Coś słodkiego na szybko, czyli fit przekąski

Dbanie o swoją sylwetkę wiąże się z pewnymi wyrzeczeniami dla osób praktykujących zdrowy i aktywny styl życia. Odmawiane są posiłki, które sprawiają wiele rozkoszy. Zapewne niejednemu zdarzyło się zakończyć dietę bądź przerwać ją z powodu niedotrzymanej abstynencji na słodycze. Niestety w wielu przypadkach zrzucenie zbędnych kilogramów oznacza zero cukru. Tylko jak to zrobić, żeby nie popaść w obłęd? Otóż na rynku są zamienniki, produkty i przepisy, które nie tylko dodadzą nam energii, ale też wypełnią pustkę po uwielbianych przez wszystkich słodkościach!

Fit przekąski czyli coś słodkiego na szybko

1.Witaminowa bomba w koktajlu

Wrzucamy do blendera jabłko, świeży szpinak, mango i pomarańczę. (Wszystko umyte, obrane i pokrojone na mniejsze części). Dodajemy pół szklanki wody i łyżkę miodu. Na koniec wszystko dokładnie miksujemy i przelewamy do szklanek.

2.Jagodowy pudding z chia

Zalewamy nasiona chia jogurtem naturalnym. Dodajemy łyżkę miodu i dokładnie mieszamy. Szklankę jagód i dwa banany wrzucamy do blendera i miksujemy. Na koniec układamy warstwami w naczyniu.

3.Duszone jabłka z cynamonem

Jabłka umyć i obrać ze skórki. Kroimy w plastry i posypujemy odrobiną cynamonu. Dusimy do miękkości. Do jogurtu naturalnego dodajemy łyżkę miodu i mieszamy. Gdy jabłka ostygną, kładziemy warstwami do salaterki. Na koniec posypujemy zmielonymi orzechami włoskimi lub płatkami owsianymi.

4.Koktajl kakaowy z nutą wiśniową

Do blendera wrzucamy dwa banany, pół szklanki mleka, pół szklanki mrożonych wiśni i łyżkę kakao. Wszystko miksujemy, a na koniec zdobimy pokruszonym ziarnem kakaowca.

5.Batoniki musli z miodem i owocami

Wrzucamy na patelnię: płatki owsiane, pestki dyni, płatki migdałów i prażymy przez ok. 6 minut. Połowę szklanki miodu zagotowujemy w rondelku do wrzenia. Wrzucamy do miodu suszone owoce i uprażone musli. Wszystko mieszamy tak, by produkty były otoczone dokładnie miodem. Warstwę musli kładziemy równolegle na blaszce do pieczenia i przykrywany papierem spożywczym. Przygniatamy całą masę cięższym produktem np. talerzem lub książką. Czekamy do wystygnięcia. Na koniec kroimy masę ostrym nożem. (Ostrożnie, żeby się nie rozwaliły).

Sprawdź fit przekąski na imprezę!

Każdy, kto zaczyna brać życie w swoje ręce i robić coś ze sobą – momentalnie zaczyna być odmieńcem wśród ludzi, którzy żyją inaczej. Takie osoby często wykluczają się ze spotkań towarzyskich, gdyż nie mogą sobie pozwolić na posiłki oferowane przez znajomych. Jednak jest wiele alternatyw, które są smaczne i zdrowe dla wszystkich. Mogą również zasmakować towarzyszom, a co więcej przekonać ich do tego, że życie fit może być naprawdę udane bez żadnego, restrykcyjnego poświęcenia.

1.Nadziewane koktajlowe pomidorki

Pomidory umyć i wyciąć dół, żeby stabilnie stały. Z góry wyciąć otwór i pozbyć się miąższu. Faszerować można je na wiele sposobów. My proponujemy zakupić ser mozzarella w kształcie małych piłeczek i każdemu wypełnić środek. Można doprawić pod koniec pieprzem, solą lub posiekanym na drobno szczypiorkiem.

2.Szaszłyki

Szaszłyki można wykonać według swojego gustu. Np. z piersi kurczaka (ugotowanej i pokrojonej w małej kostki przed nabiciem). Do tego można nawlec pomidory, paprykę i ogórki na przemian. Dla efektownego wyglądu można je potem nabić na duży owoc taki jak arbuz albo ułożyć je równo na kolorowej tacy.

3.Kanapki z łososiem

Pełnoziarnisty chleb pokroić na małe kwadraciki. Posmarować każdy z nich serkiem twarogowym. Ułożyć spójnie łososia (również skrojonego do wielkości kanapek). Do smaku posypać szczypiorkiem cienko pokrojonym i przyprawić pieprzem i solą.

4.Kolorowa sałatka w salaterkach

Do dużej miski wrzucamy sałatę (wcześniej dokładnie umytą i pokrojoną). Dodajemy pomidorki koktajlowe, paprykę i kukurydzę posiekaną na małe kostki. Doprawiamy przyprawami do sałatek, bądź dressingiem. Na koniec przekładamy sałatkę do salaterek i dodajemy ugotowane na twarde jajko, przekrojone na pół.

5.Pyszna, dietetyczna tortilla

Tortille rozkładamy i smarujemy serkiem twarogowym. W środek kładziemy liście sałaty, plastry sera i plastry cienkiej wędliny. Zwijamy w roladę i kroimy na plastry. Na koniec można przyozdobić talerz pokrojoną w plastry papryką lub ogórkiem kiszonym.

Pamiętaj!
Jak widać, zawsze można znaleźć wyjście z sytuacji i alternatywę, do życia jakiego prowadzimy. Nie należy rezygnować ze zdrowia na rzecz cukrów, które szkodzą naszemu organizmowi. Warto jednak wprowadzić do diety zamienniki, które raz na zawsze wyeliminują chęć do sięgnięcia produktów słodkich, a przy tym świetnie się bawić!

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *