Czy na diecie można sięgać po przekąski?

Jesteś na diecie ale po głowie ciągle chodzą Ci jakieś przysmaki. Marzy Ci się wieczór z ulubionym serialem, paczką chipsów albo talerzem frytek. Masz gorszy nastrój i jedyne o czym marzysz to drobne oszustwo w diecie i zjedzenie tego na co masz ochotę. Pogoda nie rozpieszcza, dlatego chętnie byś sięgnął po coś słodkiego. O tak, takie myśli nawiedzają niejedną osobę, która ciężko pracuje nad swoją dietą.

Dieta, a przekąski?

W kryzysowych momentach czasami naprawdę ciężko jest nam odmówić ochocie na jakąś słoną czy słodką przekąskę. Niestety zwykle kuszą nas łatwo dostępne, ale również niezdrowe produkty znajdujące się w sklepach. To nic takiego przejść się do jakiegoś sklepiku czy supermarketu, szczególnie kiedy dzielą nas od niego jakieś dwie minuty drogi, czy troszkę dłużej.

Niestety te nasze drobne kaprysy mogą skutkować w przybraniu na wadze, szczególnie kiedy będą się zdarzały tylko częściej i częściej. Niektórzy mogą nawet zdecydować się na porzucenie diety, a po co rezygnować z już podjętego wysiłku? Po co porzucać efekty? Sęk w tym, że absolutnie nie musimy tego robić. Dieta kojarzy się nam restrykcyjnie z ciągłym odmawianiem sobie wszystkiego, głodowaniem – ale wcale nie musi tak być. Dieta może być bardzo bogata, urozmaicona, a my wcale nie musimy rezygnować z przekąsek. Tylko właśnie te niezdrowe, tuczące kaprysy musimy zmienić w zdrowe, a jednocześnie naprawdę smaczne.

Jakie przekąski jeść na diecie?

Czasami naprawdę mamy nieodpartą chęć na coś słodkiego. Największy problem sprawia to prawdziwym łasuchom, którzy słodkości kochają całym sercem. Jednak nawet w trakcie diety nie musimy rezygnować ze słodyczy. Jednak te słodycze będą nieco inne, w wersji lepszej, jako zdrowe przekąski. Co zatem możemy przygotować?

  • Sałatki owocowe -nie wymagają dużego nakładu pracy, a są naprawdę pyszne. Mała porcja sałatki owocowej, na pewno zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie.
  • Chipsy z bananów
  • Owoce, suszone owoce w niewielkich ilościach
  • Mus z arbuza, mus owocowy
  • Trochę świeżych owoców z odrobią jogurtu naturalnego
  • Płynna przekąska z nasionami chia
  • Mrożony jogurt

Jednak nie tylko słodycze nas kuszą, przeróżne słone przekąski jak krakersy, paluszki również przyciągają osoby, będące na diecie. Co gorsza, oprócz takich pojawiają się jeszcze chęci na przykład na frytki, ale z tym również jesteśmy sobie w stanie poradzić.

Zamiast zwykłych frytek możemy przygotować sobie takie w wersji zdrowej. Na przykład frytki z warzyw. Kto powiedział, że takie nie są smaczne? Trochę frytek z batatów, pieczonych w piekarniku, frytki z dyni. Nie smakują jak tradycyjne frytki ale przede wszystkim są zdrowe i chyba o to głównie chodzi. Zwykle wybieramy jednak zimne przekąski, które tym bardziej nie są pracochłonne.

Możemy na przykład sięgnąć po hummus, który od pewnego czasu cieszy się ogromną popularnością. Co możemy do niego dodać? Hummus z warzywami to naprawdę dobre połączenie, może pokrojona marchewka albo seler naciowy? Czemu nie.

Warzywne chipsy może nie smakują tak samo jak te z paczki ale na pewno są o wiele bardziej wartościowe. Koniecznie spróbujcie przygotować chipsy z buraka albo marchewki. Jednym z prostszych rozwiązań są surowe warzywa. Możemy sobie je przygotować, spakować do pojemnika i już, przekąska do szkoły czy pracy gotowa. Trochę orzechów to również dobra propozycja na przekąskę. Są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, a na dodatek zawierają antyoksydanty.

Może nie zawsze warzywa brzmią dla nas bardziej zachęcająco niż chipsy czy inne sklepowe przekąski, ale powinniśmy się zastanowić czy faktycznie warto sięgnąć po coś tak niezdrowego, kiedy możemy to zastąpić zdrową wersją. Najważniejsze jest to żebyśmy kontrolowali ilość tego co jemy, bo nawet zdrowa przekąska w nadmiarze może okazać się pułapką w naszej diecie. Jeżeli jesteśmy fanami słodkiego to na blogach kulinarnych, na pewno znajdziemy liczne przepisy na małe ale pyszne przekąski, które będziemy mogli zjeść w ciągu dnia, zaspokajając nasz apetyt na słodkie, a jednocześnie nie rezygnując z diety. Zdrowe niekonieczne musi iść w parze ze słowem nudne, pamiętajmy o tym.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *