Ćwiczenie Kozak squat z ciężarem i bez ciężaru – zasady, efekty i opinie

Ilu trenerów na świecie, tyle ćwiczeń wysmuklających uda. Jak zatem wybrać te najwłaściwsze? W poniższym artykule zaproponujemy ćwiczenie kozak squat, które nie tylko pomoże Ci wyszczuplić uda co, jak powszechnie wiadomo, nie jest wcale zadaniem łatwym, ale i wzmocni oraz wyrzeźbi Twoje pośladki. Jeżeli nudzą Cię zwyczajne przysiady, kozak squat będzie dla nich świetnym zamiennikiem.

Czym właściwie jest kozak squat?

Kozak squat to nic innego jak przysiad z naprzemiennym przenoszeniem ciężaru na obie strony ciała. Dzięki temu wzmacniamy zaangażowane partie ciała równomiernie i łatwiej kontrolować ciało niż w przypadku tradycyjnych przysiadów, ponieważ wykonując zwyczajne przysiady możemy nieświadomie krzywić sylwetkę, wskutek czego niektóre mięśnie mogą być bardziej zaangażowane. W przypadku ćwiczenia kozak squat, poświęcamy uwagę zarówno jednej, jak i drugiej stronie ciała.
Jeżeli chcemy uczynić ćwiczenie bardziej wartościowym, warto sięgnąć po dodatkowe obciążenie, które oprócz tego, że będzie wzmacniać ręce, może wzmocnić także mięśnie proste brzucha, ponieważ w czasie, gdy będziemy skupiać się na utrzymaniu rąk w pozycji wyprostowanej, będziemy również napinać mięśnie brzucha.

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie kozak squat?

  1. stań tak, aby nogi były ustawione szerzej niż na szerokość bioder;
  2. wyprostuj ręce przed siebie i trzymaj je na wysokości barków, nie zmieniaj ich ułożenia przez cały okres wykonywania ćwiczenia. W przypadku ćwiczenia z obciążeniem, ciężar adekwatny do Twoich możliwości również staraj się utrzymywać w taki sposób, aby nie zginać łokci;
  3. skieruj palce u stóp do zewnątrz, ugnij kolana, a następnie opuść biodra tak, aby znajdowały się na wysokości kolan.
    WAŻNE: plecy powinny być wyprostowane, a pupa wypięta do tyłu;
  4. przenieś ciężar ciała na prawą stronę tak, aby wyprostować lewe kolano;
  5. powróć na środek;
  6. przenieś ciężar ciała na lewą stronę tak, aby wyprostować prawe kolano;
  7. powtórz ćwiczenie pięć razy, powróć ciężarem ciała na środek i wyprostuj się.

Kozak squat opinie

Kozak squat to ćwiczenie doceniane przez trenujących, ponieważ podczas wykonywania go można zaangażować wiele partii mięśni, co jest szczególnie wartościowe, jeżeli planujemy trening całego ciała. Ponadto, nie jest to ćwiczenie, które wymaga szybkości, zatem może stanowić ciekawe uzupełnienie treningu cardio. Prawidłowe i systematyczne wykonywanie tego ćwiczenia, w połączeniu z innymi ćwiczeniami wzmacniającymi gwarantuje wysmuklenie mięśni oraz wyrzeźbienie pośladków. Jest ono polecane zarówno kobietom, jak i mężczyznom.

Kozak squat to ciekawe ćwiczenie, ponieważ stanowi alternatywę dla tradycyjnych przysiadów, które znudziły już niejednego z nas. Pozwala zaoszczędzić także dużo czasu, ponieważ angażuje wiele partii mięśni jednocześnie. Ponadto, nie jest to ćwiczenie trudne w wykonaniu, zatem powinien sobie z nim poradzić nawet początkujący. Jeżeli lubisz nowe, ciekawe ćwiczenia i właśnie planujesz swój kolejny trening siłowy, koniecznie wypróbuj kozak squat z obciążeniem.

Ćwiczenie Kozak squat z ciężarem i bez ciężaru – zasady, efekty i opinie
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *