Co włączyć do diety, aby podnieść ciśnienie?

Mimo że niskie ciśnienie nie jest aż tak niebezpieczne dla nas jak wysokie, hipotonia może utrudniać nam funkcjonowanie w normalnym życiu. Z niedociśnieniem trzeba od razu zgłosić się do lekarza, ponieważ świadczy ono o złym stanie zdrowia naszego organizmu. Najważniejsze jest jednak zwracanie uwagi na codzienne nawyki i naszą dietę, które mają bardzo duży wpływ na stan naszego zdrowia.

Czym jest hipotonia?

Hipotonia lub hipotensja to inaczej niedociśnienie. Częściej występuje u kobiet i dorastających dziewczynek, aniżeli u mężczyzn. Do najczęstszych objawów hipotonii należą: silny ból głowy, mroczki przed oczami, omdlenia i zawroty głowy. Chorzy skarżą się na zaburzenia rytmu serca i przyspieszone tętno. Występują także silne poty, szczególnie występujące w nocy, blada twarz, zimne ręce i stopy.

Dodatkowo podczas zmian w pogodzie osoby cierpiące na hipotonię czują się przygnębieni, mają bardzo złe samopoczucie. Występują u nich także problemy z koncentracją i pamięcią.

Co jeść,aby podnieść ciśnienie?

Najlepszym sposobem na podniesienie ciśnienia jest włączenie do swojej diety tymianku. Przyprawa ma właściwości terapeutyczne i stosuje się ją również w przypadkach mocnego bólu, stanu zapalnego lub braku uspokojenia.

Niskie ciśnienie podniesie również rozmaryn, który znany jest przede wszystkim z leczenia cukrzycy. Ekstrakt z tej rośliny przyczynia się do wzrostu insuliny i obniżenia poziomu glukozy we krwi. Bardzo dobrym sposobem jest również picie żeń-szenia. Pomocny w dolegliwości będzie także imbir. Najlepszym sposobem na ten produkt jest bardzo prosty przepis. Do wykonania naparu potrzebujemy:

  •  imbir
  • miód
  • cytrynę

Imbir obieramy i kroimy w plastry. Wrzucamy do gotującej się wody. Gotujemy przez około trzy- cztery minuty, po czym odstawiamy do wystygnięcia. Dodajemy łyżkę miodu i sok z cytryny.

Najbardziej znanym sposobem na podniesienie ciśnienia jest oczywiście sól. Niskie ciśnienie możemy podnieść zjadając zwykłego pomidora z solą. Dorosły człowiek nie powinien jednak przekraczać więcej niż 4-5 łyżeczek soli na dzień!

Na niedostateczny poziom ciśnienia w organizmie wpływa również odwodnienie. Dorosły człowiek powinien pić ponad dwa litry wody dziennie. Woda rozcieńcza osocze krwi płynące od dwunastnicy, a to powoduje, że stężenie soli we krwi chwilowo się zmniejsza, a ciśnienie krwi wzrasta.

Inne potrzebne nawyki

Aby podnieść obniżone ciśnienie warto nauczyć się sposobu ogrzewania i ochładzania organizmu pod prysznicem. Woda, na przemian ciepła i zimna, polepszy funkcjonowanie organizmu. Pamiętajcie, by zawsze kończyć prysznic zimną wodą, co pobudza krążenie i reguluje napięcie naczyń krwionośnych.

przypadku osób o niskim ciśnieniu wskazana jest aktywność fizyczna. Najlepszym sposobem będzie poranna gimnastyka wykonywana regularnie. Ruch bardzo korzystnie wpływa na pracę naczyń krwionośnych. Oprócz zwykłych porannych ćwiczeń warto również zdecydować się na zajęcia na basenie, jogging, jeżdżenie na rowerze lub rolkach.

Jednym z najstarszych sposobów na podniesienie ciśnienia jest tzw. szczotkowanie całego ciała. Codziennie rano powinno się dużą szczotką masować ciało. Warto przed tą czynnością wziąć zimny prysznic. Takie szczotkowanie ma także dużo innych zalet: uelastycznia skórę, ciało staje się lepiej ukrwione, pozbywamy się wówczas nagromadzonych toksyn.

Nie wolno zmieniać za szybko swojej pozycji. Gdy gwałtownie podnosimy się z łóżka lub z krzesła, krew odpływa do nóg przez co czujemy się słabi. Osoby z niskim ciśnieniem po przebudzeniu powinny chwilę poleżeć w łóżku zanim zaczną dzień. Warto czasem trochę poleniuchować!

Co włączyć do diety, aby podnieść ciśnienie?
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *