Ćwiczenie zottman curl – jak je wykonać i na jakie partie ciała działa?

Dążąc do pięknej, wysportowanej sylwetki kobiety często skupiają całą swoją uwagę na ćwiczeniach angażujących mięśnie brzucha, nóg i pośladków, zapominając o innych partiach ciała. Najlepsze efekty jednak osiągniemy trenując całe swoje ciało. Dzięki temu unikniemy dysproporcji spowodowanych większym nadbudowaniem tkanki mięśniowej tylko w niektórych partiach ciała. Jedną z często lekceważonych przez kobiety partii ciała (zwłaszcza na początku przygody z treningami) są ramiona, które przy niewielkim wysiłku mogą znacznie poprawić całościowy obraz naszej sylwetki.

Zottman curl – co kryje się pod tą tajemniczą nazwą?

Zottman curl to ćwiczenie, które zapewne większość z Was dobrze zna, a już na pewno wszyscy ci, którzy kiedykolwiek trenowali lub trenują. Jego autorem jest George Zottman i to właśnie od niego pochodzi ta nazwa.

Ćwiczenie to angażuje zarówno mięśnie ramion, jak i przedramion, a więc: mięsień dwugłowy ramienia, mięsień ramienny oraz mięsień ramienno-promieniowy. Mimo, że ćwiczenie nie jest skomplikowane w wykonaniu to daje naprawdę duże efekty. Dzięki temu, że angażuje kilka mięśni jednocześnie możemy znacznie rozwinąć siłę swoich ramion i przedramion.

Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie Zottman curl?

  1. Na początku stajemy w pozycji wyjściowej – pozycja stojąca, ręce wzdłuż ciała. Pamiętajmy o tym, aby mięśnie brzucha oraz pośladków były napięte.
  2. Następnie bierzemy w ręce hantle i chwytamy je tak, aby dłonie były skierowane do przodu.
  3. Rozpoczynamy uginanie rąk w łokciach, tak aby hantle znalazły się jak najwyżej, nie zmieniając przy tym ustawienia dłoni.
  4. Kiedy hantle znajdą się w najwyższym punkcie wykonujemy rotację rąk tak, aby skierować dłonie ku podłodze (kciuki skierowane do siebie) i bardzo powoli opuszczamy ciężar, wracając do pozycji wyjściowej.

Tak jak wszystkie inne ćwiczenia uginanie Zottman curl możemy wykonywać w kilku seriach, jednak przerwy między nimi nie powinny być zbyt długie.

O czym należy pamiętać i na co zwrócić uwagę wykonując ćwiczenie Zottman curl?

Aby ćwiczenie było jak najbardziej efektywne i przede wszystkim poprawnie wykonane należy pamiętać o kilku aspektach, które pozwolą nam uniknąć kontuzji i osiągnąć zamierzony efekt.

  •  Wykonuj ćwiczenie wolno i kontroluj cały ruch, zwłaszcza przy opuszczaniu ciężaru.
  •  Pamiętaj o utrzymaniu prawidłowej postawy przez całe ćwiczenie. Skup się nie tylko na ruchu ramion, ale także na napięciu mięśni brzucha i pośladków.
  •  Dobierz odpowiedni ciężar do swoich możliwości. Nie powinien on utrudniać Ci wykonywania ćwiczenia poprawnie.
  •  Przez całe ćwiczenie trzymaj łokcie w pozycji nieruchomej, blisko ciała.
  •  Upewnij się, że wykonujesz pełen zakres ruchu, tj. zaczynasz od wyprostowanego ramienia oraz maksymalnie napinasz pracujące mięśnie.

Zottman curl jest ćwiczeniem angażującym najgłębsze włókna mięśniowe i z pewnością zarówno podczas jego wykonywania, jak i po treningu będziemy odczuwać jego skutki. Niemniej jednak jeśli zależy nam na wzroście masy mięśniowej i zbudowaniu silnych ramion to będzie to ćwiczenie, które da nam najlepsze efekty. W porównaniu do ćwiczeń wykorzystujących maszyny, podczas których angażowane są głównie mięśnie ramion, Zottman curl aktywuje w takim samym stopniu ramiona, jak i przedramiona. Należy jednak pamiętać o wspomnianych wcześniej zasadach prawidłowego wykonania ćwiczenia, aby uniknąć ryzyka wystąpienia kontuzji.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *