiłek i przekąskę zaliczyć do dziennego bilansu kalorycznego. Jeżeli któreś dnia zjemy zbyt wiele, to po prostu kolejnego warto troszkę bardziej zredukować kalorie. Dzięki temu po świętach waga będzie pokazywać tyle samo kilogramów ile przed, a może nawet i mniej.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *