Co ci szkodzi po 30 stce

Mówi się, że kobiety po 30 stce są najbardziej pociągające i atrakcyjne. Świadome swojego ciała, z ustabilizowaną sytuacją zawodową, znające swoją wartość. Niestety organizm nie działa już tak samo jak u dwudziesto kilku latki. 30 to nawet nie to samo co 29. Co zrobić, żeby czuć się i wyglądać młodo? Ciało i samopoczucie pełnej wigoru dwudziestoparolatki, a świadomość i wewnętrzna dojrzałość kobiety po trzydziestce? To jest możliwe, jak? Zwróć uwagę na najczęściej popełniane błędy i wyeliminuj je!!!

1. Brak odpowiedniej ilości snu.

Po trzydziestce organizm potrzebuje co najmniej trzech pełnowymiarowych nocy, aby dojść do siebie po jednej nieprzespanej nocy. Przemyśl sprawę jeśli następnym razem będziesz chciała pracować całą noc. Dowiedz się więcej o zbawiennej roli snu… (link).

2. Brak aktywności fizycznej

Z wiekiem metabolizm spowalnia, a progesteron, odpowiedzialny między innymi za szybkość przemiany materii, jest wydzielany w mniejszej ilości. Aktywność fizyczna wpływa na szybkość przemiany materii nie tylko podczas wykonywania ćwiczeń, ale również po ich zakończeniu. Już najmniejsza ilość wysiłku przyspieszy wewnętrzną machinę, więc wybierz się na zasłużony spacer, a zamiast windy wybierz schody.

3. Zła dieta

Najważniejsza zasada „Bez śniadania ani rusz”. Gdy wychodzisz z domu bez posiłku twój organizm zamiast spalać kcal, magazynuje tłuszcz, a metabolizm jeszcze bardziej spowalnia. Nie łap w biegu czegokolwiek co wpadnie ci w ręce. Zwróć uwagę by posiłki były pełnowartościowe i regularne. Co się dzieje z organizmem jeśli nie dostarczasz mu odpowiedniej ilości energii? Sprawdź (link)

4. Zła pielęgnacja

Z każdym dniem zmniejsza się produkcja kolagenu i elastyny, przez co nasza skóra traci jędrność, szybciej się wysusza i powstają pierwsze zmarszczki. Aby zatrzymać czas musisz stosować odpowiednie dla swojej grupy wiekowej kosmetyki. Zaopatrz się w kremy zarówno na dzień i na noc. Stosuj krem pod oczy, wokół których skóra jest bardzo cienka i wrażliwa, a co za tym idzie najszybciej widoczne są pierwsze oznaki starzenia. Pamiętaj również o pielęgnacji szyi, która często jest traktowana po macoszemu, a ona bardzo zdradza nasz wiek.

5. Nadużywanie alkoholu

Nadmiar alkoholu niekorzystnie wpływa na pracę wątroby i trzustki. Mocny alkohol osłabia ściany naczynek krwionośnych. Skoro nasz metabolizm zwalnia, wolniej jest również metabolizowany alkohol, przez co dłużej dochodzimy do siebie po mocno zakrapianej nocy i nie wyglądamy już tak świeżo jak po całonocnych imprezach podczas studiów. Może warto odmówić ostatniego kieliszka wina i nie obudzić się z bolącą głową i podpuchniętymi oczami.

6. Palenie papierosów

Wszyscy wiedzą o szkodliwym działaniu papierosów. Pamiętaj, że twoja skóra szybciej się przez to starzeje, a zmarszczki palacza nie na darmo noszą taką nazwę. Jeśli palisz od wielu lat i nie jesteś w stanie zrezygnować z nałogu, spróbuj chociaż ograniczyć palenie.

7. Brak aktualnego „przeglądu”

Brzmi to jak coroczne podbijanie dowodu rejestracyjnego u mechanika, ale po części tym też jest. Nasz organizm to też maszyna, która składa się z wielu wyspecjalizowanych elementów i aby wszystko działało w najlepszym porządku musimy sprawdzać, że wszystko jest OK. Więc nawet jeśli nic Ci nie dolega, idź do lekarza rodzinnego po skierowanie na „przegląd”. Jeśli jeden „element” w tej wyspecjalizowanej maszynie, nie działa prawidłowo, ma to wpływ na cały nasz organizm i nasze samopoczucie. W końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.

To tylko 7 punktów, a mogą tyle zmienić. Jeśli 7 to jednak za dużo jak na początek, postaraj wyeliminować co najmniej 4 z najczęściej popełnianych błędów.
Żyj pięknie i zdrowo.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *