5 ćwiczeń na wzdęcia i gazy

Gazy w naszym organizmie tworzą się nie tylko przez złą dietę, ale i również przez brak ćwiczeń, jakiejkolwiek aktywności fizycznej oraz przez siedzący tryb życia. Najlepszym lekiem na wzdęcia będzie więc ruch. W poniższym artykule zaproponujemy wam pięć łatwych ćwiczeń, dzięki którym pozbędziecie się nieprzyjemnego uczucia jakim są wzdęcia i gazy.

Wzdęcia – czym są?

Wzdęcia fachowo nazywane są również bębnicą jelit i żołądka. Są to gazy, które gromadzą się w naszych jelitach po spożytych posiłkach. Napuchnięte jelita powodują wzdęcia i nieprzyjemne gazy. Czujemy wówczas uczucie pełności w brzuchu. Zdarza się, że chorujący ma także inne objawy, takie jak między innymi silne i bolesne skurcze jelit, albo odgłosy przelewania się wody w brzuchu.

Co powoduje wzdęcia?

Główną i najważniejszą przyczyną problemu jest zaburzenie procesu trawienia. Najczęściej wzdęcia pojawiają się u osób, które stosują niezdrową dietę, pełną cukrów, soli i nabiału. Gazy występują również wtedy, gdy decydujemy się na rośliny strączkowe, takie jak fasola, bób i groch, a także po warzywach kapuścianych: wszelkie kolory kapusty, brokuły. Przyczyną może być połykanie powietrza podczas spożywania posiłków.

Problem pojawia się także wtedy, kiedy mamy problemy zdrowotne dotyczące innych organów w naszym ciele, np. podczas chorób trzustki, jelit, albo dróg żółciowych. Innymi czynnikami mogą być występujący na co dzień stres, alergie pokarmowe, jak i zbyt mała ilość przyjmowanych płynów w ciągu dnia. W wielu przypadkach wzdęcia mogą być objawem jaki pojawia się, gdy nasz organizm nie toleruje jakiegoś składnika odżywczego.

Ćwiczenia na wzdęcia i gazy

Ćwiczenia powinno się powtarzać za każdym razem gdy pojawia się problem wzdęć i nadmiernych gazów. Dzięki nim dolegliwości powinny szybko ustąpić.

  1. Pozycja skulona z wyciągniętymi rękami
    Usiądź na podłodze ze skurczonymi nogami. Pośladki mają opierać na piętach. Maksymalnie nachyl cały tułów do przodu i wyciągnij wyprostowane ręce do przodu. Ćwiczenie powinno się wykonywać przez co najmniej dwie minuty.
  2.  Przyciąganie uda do klatki piersiowej
    Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami i rękami leżącymi wzdłuż tułowia. Następnie zegnij lewą nogę w kolanie i przyciągnij ją do klatki piersiowej rękami. Ćwiczenie wykonuj przez trzydzieści sekund. Następnie zmień nogę. Im mocniej będziesz wykonywać to zadanie tym lepiej będzie ono działać.
  3. Joga
    Usiądź na podłodze. Ręce oprzyj za plecami. Wyprostuj nogi i unieś jak najwyżej. Stopy w tym ćwiczeniu powinny być wyżej niż głowa. Napnij mocno mięśnie pośladków, dzięki temu będziesz lepiej utrzymywać równowagę. Oddychaj regularnie. Zadanie wykonuj przez trzydzieści sekund.
  4.  Ćwiczenie z krzesłem
    Usiądź na krześle przodem do ściany w lekkim rozkroku. Zegnij ręce w łokciach, a następnie oprzyj przedramiona i dłonie o ścianę. Wygnij maksymalnie swój kręgosłup do góry, tak jakbyś chciał się mocno zgarbić. Luźno opuść głowę. W tej pozycji wytrzymaj przez kilka sekund.
  5. Pozycja leżąca z oddechami
    Połóż się na lewym boku. Prawą nogę ugnij w kolanie i stawie biodrowym. Lewą nogę wyprostuj. Prawą rękę wyciągnij do tylu, wnętrze dłoni powinno być skierowane do góry. Lewa ręka natomiast oprzyj na kolanie. Wykonuj spokojne oddechy. Postaraj się całkowicie rozluźnić mięśnie. Ćwiczenie kontynuuj przez całe dwie minuty.

Wzdęcia są problemem powszechnym, dotykającym większość naszego społeczeństwa. Mimo że nie mają wysokiego poziomu zagrożenia życia, warto z nimi walczyć, by pozbyć się nieprzyjemnego uczucia pełności i dokuczliwych gazów. Najważniejsze w dbaniu o swoje zdrowie jest nie tylko stosowanie zdrowej diety, ale przede wszystkim ruch i wszelka aktywność fizyczna.

5 ćwiczeń na wzdęcia i gazy
Ocen ten wpis

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *