Ćwiczenia na brzuch w domu – wybieramy trzy najskuteczniejsze ćwiczenia

Statystyki nie pozostawiają wątpliwości. Ponad połowa Polaków nie jest zadowolona ze swojego wyglądu. Źródłem wielu kompleksów okazują się nadprogramowe kilogramy, a dokładniej rzecz ujmując oponka na brzuchu. Pokażemy Ci, co zrobić, by pozbyć się niechcianych centymetrów, bez wychodzenia z domu. Przedstawiamy trzy najskuteczniejsze ćwiczenia, które możesz wykonywać w zaciszu czterech ścian…

Ćwiczenia na brzuch siłownia czy dom

Spora część osób czytających niniejszy artykuł zastanawia się pewnie: czy trening brzucha w domu ma jakikolwiek sens? Bez hantli, ławeczki, kołyski i pomocy profesjonalnego instruktora fitness? Odpowiedź brzmi: oczywiście. Mało tego, to idealna propozycja dla ludzi, którzy narzekają na brak wolnego czasu, szybko się nudzą i stawiają pierwsze kroki na drodze do wymarzonej figury. Gdzie zatem tkwi sekret sukcesu? Przepis na szczupłą sylwetkę jest prosty. Wystarczy garść dobrych i skutecznych ćwiczeń, potężna dawka systematyczności oraz szczypta samozaparcia.

Trzy skuteczne ćwiczenia na brzuch

„Rowerek”

Ćwiczenie doskonale wszystkim znane z lekcji wychowania fizycznego. Kiedyś bagatelizowane, dziś powoli wraca do łask. Jak je wykonywać, by przyniosło oczekiwane rezultaty?

  • Połóż się na plecach. Dłonie ułóż po bokach, a nie z tyłu głowy (unikniesz nadwyrężenia odcinka szyjnego kręgosłupa).
  •  Unieś lekko nogi pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Spróbuj dotknąć prawym łokciem do lewego kolana.
  •  Następnie powtórz tę samą czynność w odwrotnym kierunku (lewy łokieć, prawe kolano).
  •  Ruchy powinny być płynne, nieśpieszne i dokładne, a mięśnie brzucha napięte.
  • Pamiętaj o miarowym oddychaniu. Wydech przy skręcie tułowia, wdech przy powrocie do pozycji wyjściowej.

„Brzuszki”

Istnieje wiele różnych odmian rzeczonego ćwiczenia. Jedne są mniej, inne bardziej skomplikowane. Swoją przygodę z domowymi treningami warto rozpocząć od najłatwiejszej, klasycznej „wersji”.

  •  Połóż się na wznak. Skrzyżuj dłonie na klatce piersiowej (głowa i ramiona nie dotykają podłoża).
  • Zegnij nogi w kolanach i rozchyl je na szerokość bioder. Oprzyj stopy o podłogę.
  •  Unieś lekko górną część tułowia, mocno napinając mięśnie brzucha (maksymalny kąt 30 stopni). Postaraj się wytrzymać w tej pozycji kilka sekund.
  • W żadnym momencie nie odrywaj odcinka lędźwiowego kręgosłupa od ziemi. Trzymaj brodę daleko od mostka. Nie ciągnij za głowę. Pracuj wyłącznie mięśniami brzucha.
  • Nie wstrzymuj oddechu (ruch ku górze – wydech, w fazie odprężenia – wdech).

„Deska”

Inaczej plank lub podpór na przedramionach. Przywołana nazwa brzmi dość banalnie, ale nie daj się zwieść pozorom. Wspomniane ćwiczenie, choć wygląda na niezbyt trudne, wcale takie łatwe nie jest.

  • Klęknij na równym, twardym podłożu.
  • Wesprzyj się na przedramionach. Zgięte ręce powinny tworzyć kąt prosty (90 stopni).
  •  Wyprostuj i lekko rozstaw nogi. Oprzyj je na palcach.
  • Napnij mięśnie. Utrzymuj głowę, kręgosłup, pośladki i nogi w jednej linii. Wytrzymaj w tej pozycji kilkanaście sekund.
  • Nie zapomnij o oddychaniu.

Ćwiczenia na brzuch na siłowni – skuteczniejsze od domowych?

Niekoniecznie. Z pewnością do ćwiczeń na siłowni łatwiej się zmobilizować. Zazwyczaj nie chcemy bowiem marnować pieniędzy wydanych na karnet lub wejściówkę. Większa motywacja nie musi jednak iść w parze z większą skutecznością. Z jednego prostego powodu. Wykonywanie „brzuszków” czy „rowerków” nie gwarantuje powodzenia misji „zgubić oponkę”. Opisana wyżej „gimnastyka” wzmacnia mięśnie i pomaga wyrzeźbić sylwetkę. Do treningów w domu dołączyć musi jednak jeszcze odpowiednia dieta. Niebagatelne znaczenie ma również konsekwencja. Regularna aktywność fizyczna oraz właściwy sposób odżywiana to podstawa.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *