Ćwiczenia na ból bioder – co wybrać?

Przyczyny powstawania bólu bioder mogą być naprawdę różne. Siedzący tryb życia, mała aktywności fizyczna, jak również urazy lub choroby bioder – to tylko niektóre z jego źródeł. Jeśli początkowo dyskomfort i bolesność pojawiają się jedynie od czasu do czas nie musisz od razu udawać się do lekarza. Bowiem dobrym sposobem na samodzielne poradzenie sobie z bólem bioder jest systematyczne wykonywanie ćwiczeń, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie tej części ciała. Dopiero, gdy domowa rehabilitacja nie przyniesie skutków, a boleść w biodrach będzie bardziej intensywna powinieneś skorzystać z pomocy lekarza.

Dlaczego posiadanie sprawnych bioder jest tak ważne?

Biodro to staw, który posiada szeroki zakres ruchomości. Gdy jest sprawny pozwala nam bez problemu biegać, chodzić, kucać, czy wykonywać różne zaawansowane ćwiczenia fizyczne. Jednak, kiedy pojawiają się jakieś urazy czy choroby z nim związane ograniczony zostaje zakres naszej komunikacji ruchowej. Bowiem ból zlokalizowany w okolicy stawu biodrowego jest odczuwalny nie tylko w tym miejscu. Bardzo często promieniuje aż do pleców, ud, czy pachwiny.

Jak ćwiczenia wpływają na ból bioder?

Warto więc poznać sprawdzone ćwiczenia fizyczne, które pozwolą całkowicie wyeliminować ból, albo przynajmniej go zminimalizują. Przy okazji sprawią one, że mięśnie stawu biodrowego zostaną wzmocnione, rozciągnięte i staną się bardziej elastyczne. Ćwiczenia tego rodzaju powinny również obejmować trening pozwalający na pogłębienie zakresu ruchów. Mało tego, ćwiczenia takie, jak każdy inny trening pozytywnie wpływają na kondycję całego organizmu. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń to dobry sposób na walkę z bólem stawów, jednak, aby przyniosły one oczekiwane skutki należy trenować przynajmniej trzy razy w tygodniu, po około pół godziny.

Jakie ćwiczenia niwelują ból stawów?

Rozciąganie nóg za pomocą taśmy elastycznej. Tego rodzaju ćwiczenia można wykonywać w różnej formie – zarówno stojąc, siedząc na krześle, a nawet leżąc na podłodze.

Każdy z nas doskonale zna tradycyjne przysiady. Jest to bardzo proste ćwiczenie, które również pozwala zapomnieć o bólu bioder. Sprawdzą się też wykroki oraz skłony na boki. Ból bioder niwelują także sporty wodne. Odczuwając takie dolegliwości warto więc często pływać na basenie. Dobrym pomysłem jest także aerobik w wodzie.

Wśród osób starszych, które bardzo często cierpią na ból stawów, sprawdzi się nordic-walking.
Innym pomysłem na ćwiczenia na świeżym powietrzu jest jazda na rowerze. Gdy warunki atmosferyczne na to nie pozwalają można również skorzystać ze stacjonarnego rowerka do ćwiczeń. Przed wykonywaniem każdego z powyższych ćwiczeń nie wolno zapominać o rozgrzewce. To punkt wyjściowy treningu, który zapobiega powstawaniu kontuzji i urazów, jak również przygotowuje organizm do dalszej aktywności fizycznej.

Jak widzisz, jest wiele nieskomplikowanych ćwiczeń, które pozwalają uporać się z bólem bioder. Mogą one okazać się niezwykłą pomocą w przypadku, gdy ból nie będzie dawał Ci spokoju. Wykonaj taki trening i sprawdź, które ćwiczenia zniwelują Twoje dolegliwości. Jednak o stawy można dbać także w inny sposób. Może być to chociażby zachowanie zdrowej diety, ograniczenie chodzenia na wysokich obcasach, czy też utrzymywanie właściwej wagi. Trzeba również pamiętać, że na wystąpienie schorzeń stawów mają wpływ czynniki genetyczne. Jeśli ktoś z Twojej rodziny cierpiał na tego rodzaju dolegliwości zwróć szczególną uwagę na działania prewencyjne – na przykład ćwiczenia.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *