BOSU – Lepsza półkula

Płaska powierzchnia z jednej strony, gumowa półkula z drugiej, to przyrząd który zapewne większość z was już widziało na siłowni, bądź w sklepach sportowych. Jego imię to BOSU. Przybył do nas z USA, a w Polsce swoją premierę miał w grudniu 2004 roku. Od tamtej pory zyskał rzeszę fanów i to nie bez powodu.

Ćwiczenia na tym niepozornie wyglądającym przyrządzie to nie lada wyzwanie, mające wiele zastosowań w różnych formach treningu funkcjonalnego i wzmacniająco-rzeźbiącego. Wykorzystywany jest podczas ćwiczeń dla osób w różnym wieku i o różnym stopniu wytrenowania. Zarówno dla początkujących jak i dla zaawansowanych.

Ćwicząc na BOSU, pracują nie tylko główne mięśnie naszego ciała, ale „uruchamiamy” również mięśnie głębokie, odpowiadające za utrzymanie prawidłowej pozycji ciała.

Kiedy nasze stabilizatory, bo tak potocznie mówimy o mięśniach głębokich, są w lepszej formie, przekłada się to bezpośrednio w zapobieganiu kontuzjom i urazom. Właśnie dlatego ćwiczenia tych mięśni są tak ważne, a tak często o nich zapominamy.

A oto kilka wszystkim dobrze znanych ćwiczeń z wykorzystaniem BOSU:

Doskonała alternatywa dla zwykłej pompki.
Kładąc przyrząd wypukłą stroną na podłodze, ręce oprzyj na płaskiej stronie, bądź chwyć po bokach-różne ułożenia ramion, praca różnych partii mięśni.

Przysiady inaczej.
Przysiady możesz wykonywać zarówno stojąc na wypukłej jak i płaskiej stronie przyrządu. Stojąc na wypukłej stronie mocniej pracują przywodziciele. Poprawa równowagi, siły, wzmacnianie całej sylwetki.

Może następnym razem, podczas wizyty w fitness klubie nie przejdziesz obok tego przyrządu obojętnie i sam spróbujesz swoich sił na tym niewielkim urządzeniu.
Naprawdę warto !

BOSU – Lepsza półkula
5 (100%) 1 głosów

Related Posts

  1. Dominik Jędrzejczak says:

    Nigdy nie byłem przekonany do tego sprzętu. Zawsze wydawał mi się zbyt błahy, niedający żadnych efektów. Zmieniłem zdanie po pierwszy treningu, kiedy poczułem istnienie dotychczas nieodczuwalnych mięśni. Małe zmodyfikowanie najprostszych ćwiczeń, a zupełnie nowy wymiar treningu. Polecam wszystkim.

  2. Spróbowałam i polecam. Jestem osobą zaczynającą swoją przygodę z fitnessem i wykonanie tych ćwiczeń nie sprawiło mi większych problemów. Czekam na kolejne propozycje ćwiczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *