5 mitów dotyczących siłowni – czy znasz je wszystkie?

Jeśli korzystasz z siłowni, a efekty nie przychodzą lub dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią koniecznie przeczytaj ten artykuł. Z pewnością rozprawimy się z kłamstwami szeroko powszechnymi wśród ćwiczących. Poznajcie 5 mitów dotyczących ćwiczeń na siłowni.

Pierwszy mit: Regularne ćwiczenia, ale tylko 1-2 razy w tygodniu przyniosą oczekiwane efekty

Fałsz: Najlepiej jest ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu. Dopiero taki wysiłek sprzyja przybliżeniu się do naszego celu – redukcji masy ciała lub budowaniu masy. Prowadzi to oprócz tego do lepszego samopoczucia, wytwarzanie się endorfin, a dzięki temu większej motywacji do dalszych ćwiczeń. Jeden raz w tygodniu przynosi za małe rezultaty, więc poleca się poświęcenie więcej czasu na ćwiczenia. Specjaliści są zgodni – zalecane jest min.20 minut aktywności fizycznej każdego dnia – dobrze wpływa to na serce, zapobiega cukrzycy i miażdżycy, ma także nieocenione zalety dla naszej psychiki.

Drugi mit: Ćwiczenia rano przynoszą najlepsze efekty

Fałsz: Racją jest, że poranny trening pozwala przyspieszyć utratę wagi i spalania tłuszczu, jednak to nie pora dnia decyduje o sukcesie. Najlepsze efekty przychodzą gdy ćwiczymy regularnie i jesteśmy wytrwali w tym, co sobie postanowiliśmy. Poranne ćwiczenia są dla wielu ludzi po prostu niewykonalne z powodu wczesnej pracy itp. Od dziś nie powinniśmy mieć sobie za złe, że wtedy nie ćwiczymy. Każda pora do ćwiczeń na siłowni jest dobra

Trzeci mit: Tłuszcz zamienia się w mięśnie, podczas podnoszenia ciężarów

Fałsz: Tłuszcz nie zamienia się w mięśnie. Podczas ćwiczeń jedynie wzmacniana jest masa mięśniowa. Tłuszcz to fizjologicznie inna tkanka. Gdy podnosimy ciężary mięśnie rosną wokół otaczających je tkankach tłuszczu. To co naprawdę pomaga obniżyć tłuszcz w organizmie jest zdrowa dieta.

Czwarty mit: Chcesz mieć kaloryfer na brzuchu najlepiej ćwicz brzuszki

Fałsz: Gdy ćwiczymy brzuszki aktywujemy tylko mięśnie podbrzusza. Lepszym sposobem jest tak zwana deska, która angażuje mięśnie brzucha z tyłu, z przodu i po bokach. Dopiero te ćwiczenia pomogą w utworzeniu kaloryfera.

Piąty mit: Trening z ciężarami jest tylko dla mężczyzn

Fałsz: Może być dla obydwu płci. Nie zależy też od poziomu testosteronu, choć mężczyźni mają go z pewnością więcej. Mit ten jest utworzony przez stereotyp, który sprawia, że siłownia kojarzy się raczej z miejscem spędzania czasu dla mężczyzn i jest tak rzeczywiście. A szkoda. Pewnym jest, że mężczyźni mają więcej testosteronu co wpływa na kształtowanie masy mięśniowej, stąd też różnice w umięśnieniu obydwu płci.

Po poznaniu fałszywych opinii na temat siłowni mamy nadzieję, że przekonasz się do tego typu aktywności. Obalenie mitów zbliża nas do celu jakim jest np. utrzymanie odpowiedniej masy ciała. Znając zasady łatwiej stosować je i odnosić do swojego życia. Trzymaj się zdrowo! Choć na siłownie!

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *