Ćwiczenia, które powinnaś wykonywać jesienią i zimą!

Jesień to szczególna pora kiedy zaczynamy odczuwać spadki nastroju i formy. Nadchodzące ponure i krótkie dni oraz odmienny styl codzienności, powodują, że czujemy się znacznie bardziej zmęczeni i ospali. Chętniej zamykamy się w domu i zaczynamy odpoczywać z przysłowiowym pilotem w ręku. Dlatego warto zadbać o siebie przede wszystkim w tym czasie. Dbając o nasz organizm zapewnimy nie tylko lepsze jego funkcjonowanie, ale także znacznie poprawimy swoje samopoczucie. Dzięki temu jesień i nadchodząca za nią zima nie będą tak bardzo przygnębiające.

Jakie ćwiczenia wykonywać jesienią i zimą?

Jesienią należy szczególną uwagę zwrócić na sposób naszego odżywiania. Ograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców prowadzi do osłabienia i uczucia zmęczenia. Powodem jest niedostateczna ilość witamin. Dlatego warto jest w lecie przygotować sobie zapasy w postaci mrożonych owoców i warzyw. Jeżeli czujemy się oniemiali mimo dbania o urozmaiconą dietę, warto rozważyć suplementację (jednak najlepiej skonsultować tą opcję z lekarzem).

Jednak sama dieta i witaminy nie wystarczą. Bardzo ważne jest zadbanie o utrzymanie właściwej kondycji. Co może nam pomóc zachować dobre samopoczucie?

Spacery

Spacery po parku, lesie czy każdym miejscu, które pomaga nam się zrelaksować jest zawsze doskonałym wyborem. Jesienią, choć pogoda nie zawsze sprzyja, pięknym dodatkiem są widoki. Liście zmieniające barwę lśniące w słońcu bardzo odprężają. Często sprzyjają także refleksji i niejednokrotnie pomagają uporządkować myśli i uporać się z problemami. Wystarczy 30 minut spaceru (każdego dnia lub co drug dzień), aby skutecznie walczyć z pojawiającą się jesienną depresją.

Aerobik

Aerobik jest doskonałą formą na każdą porę roku. Jednak przydaje się szczególnie jesienią kiedy mamy ochotę zamknąć się w domu i całe wieczory spędzać pod kołdrą. Zamiast tego warto jest zapisać się zajęcia, ponieważ nie tylko pracujemy nad formą, ale przebywamy wśród innych ludzi. Towarzystwo oraz wydzielane endorfiny znacznie poprawią samopoczucie i urozmaicą nużące popołudnia.

Basen

O ile latem chętnie wskakujemy do wody, o tyle jesienią zaczynamy jej unikać. Sama myśl o basenie jesienią wywołuje niechęć, a właśnie w tym czasie basen bardzo dobrze będzie na nas działać. Nie od dziś wiadomo, że woda „wyciąga” zmęczenie. Wycieczka na basen nawet na 30 czy 45 minut pomoże się odprężyć i pozbyć natłoku codziennych spraw. Na basenie możemy się w pełni zrelaksować, ponieważ poza pobytem w wodzie nie będziemy wykonywać innych czynności za którymi tak bardzo gonimy. Dodatkowo na wielu pływalniach znajduje się jacuzzi. Dzięki temu, po kilku długościach możemy odpocząć wśród ciepłych wodnych bąbelek. Dla osób, które chcą połączyć basen z ćwiczeniami doskonałym rozwiązaniem będzie aqua aerobik. Zajęcia odbywają się w basenie i wbrew pozorom są dość wymagające.

Siłownia

Dobrym rozwiązaniem na jesienne popołudnia jest także „tradycyjna” siłownia. Można ćwiczyć zarówno siłowo i zmusić organizm do większego wysiłku, a można pozwolić sobie na „relaks” w postaci ćwiczeń aerobowych. W obu przypadkach organizm będzie miał możliwość wyładowania energii nagromadzonej w ciągu dnia. Zostaną wyprodukowane endorfiny co wpłynie na lepsze samopoczucie. Na siłowni jest ogromne pole możliwości, a dodatkowym atutem będzie przebywanie wśród ludzi.

Streching

Wiele osób może zaskoczyć fakt, jak bardzo rozluźniający może być streching. Właściwie wykonywane
ćwiczenia pozwolą na rozluźnienie spiętych mięśni i uspokoją organizm dzięki ustabilizowaniu oddechu. Tą opcję prawdopodobnie wybiorą osoby, które będą chciały pobyć same ze sobą i nieco się wyciszyć. Wystarczy 10 minut dziennie i po krótkim czasie będzie można zaobserwować poprawę samopoczucia.

Jesień jest dość wymagającą porą roku. Przytłaczają nas codzienne obowiązki, do których dokłada się zmienna pogoda i osłabiona odporność organizmu. Ćwiczenia pomogą zachować kondycję i poprawią działanie układu immunologicznego. Dzięki ciągłemu ruchowi będziemy znacznie lepiej funkcjonować nie tylko popołudniami, ale także w pracy. I chociaż jesień kojarzy nam się dość ponuro to doskonały moment na poukładanie szału jaki panuje wokół nas po wakacjach.

Ćwiczenia, które powinnaś wykonywać jesienią i zimą!
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *