Co można ćwiczyć w ciąży? Sprawdzamy!

Kobiety, które spodziewają się dziecka, zmieniają swoje przyzwyczajenia diametralnie. Niektóre zaczynają jeść zdecydowanie wyższej wartości jedzenie a inne szczególnie dbają o swój wypoczynek. Te, które interesuje zdrowy tryb życia i uprawianie sportów, wcale nie muszą całkowicie porzucać ćwiczeń. Wszystko jest dobre, ale z głową. Przyszłe mamy mogą grzeszyć nie tylko łakociami, ale także przemyślanymi, wpływającymi pozytywnie na przyszłego potomka ćwiczeniami.

Dlaczego warto dbać o siebie w ciąży?

Powodów dla których troska o swoje ciało w ciąży to najlepszy wybór, jest bez liku. Zdrowie dziecka, prawidłowy jego rozwój, własne samopoczucie i powrót do formy po urodzeniu malucha. To tylko kilka powodów, a zalet zdrowego trybu życia, można wymieniać o wiele więcej. Niektóre kobiety boją się nadmiernego utycia oraz zmęczenia. Fakt, że jesteś w ciąży powinien cię cieszyć, a nie przynosić kolejnych zmartwień. Warto ćwiczyć i odpowiednio dobrać dietę. Pamiętaj o swoim porodzie oraz kondycji tuż po nim. Aktywność fizyczna pomaga w zwalczeniu nieakceptacji swojego wyglądu po zostaniu mamą, pomaga zwalczyć pojawiające się bóle krzyża oraz poprawić sylwetkę, mięśnie pośladków, uda a nawet pleców. Aktywność, nawet niewielka, niweluje stres i zapobiega bólowi stawów.

Ćwiczenia w ciąży, jak to robić?

Pierwszym krokiem kobiety, która chce ćwiczyć w ciąży jest konsultacja z ginekologiem. Lekarz pomoże ustalić aktywność fizyczną i podpowie jakie ćwiczenia będą najlepsze dla przyszłej mamy. Może być to pływanie, aerobik dla ciężarnych, joga a nawet taniec w wodzie. Popularne stają się grupy sportowe dla przyszłych mam, dbające o ruch kobiet oraz ich prawidłowe przygotowanie do porodu. Najbardziej popularną aktywnością są spacery. To one działają dotleniająco i regulują pracę organizmu. W pierwszym trymestrze ciąży ćwiczenia mogą być bardziej intensywne i wymagające. Ćwiczeniami zakazanymi będą sprężyste, gwałtowne treningi na zewnątrz oraz w pełnym słońcu, przy podwyższonej temperaturze. Nie wolno wykonywać głębokich przysiadów, skłonów do stóp oraz taki sportów, jak: wspinaczka, jazda konna, narciarstwo, łyżwy i wszystkie sporty ekstremalne.

Przykłady ćwiczeń w ciąży

Trening dla kobiet w ciąży to temat niewątpliwie na czasie. Nawet Anna Lewandowska opracowała swój trening, poparty własnym doświadczeniem i wiedzą. Jeśli chcesz ćwiczyć sama w domu, możesz skorzystać nie tylko z grup fitness dla mam organizowanych w twoim mieście, ale także z treningów publikowanych na youtube. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie? Sprawdźmy!

1. Chodzenie boczne z podnoszeniem kolan do góry.

To proste ćwiczenie rozgrzeje twoje nogi. Trzymaj prostą sylwetkę, klatkę wypiętą do przodu. Utrzymuj prosty kręgosłup. Najpierw wykonaj dwa kroki do boku w jedną i drugą stronę. Po paru sekundach przy ostatnim kroku, podnieś kolano do góry, jak najwyżej. Dwa kroki do prawej, lewe kolano do góry w bok. Dwa kroki do lewej, prawe kolano do góry w bok.

2. Lekki przysiad i wyrzucenie nogi do boku.

W tym ćwiczeniu ważne jest, abyś nie wykonywała głębokich przysiadów z dodatkowym obciążeniem. Przysiady mają być bezpieczne i powoli wykonane. Pamiętaj, w tym ćwiczeniu nigdzie się nie śpieszysz. Wystarczy, że zrobisz lekki przysiad. W trakcie podnoszenia pupy, wyrzucasz jedną nogę do boku. I tak na przemian.

3. Jaskółka

To ćwiczenie polega na poprawieniu równowagi naszego ciała. Podnosimy jedną nogę do góry, lekko pochylając sylwetkę. Powtarzamy parę sekund i zmieniamy nogę.

Ćwiczenia mięśni kegla w ciąży

Bardzo ważnym ćwiczeniem kobiet w ciąży jest wykonywanie treningu mięśni kegla. Ćwiczenie to zapewni szybszy poród, wyeliminowanie nacięcia lub pęknięcia w trakcie wychodzenia główki dziecka. Ćwiczenie jest nie tylko polecane kobietom w ciąży ale także osobom, dopiero rozpoczynającym współżycie. W trakcie ćwiczenia należy spinać mięśnie pochwy i odbytu na kilka sekund, a następnie je puszczać. Każda przyszła mama, powinna ćwiczyć Kegla przynajmniej raz dziennie, po parę powtórzeń. Trening ułatwia wzmocnienie mięśni dnia miednicy oraz zapewnia szybki powrót do formy po porodzie.

Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *