Ciasto marchewkowe fit – jak je przygotować?

Marchewka to bogate źródło witamin, minerałów oraz substancji o działaniu przeciwutleniającym. Właściwości lecznicze marchewki zachęcają do jej częstego spożywania. Można znaleźć ją w zupie, czy surówce, jednak czy wiesz, że marchewka może być również składnikiem ciasta? Tak – to możliwe. Idealnym przykładem właśnie takiego wykorzystania znanego wszystkim warzywa jest ciasto marchewkowe. Jego wyjątkowy smak pamięta się przez długi czas. Bezglutenowe ciasto marchewkowe w wersji fit jest idealnym rozwiązaniem dla osób będących na diecie, które jednocześnie od czasu do czasu mają ochotę na coś słodkiego. Ten dietetyczny i zdrowy deser bardzo łatwo przygotować – przekonaj się sam!

Jak przygotować ciasto marchewkowe w wersji fit?

Jest wiele przepisów, które pokazują jak łatwo i szybko przygotować ciasto marchewkowe. U nas znajdziesz recepturę, która podpowie Ci jak skutecznie przygotować takie ciasto w wersji fit. Będzie to baza, którą możesz uzupełnić o ulubione dodatki. Krem na bazie serka twarogowego, rodzinki, migdały oraz orzechy – to od Ciebie zależy czym ubogacisz podstawową wersję przepisu. Nie zapomnij również, że ciasto możesz udekorować zdrowymi, świeżymi owocami, dzięki czemu będzie wyglądało ono jeszcze bardziej apetycznie. Jednak na klasyczne ciasto marchewkowe przepis jest tak naprawdę jeden. Natomiast to, jakie dodatki do niego dodasz to już Twoja inicjatywa. Poznaj więc sprawdzoną recepturę, która pozwoli Ci przygotować pyszne ciasto marchewkowe bezglutenowe wyróżniające się niezwykłym smakiem.

Do przygotowania ciasta marchewkowego fit potrzebujesz:

  • 200 g mąki (pełnoziarnistej, pszennej lub orkiszowej)
  • 400 g startej marchewki
  • 1 jajko
  •  ksylitol (lub inny słodzik)
  • dwie łyżki oleju kokosowego
  • 1 szklanka mleka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • kilka łyżeczek cynamonu, gałki muszkatołowej oraz przyprawy korzennej.

Sposób przygotowania:

  1.  Przygotuj dwie miski oraz prostokątną foremkę do pieczenia ciasta oraz nastaw piekarnik na 180 stopni.
  2. W jednej z misek wymieszaj ze sobą następujące składniki: mąka, proszek do pieczenia, soda oczyszczona oraz aromatyczne przyprawy.
  3.  W drugiej misce wymieszaj jajko, mleko oraz olej kokosowy. Po chwili dodaj marchew.
  4.  Kolejny krok to połączenie produktów znajdujących się w obydwu miskach i dokładne ich wymieszanie.
  5. Przelej ciasto do foremki i włóż do piekarnika.
  6.  Po ok. 40 minutach ciasto powinno być gotowe.

Jakie są lecznicze właściwości marchewki?

Marchew to jedno z najbardziej popularnych warzyw. Jest ona dostępna w każdym sklepie i w dodatku w niskiej cenie. Można ją wyhodować nawet w przydomowym ogródku. Warto więc sięgać po nią jak najczęściej. Szczególnie dlatego, że zachęcają do tego również jej lecznicze właściwości. Co więc kryje się w marchewce?:

  • beta-karoten
  • witaminy: A, K, C, B6, B3, B1, B2 oraz E
  • kwas foliowy i pantotenowy
  • pektyny
  • błonnik
  • fosfor, potas, magnez, żelazo, cynk i wapń

Ciasto marchewkowe bezglutenowe w wersji fit to zdrowa i pożywna alternatywa dla osób, które nawet będąc na diecie nie potrafią wyobrazić sobie życia bez słodyczy. Dużą zaletą takiego ciasta jest prostota wykonania – z jego przygotowaniem poradzi sobie każdy. Wystarczy tylko zapamiętać powyższy przepis na klasyczne ciasto marchewkowe fit. Dzięki temu, przy najbliższej okazji można zaskoczyć bliskich efektownym i apetycznie wyglądającym domowym wypiekiem. Pamiętaj – marchew ma wartość uzdrawiającą. Niech stanie się ona stałym elementem Twojej diety, a sam poznasz wszystkie jej zalety.

Ciasto marchewkowe fit – jak je przygotować?
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *