Czy warto wprowadzić podczas diety gotowaną pierś z kurczaka?

Moda na różnego rodzaju diety stała się niezwykle popularna. Wokół siebie wciąż słyszymy coraz to nowsze pomysły na przepisy, które mają nam pomóc być zdrowymi, zrzucić zbędne kilogramy oraz zachować masę energii. Przepisy zmieniamy starając się stworzyć jeden idealny wzór. Stosujemy coraz to wymyślniejsze sposoby obróbki termicznej, tak by danie było zdrowe i niezbyt ciężkie. Dziś przyjrzymy się obróbce piersi z kurczaka – jednego z najbardziej popularnych produktów w gastronomii.

Sposoby na pierś z kurczaka

Kurczak to produkt, który możemy dzisiaj dostać w każdym sklepie za niewielkie pieniądze. Potrawy z kurczaka są praktycznie codziennością w większości menu. Samo mięso jest zalecane do spożywania, ponieważ jest delikatne i nie obciąża żołądka oraz można go przyrządzić na przeróżne sposoby w stosunkowo krótkim czasie. Coraz większą popularnością cieszą się m.in. pierś z kurczaka z piekarnika, pierś gotowana, pieczona lub grillowana. W zależności od tego na jakich smakach nam zależy, kurczaka można przyrządzić na ostro, słodko czy kwaśno. Jednak zanim zaczniemy go przyrządzać w jakikolwiek sposób należy sobie odpowiedzieć na pytanie w jakim celu chcemy go spożywać.

Czy dlatego, że lubimy to mięso, ponieważ akurat na pierś z kurczaka przepisy są łatwo dostępne czy dlatego, że stosujemy określoną dietę, która wymaga odpowiedniego przygotowania mięsa. Dlaczego jest to aż tak ważne? Ponieważ właśnie od odpowiedzi na to pytanie zależy sposób przyrządzenia mięsa. Wiadomo, że obróbka termiczna wpływa na kaloryczność. Jeżeli więc chcemy, aby mięso było delikatne należy je ugotować, upiec lub przyrządzić na grillu. Smażenie znacznie podbija wartość kaloryczną dań, które jednocześnie są znacznie cięższe do strawienia.

Dlaczego pierś z kurczaka?

Sprawa wydaje się być niezwykle banalna, jednak nie do końca tak właśnie jest. Nie ma chyba osoby, która by choć raz w życiu nie zjadła piersi z kurczaka. Niestety większość osób kupuje i przyrządza mięso, ponieważ wiedzą, że jest zdrowe, łatwe do przyrządzenia albo dlatego, że koleżanka poleciła fajny przepis. Warto jednak zadać sobie odrobinę trudu i dowiedzieć się czemu powszechne jest właśnie to mięso.

Kurczak jest produktem bardzo uniwersalnym i sprawdza się zarówno u sportowców jak również u osób stosujących różnego rodzaju diety. W zależności od tego czy przyrządzamy pierś z kurczaka bez lub ze skórą 100g mięsa dostarcza nam 20,5-21,5 g białka i 1,0-9,0 g tłuszczu.

Białe mięso jest zdecydowanie zdrowsze od czerwonego. Zawiera zdecydowanie mniej kalorii (niezależnie od obróbki termicznej), a w jego składzie znajdziemy całkiem sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne dla prawidłowej pracy organizmu.

Pierś z kurczaka a treningi

Mięso z kurczaka (przede wszystkim piersi z kurczaka) stosowane są we wszelkiego rodzaju dietach lekkostrawnych. Głównym powodem jest wysoki poziom białka i to, że jest to mięso właśnie lekkostrawne. Pierś z kurczaka jest właściwie codziennym daniem u większości sportowców. W zależności od tego jaki jest cel treningowy, tyle spożywamy mięsa i w różny sposób go przyrządzamy. W przypadku kiedy koncentrujemy się na redukcji masy ciała najlepiej jest upiec mięso w piekarniku, ugotować na parze lub w zupie bądź też dusić z warzywami.

Przyrządzając pierś z kurczaka zawsze należy ją doprawić przyprawami, żeby mięso nie było bez smaku. Przyprawy nie tylko nadadzą odpowiedniego charakteru, ale mogą wpłynąć również na metabolizm organizmu. Szczególnie gotując pierś z kurczaka należy pamiętać o przyprawach. Tradycyjna polska kuchnia opiera się o gotowanie w wodzie, która wyciąga z mięsa wiele smaku oraz składników odżywczych. O ile na zawartość składników nie mamy tu wpływu, ale możemy połechtać podniebienie. W przypadku gotowania na parze pilnujemy jedynie odpowiedniego doprawienia mięsa, ponieważ składników obecnych w mięsie tak bardzo nie tracimy.

Pierś z kurczaka jest na swój sposób fenomenalnym rodzajem mięsa. Możemy go wykorzystać właściwie w każdej diecie (za wyjątkiem określonym przypadków). Możliwości jej przyrządzenia jest naprawdę wiele. Szczególnie właśnie gotowana pierś daje ogromne pole do popisu. Można ją przyrządzić zarówno dla sportowców jak i dla osób mających problemy z układem pokarmowym. Dlatego warto zwrócić na nie uwagę i włączyć do codziennej diety. Należy jednak pamiętać, aby wybierać mięso sprawdzone i certyfikowane. Dzięki temu nie trzeba martwić się o jego jakość.

Czy warto wprowadzić podczas diety gotowaną pierś z kurczaka?
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *